Øyvind A S

Ny bil, ny maskin ny vannslange?

Hei.

Etter litt for lang tid borte herfra, prøver jeg meg igjen.

Har fått meg ny bil, så har fått litt ny giv på vaskefronten. Dermed kommer det noe spm om ting jeg lurer på.

Jeg har en Rupes BF 21. Forstår jeg det rett at man kan bytte bakplate på denne for å bruke mindre pads? Hvem selger i så fall dette?

Hvis jeg ønsker en maskin med mindre pads enn den jeg har, hva er det naturlige valget? En Rupes 12? 75? Den billigere North Detailing?

Er roterende veien å gå? Jeg er litt redd for å kjøre igjennom, men det er snakk om tyske biler det kommer til å bli brukt på, har de fremdeles hard lakk? (En BMW og en VW)

Jeg trenger også ny hageslange, ser at Gardena har 4 (?) forskjellige, er det noen som vet hvilke som er minst stiv? Tror de heter noe sånn som highFlex, SuperhighFlex, premiumhighFlex osv.

Dumme spm I know, men det tar litt tid å sette seg inn igjen i ting og av og til er det best å bare spørre.

Mvh

Endret av Øyvind A S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

1. ja. f.eks Bilnerden

2. Om du har "råd" ville jeg sett på enten Rupes duetto ev mini.

3. ikke nødvendigvis, jeg foretrekker roterende ganske ofte, men disse maskinene kan gjøre (nesten) like god jobb, og avslutter sansynligvis bedre enn roterende.(om du ikke har særlig erfaring iallefall)

4. Vet ikke hvilke slanger som er best, og lurer på nogenlunde samme selv.

Ikke så utfyllende svar, men håper du får nytte av de..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive