Gå til innhold

Trenger Råd I Bruk Av Rekkefølge Av Produkter.


Celica

Recommended Posts

Dette er en rød bil, lakken er ikke betydelig slitt.

Jeg har allerede brukt Meguiars Quik Clay Detailing System på lakken.

Det jeg lurer på som dere skjønte i følge overskriften, er i hvilket rekkefølge jeg bruke disse produktene?

Jeg kommer til å vaske bilen med vaske hanske og bruke bøtte med grittguard og nxt såpe i fra meguiars,så tørke dette av med pusseskin i fra autoglym.

Så rengjøring av lakkoverflate tror jeg at jeg skal klare å gjøre klar til neste steg som jeg trenger hjelp i fra dere til.

Dette er produktene jeg skal bruke disse på føres med polish pads og pusses av med microfiber klut i fra meguiars.

1.Meguiars Deep Crystal Polish

2.Meguiars nxt vax

3.Meguiars #21 Synthetic Sealant 2.0

4.Pinnacles Liquid Souveran wax

5.Pinnacles Souveran Liquid Spray Wax

Jeg tenkte å legge de på den måten de står oppført i rekkefølge nå men tenkte å droppe steg en for jeg har lest at nxt waxen har litt cleaner i seg eller burde jeg ta med steg 1?

Men høres dette greit ut eller kan jeg droppe steg 1 og 2 og bare bruke i fra steg 3-5? for at Meguiars #21 Synthetic Sealant 2.0 skal få bedere feste med direkte kontakt med lakken en noe i mellom for å forlenge holdbarheten?

Eller burde det være noe under #21 sealeren i fra meguiar?

Men jeg vet at steg 2 og steg 3 trenger 24 timer spå seg til å herde før jeg begynner med neste steg.

Eller har noen av dere bedere forslag en de jeg har nevnt her så tar jeg hjertelig i mot forslag.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville droppet steg 2 og 5. Nxt voksen blir litt overflødig og vil sannsynligvis gi dårlig "feste" for #21.

Steg 5 er vel egentlig for vedlikehold etter vask, legg heller 2 lag med PLS.

Ingen av disse produktene vil gi en ordentlig lakkrens eller fjerne noe særlig med riper, kjøp deg noe til å rense lakken med som steg 1. F.eks DC paint cleaner for hånd eller Menzerna 106ff m/maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...