Gå til innhold
Celica

Trenger Råd I Bruk Av Rekkefølge Av Produkter.

Recommended Posts

Celica    0
Celica

Dette er en rød bil, lakken er ikke betydelig slitt.

Jeg har allerede brukt Meguiars Quik Clay Detailing System på lakken.

Det jeg lurer på som dere skjønte i følge overskriften, er i hvilket rekkefølge jeg bruke disse produktene?

Jeg kommer til å vaske bilen med vaske hanske og bruke bøtte med grittguard og nxt såpe i fra meguiars,så tørke dette av med pusseskin i fra autoglym.

Så rengjøring av lakkoverflate tror jeg at jeg skal klare å gjøre klar til neste steg som jeg trenger hjelp i fra dere til.

Dette er produktene jeg skal bruke disse på føres med polish pads og pusses av med microfiber klut i fra meguiars.

1.Meguiars Deep Crystal Polish

2.Meguiars nxt vax

3.Meguiars #21 Synthetic Sealant 2.0

4.Pinnacles Liquid Souveran wax

5.Pinnacles Souveran Liquid Spray Wax

Jeg tenkte å legge de på den måten de står oppført i rekkefølge nå men tenkte å droppe steg en for jeg har lest at nxt waxen har litt cleaner i seg eller burde jeg ta med steg 1?

Men høres dette greit ut eller kan jeg droppe steg 1 og 2 og bare bruke i fra steg 3-5? for at Meguiars #21 Synthetic Sealant 2.0 skal få bedere feste med direkte kontakt med lakken en noe i mellom for å forlenge holdbarheten?

Eller burde det være noe under #21 sealeren i fra meguiar?

Men jeg vet at steg 2 og steg 3 trenger 24 timer spå seg til å herde før jeg begynner med neste steg.

Eller har noen av dere bedere forslag en de jeg har nevnt her så tar jeg hjertelig i mot forslag.

På forhånd takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    445
trogha

Tror jeg ville droppet steg 2 og 5. Nxt voksen blir litt overflødig og vil sannsynligvis gi dårlig "feste" for #21.

Steg 5 er vel egentlig for vedlikehold etter vask, legg heller 2 lag med PLS.

Ingen av disse produktene vil gi en ordentlig lakkrens eller fjerne noe særlig med riper, kjøp deg noe til å rense lakken med som steg 1. F.eks DC paint cleaner for hånd eller Menzerna 106ff m/maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig