Gå til innhold

collinite 845


Tore Hjelmeseth

Recommended Posts

Har selv 845 på felgene, men syntes ikke den holder så lenge. Mulig jeg er litt for aktiv med felgrensen og avfetting. Hvordan vasker dere felger som har voks? Bare vann og såpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv 845 på felgene, men syntes ikke den holder så lenge. Mulig jeg er litt for aktiv med felgrensen og avfetting. Hvordan vasker dere felger som har voks? Bare vann og såpe?

Samme forvask som resten av bilen. Ofte trenger ikke felgene berøring. Gjør de det bruker jeg som regel surfex (1:30 eller deromkring) eller bilshampoo.

Endret av Simenhbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommeren holder det ofte med surfex/autofoam, evt. P21`s innimellom. På vinteren går det oftest i P21`s, evt. corrosol en gang iblant, kjører alltid håndvask av felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hvor lenge den varer har mye med bruken av bilen å gjøre.

Vi har to biler som har hatt 845 på felgene og blir vasket på samme måte.

Den ene, Polo, bli bare brukt på småkjøring. Her varer 845 lett en sesong og vannet perler fint og felgene blir som regel helt rene uten berøringsvask.

Den andre, BMW, kjører 9 mil hver dag den blir brukt, her forsvinner perlingen på vannet etter noen uker bare.. Usikker på hva som gjør det og synes felgene er lette å rengjøre. Men må fram med wheelwoolies for å få de helt bra..

Men BMWn som blir brukt til pendling utsetter nok felgene for mere varme og bremsestøv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde eg og for ei stund tilbake..la på bil og felger samtidig. Holdt ikke lenge på felgene. Brukte stort sett bare surfex 1/20 og kost når det var behov. Men på lakken holdt den lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Hvor "hardt" de må vaskes avhenger av hvor ofte det vaskes og hvilke typer klosser som står på bilen.

Noen klosser er bløte, disse støver mer, biter mer uten temp og slites fortere.

Andre klosser er harde, disse støver mindre, trenger høyere temp for å bite skikkelig og slites saktere.

Men generelt går det mer på hvor ofte man vasker felgene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test av felgvokser, hvor collinite 845 vant. Her var også swissvax autobahn med.

http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/36226/wheel-waxes-tested

Det var jo litt kort tid de var testet på, 4 uker.

Samt vask\avfettinger\lakk type på felgen\ norsk vinter kan endre resultatet.

Klart Collinite er en god voks, for en grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjøpte 845 selv her om dagen og la på felgene mine, overraskende fin å jobbe med denne voksen:)

Må innrømme at jeg lurte litt når jeg åpna flaska første gang og så hvor tykk den var...Men etter jeg ristet litt så ble det jo mye bedre:)

Ser folk har klaget på lukta på denne, kan ikke si jeg tok meg så nær av den, enda jeg satt i ett uthus på 10 kvm og vokset. Men som trådstarter sa, det blir spennende å se hvor lenge den holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner samtidig denne tråden til ett spørsmål om 845: hvor lang tid lar dere denne ligge før dere tørker den av på bilen? legger dere på på hele bilen først eller tar dere noen områder av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låner samtidig denne tråden til ett spørsmål om 845: hvor lang tid lar dere denne ligge før dere tørker den av på bilen? legger dere på på hele bilen først eller tar dere noen områder av gangen?

15-20min. Tar hele bilen om det passer seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Det var ikke kjempe bra beading igjen nå i helga, men de var fremdeles enkel og grei å vaske, så skitten satt ikke godt. Mao gjorde 845 fremdeles jobben sin før LSP fikk oppfriskning nå i helga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når la du 845 på felgene dine da?

Trådstarters felger.

Personlig bruker jeg ikke collinite, får så j*** skallebank av den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...