Gå til innhold

Luftavfukter


ANM

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

Trenger du varme/kulde også eller?

Denne har alle 3 funksjonene :) bruker den på soverommet

matsui aircondition mpa12kh

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av denne typen (forrige modell) å den har fungert utmerket i flere år nå, den har innebygget tank, men du kan hvis du ønsker koble til en slange på baksiden.

http://www.clasohlson.com/no/Cotech-20-l-luftavfukter/36-5205

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av denne typen (forrige modell) å den har fungert utmerket i flere år nå, den har innebygget tank, men du kan hvis du ønsker koble til en slange på baksiden.

http://www.clasohlson.com/no/Cotech-20-l-luftavfukter/36-5205

Ja, god pris. Later til at slangen kun kan brukes under kontinuerlig modus. Høres dyrt ut. Hvordan bruker du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressoravfuktere fra Clas Ohlson, Elkjøp osv. fungerer veldig fint på varme baderom. De har imidlertid begrenset effekt i garasjer og andre steder hvor temperaturen ofte er betydelig lavere. Adsorpsjonsavfuktere (som den Meaco'n du linker til) er litt dyrere, men fungerer mye bedre i slike omgivelser. Jeg har brukt en EchoDry adsorbsjonsavfukter i garasjen et par vintre nå og er veldig fornøyd. Den holder luftfuktigheten nede på ca. 50% RF. Jeg kan kjøre våt bil inn i garasjen etter jobb, og den er tørr neste morgen. Jeg har isolert, uoppvarmet garasje og avfukteren avgir nok varme til at det alltid er frostfritt. (Denne avfukteren tåler ikke minusgrader, men det finnes rotoravfuktere for fastmontering som tåler dette.) Jeg har ikke avløp i garasjen, så jeg har ført avløpsslangen ned i en 20-liters vanndunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, god pris. Later til at slangen kun kan brukes under kontinuerlig modus. Høres dyrt ut. Hvordan bruker du den?

Min står innstilt på laveste fuktighet, som er 30%, å står på hele tiden, og blir da styrt av fuktigheten i rommet. Nå har jo jeg også varmepumpe i garasjen, som holder kontinuerlig 18gr.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, vet ikke om den var helt hva jeg tenkte, men tænks enniveis! :)

Noen som har prøvd denne: http://meaco.no/product/meaco-dd8l-junior-torkerotor-avfukter/

Jeg har to på hytta og to hjemme. De fungerer bra og gjør jobben. Jeg er fornøyd med at de avgir varme som biprodukt, noe som er med på å holde lokalet frostfritt og bedrer den relative luftfuktigheten. De tester luftfuktigheten hver halvtime, og avfukter kun når det er nødvendig. Det er ofte våtest om sommer og høst, om vinteren er det som regel tørt.

(Jeg har også en del "vanlige" kompressoravfuktere, men disse avgir kulde som biprodukt - noe som gjør vondt verre med tanke på relativ luftfuktighet og temperatur (frost).)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 18 grader i garasjen så står relativt fritt. Ser at absorbsjonsavfukterne bruker litt mer strøm og liker prisen på Cotechen. (ikke for å være gjerrig :) ) Liker at Meaco'n kan henges på veggen.

Må ihvertfall ha en, disse vinterne har vært veldig fuktige og den gamle bilen min hater fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Har selv denne i garasjen på 78m2 http://www.tretti.no/hus-og-hage/klimaprodukter/luftavfuktere-avfuktere/qlima-dd-108

Kan fint anbefale denne og hadde kjöpt den igjen uten og blunke både pga effekt og pris!

Selv har jeg kobla på slangen så vannet renner ned i en 20liters dunk i steden, Da innebygde tanken blir fort full om det er ganske fuktig.

Har også på varme i garasjen mellom 15-20+ grader ca.

Endret av Braathen142
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
PetrusAMG

Anbefales

http://www.clima-norge.no/kategori-1/alltemp-ts140n-sorpsjonsavfukter.html

Montert i bod oppunder himlingen, med 2 innluft kanaler til garasjen og et avtrekk. Fungerer fint, kan justere luftfuktighet.

Fordeler:

- Mulig program, viften stopper når innstilt fuktnivå er oppnådd. Hver 4. time starter viften og går i 15 minutter for å kontrollere fuktnivået (Da slipper man dårlig luft i garasje/bod selvom fuktnivået er lavt nok)

- Kan monteres i annet rom, kan bygges inn for utseende eller for å redusere støy

- Blåser våtluft ut, uten typiske varmepumpe-ising utenfor :-)

Negativt:

- Pris ?.

Endret av Petrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei tenkte å sette en slik Meaco DD8L inn i garasjen for å fjerne fuktighet. Garasjen har isolert vegg å tak. Trenger jeg eventuelt å sette inn lufteventiler i tilegg? Noen som har noen å anbefale å hvor i garasjen di bør monteres? Det er ikke pr nå noen varme kilde i garasjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...