hmsilset

S&S105: "Grov" 1 stegs polering på 2000 Golf.

24 innlegg i emnet

Heisann :) Naboen er lærling, så jeg hadde lovet han å utføre en billig polering på hans 2000 mod golf.Den har bare gått noe med 90.000kmVi festa litt dagen før, men lørdag var jeg i overraskende god form selv om konjakken hang igjen :) Her kommer bilen noen hundre meter unna.Klokka er litt over 10.

002_zps21c474c2.jpg

005_zpscad21822.jpg

006_zpsc4858a07.jpg

009_zps6c4929a1.jpg

Korrosol ligger på omtrent 10 minutter.

010_zpse6ec55cf.jpg

011_zps0ce236c6.jpg

012_zps47f32ef8.jpg

013_zpse3fd2da1.jpg

014_zpsee3ac2d9.jpg

016_zpsb7f8ff83.jpg

Clayer halve bilen hver.

017_zpsd548e3bc.jpg

Jeg leker at jeg er på fjelltur.Bruker 70-300 telezoom linse :) Så samtidig etter en hund som er savnet etter ras ett par mil unna.

018_zps9305608b.jpg

019_zps2b72e54f.jpg

Så noe jeg ikke har opplevd før..Lakken var skikkelig ru selv etter å ha gått hardt på med clayhåndkle.Tror jeg går over til kun clay bar igjen når jeg ser hvor mye mere effektivt det er.Her etter ett halvt panser og litt til :wacko:

020_zpsfc19fa2e.jpg

021_zpse400b561.jpg

Kjører bilen inn, henter kaffe og brus og setter i gang å ha polytrol på plast rundt om.

023_zps46875736.jpg

vi skal være effetktive i dag.Planlagt 5 tider med galmannskorrigering, men skjønner at det tar rundt 7 pga lang vask og dypere riper enn jeg trodde. Komboen blir grønn rupes skum pad for første gang, og Scholl s03 gold pluss litt rupes uhs for enda lengre kjøretid og bra finish uten å kjøre zenithmetoden ;)

024_zps4dd0739a.jpg

Testområde.

025_zpsa0922688.jpg

Godkjent? Vel jeg peiser på med denne komboen videre ;)

026_zpsf7223def.jpg

Venstre framskjerm.

036_zpsa1e16d25.jpg

Tak.Det var forresten så dypt med riper og andre småskader at det skal eier foliere siden har mye folie å velge i på jobb.

041_zps46112fe0.jpg

Eier kjører poleringsmaskine for første gang.Gir han 1 minutts forklaring og setter North Detailing maskina på trinn 4.

045_zpsfeea76f0.jpg

046_zps55ad34a6.jpg

Dette var jo ikke ille av en nybegynner :)

047_zps96317f78.jpg

Jeg peiser på videre.Her ved venstre bakdør.

050_zps6b195ee0.jpg

051_zpsaa54e3e7.jpg

Vasker pad for hånd og tørker på roterende i 5 minutter på 1000-2000rpm ;)

054_zps06effed7.jpg

055_zps82dc035c.jpg

056_zps7958732a.jpg

Vasker skilta.

057_zps505766ff.jpg

Rupespaden ble fort metta og klabbete.går over til meguiars soft buff pad siste delen av bilen.Tok ikke fullt så bra, men kjørte heller 2 ganger de mest ripete plassene.

058_zps88125d59.jpg

Demper riper i dørhåndtak.

059_zps54b5ca9f.jpg

060_zps92f08470.jpg

Voksvalget blir collinite845.

061_zps0df3a454.jpg

Hazer i 10 minutter.Vi har på ruteforsegling og pneu i mellomtiden.Seal feed ble påført rett etter vask.

062_zpse4e4d819.jpg

Sånn det var det jeg hadde for denne gangen. Eier fornøyd og jeg fornøyd for det meste.Vi brukte alt i alt 7 timer, og holdt på nesten i ett sett.Ha en fin dag videre, og takk til alle som tok seg tid å se igjennom nok en S&S fra meg ;)

063_zps16aa8dfc.jpg

065_zpsf9239231.jpg

066_zps586ed915.jpg

069_zpsf89af93e.jpg

071_zps7e9e2b90.jpg

073_zpse3b88725.jpg

074_zps07c749a9.jpg

076_zps5ebfa608.jpg

081_zps226455b1.jpg

084_zps5143b9a1.jpg

089_zps2cb741f9.jpg

090_zps88b4dd1d.jpg

Oi måtte endre litt her. Glemte å legge ut bildene av beadinga :)

092_zps8fc5606b.jpg

093_zps7d8fe64b.jpg

096_zps4df8edbd.jpg

Endret av hmsilset
37

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott hurtigjobb! ;)

Cred såklart

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott jobbet, fikk et nytt liv på veien denne Golfen. Må du er effektiv mtp. bilder og arbeid unnagjort på så kort tid. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer mange ganger på hva du tar for å holde et slikt tempo ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok en nydelig utført jobb i bra tempo!! altid bra og lærerike S&S fra deg synes jeg.. creed

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må de vere doping inni bilde, dæven ka raskt du jobber! Og flott resultat hver gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent arbeid :) cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er så maskin! Respekt for nok en fin bil, og ikke minst holde kundene i sving :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fikk seg ett bra løft!

Imponerende resultat på bare 7 timer, effektivt!! :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid flott arbeid fra deg :-) utrolig mye på den tiden!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott hurtigjobb! ;)

Cred såklart

Tusen takk :)

Kjempeflott jobbet, fikk et nytt liv på veien denne Golfen. Må du er effektiv mtp. bilder og arbeid unnagjort på så kort tid. :thumbup:

Takk!Det ble lite bilder igrunn, men fikk tatt noen når jeg kom skikkelig i gang :)

Lurer mange ganger på hva du tar for å holde et slikt tempo ;)

Hehe, i detailer underverdenen er det mye rart i omløp ;)

nok en nydelig utført jobb i bra tempo!! altid bra og lærerike S&S fra deg synes jeg.. creed

Takker! Det er kjekt å høre det.Jeg lærer nye komboer og metoder jevnlig, så kjekt å dokumentere!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken hurtigjobb

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må de vere doping inni bilde, dæven ka raskt du jobber! Og flott resultat hver gang :)

Tusen takk :) hehe, det er vel mest at jeg jobber bedre med høyt tempo.Blir mer skjerpa og konsentrert.Meguiars paden gikk forresten varm på 20 minutter, men heldigvis ble ikke borrelåsen helt løs.

Strøkent arbeid :) cred

Takk :)

Du er så maskin! Respekt for nok en fin bil, og ikke minst holde kundene i sving :)

Ja holde andre i sving kan jeg ;) Takk!

Den fikk seg ett bra løft!

Imponerende resultat på bare 7 timer, effektivt!! :-)

Tack ;)

Alltid flott arbeid fra deg :-) utrolig mye på den tiden!

Takker! Det gikk unna :)

Strøken hurtigjobb

Takker :) Rds på tak og panser som ble igjen irriterte meg, men resten ble faktisk bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du går all in i attackmode :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt rått hva du utretter på kort tid, mister! Nok en blank bil som fikk et godt løft.

Lurer på hvordan en 40 timers hadde blitt hos deg! ;)

Cred nummer 105 er sendt! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter meg til folket før meg, imponerende resultat på kort tid. Aldri vanskelig å få kunde med i prosessen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du går all in i attackmode :D

;) Sa så brura og!

Det er helt rått hva du utretter på kort tid, mister! Nok en blank bil som fikk et godt løft.

Lurer på hvordan en 40 timers hadde blitt hos deg! ;)

Cred nummer 105 er sendt! ;)

Tusen takk :) Jeg har bare hatt en 40 timers jobb.Hadde alt av utstyr, men ikke kunnskapen den gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter meg til folket før meg, imponerende resultat på kort tid. Aldri vanskelig å få kunde med i prosessen?

De som ikke vil bli med, polerer jeg ikke for.Unntatt noen få kollegaer og ett par til.Jobber så mye alene eller få på skiftet at jeg vil ikke være alene i helgene også :) De som er med sparer seg også veldig mye! Alene ville jeg endt opp enten veldig sliten, eller måtte brukt to dager.De som er med har tilgang til alt som er på en arbeidsplass.Noen sender jeg avgårde med evoen og visakortet for å handle mat og drikke til oss, og det alene er priceless for enkelte ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knalljobb på denne golfen! Det er slike S&S jeg liker! Har måttet holde på slik selv også, mye på grunn av at jeg ikke har noe plass inne ennå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som ikke vil bli med, polerer jeg ikke for.Unntatt noen få kollegaer og ett par til.Jobber så mye alene eller få på skiftet at jeg vil ikke være alene i helgene også :) De som er med sparer seg også veldig mye! Alene ville jeg endt opp enten veldig sliten, eller måtte brukt to dager.De som er med har tilgang til alt som er på en arbeidsplass.Noen sender jeg avgårde med evoen og visakortet for å handle mat og drikke til oss, og det alene er priceless for enkelte ;)

Frista å senda inn eit eller anna til polering, berre fordi ein tur i evoen hadde vert digg! ;-)

Uansett, nydelig arbeid mister!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive