Gå til innhold

150 000 Service


Polestar_01

Recommended Posts

Polestar_01

Er det noen som vet ca pris på en 150 000 km service på en mazda 323 (BJ) 98 mod?

Skal ringe litt rundt på mandagen, men greit og vite hva som er "dyrt" og hva som er billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ville ikke betalt noe særlig over butikkpris på 4l olje og et oljefilter, så... 6-700kr? :P

Fra spøk til revolver: Hva er involvert i servicen? Bremsevæske? Motorolje? Registerreim? Luftfilter? Kupefilter? Hvis det bare er olje og et og annet filter ville jeg gjort det selv. I hvert fall hvis jeg hadde tak over hodet, men reg.reim og denslags blir fort dyrt. Har til gode å høre om reg.reim-skifte til under 6000 f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomasro93

Hva er det som skal gjøres på 1500000 servicen din? tok akkurat en liten service på samme bilen for et par uker siden. Er ikke verste jobben det altså, hvis du vil bytte filter,olje,oljefilter og plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Trudde det var en standard service dem hadde på 150 000...?

Gjør alt unntatt regreim selv.. men tenkte når den først var på verksted kunne dem ta småtteri med engang..

Første gang på verksted, alltid gjort ting selv, derfor dem dumme spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Hvis bilen din er gammel ville jeg gjort det selv. Har ikke så mye å si på en slik type bil så lenge du bevarer kviiteringer og skriver km.stand på de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Hvis bilen din er gammel ville jeg gjort det selv. Har ikke så mye å si på en slik type bil så lenge du bevarer kviiteringer og skriver km.stand på de :)

Ser den, men grunnen til at jeg ikke gjør det selv er at jeg har for lite tid om dagen.. og vil gjerne at reg reima skal være i orden før vår og sommer drar i gang :)

Er en 98 mod som akkurat har runda 140 000, så mye bil igjen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 000 er ofte en hovedservice.

Det vil si olje + filter.

Trolig ikke luftfilter da disse ofte taes hver 60.000.

Plugger på 90talls biler var også ofte 60.000 og skal vel da ikke taes.

Frostvæske er en mulighet, mens girolje gjerne også er hver 60.000 på manuell.

Bremsevæske, generell sjekk av understell,foringer, bremser, lys+++

Tror nok en hovedservice med diverse sjekkpunkt uansett burde beregnes til ca 2 timer, + delekost på filtre,bremsevæske og olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

150 000 er ofte en hovedservice.

Det vil si olje + filter.

Trolig ikke luftfilter da disse ofte taes hver 60.000.

Plugger på 90talls biler var også ofte 60.000 og skal vel da ikke taes.

Frostvæske er en mulighet, mens girolje gjerne også er hver 60.000 på manuell.

Bremsevæske, generell sjekk av understell,foringer, bremser, lys+++

Tror nok en hovedservice med diverse sjekkpunkt uansett burde beregnes til ca 2 timer, + delekost på filtre,bremsevæske og olje.

ja var det jeg trudde... men er regreim som er viktig, resten kan jeg ta innimellom selv (om jeg må)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...