Gå til innhold

Hvilke forsikringselskap å anbefale og styre unna?


Michael

Recommended Posts

Jeg sender årlig ut en e-post med grunndig spesifisert prisforespørsel.

Den inneholder alt om hus/bolig, innbo, 2 biler, hund, livs, reiseforsikring.

Da svarer alle forsikringstilbyderne på de samme vilkårene og prisene blir mest reelle å samenligne.

Jeg går derfor kun etter pris. Til nå har jeg hatt Gjensidige to år på rad, og hadde Eika (Terra) før det.

Det er lett å bytte forsikringsselskap, så der er det virkelig kundens marked mener jeg.

Det er kun den livsforsikringen som krevet 1 skjema som må fylles ut.

Så om jeg har tusenvis av kroner i besparelser for å det ene skjemaet, så er det vell vert pengene.

Her er det garantert mye penger å spare for Ola Normann om man bare gidder.

  • DCN Poeng 1

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, og gjerne kontakt lokale sparebanker som f.eks Sunndal Sparebank, de kan gi deg en helt annen pris på Eika forsikring enn hva f.eks Strømmen sparebank kan gi..

Kommer helt ann på vedkommende i andre enden :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige knuste alle konkurrenter i pris da jeg trengte forsikring på Saaben. Dog med delkasko siden de liker å flå unge menn...

Gjensidige var 5000-8000 kroner billigere enn IF og Tryg. Orka ikke å ringe videre da prisen økte med hver telefonsamtale.

Fikk i tillegg 40% bonus på første bilforsikring, ever.

Men - erfaringen med Gjensidige på andre forsikringer innad i familien er heller dårlig, har ikke flytta alt bort fra dem, men de henger i en tynn tråd. (Takstmannen i Tromsø er en fyr som er helt bak mål)

  • DCN Poeng 1

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men - erfaringen med Gjensidige på andre forsikringer innad i familien er heller dårlig, har ikke flytta alt bort fra dem, men de henger i en

tynn tråd. (Takstmannen i Tromsø er en fyr som er helt bak mål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har If og er fornøyd med prisene, har dere hatt forsikringen der lenge eller er den tegnet innenfor siste år?

De ringte meg og matchet prisen til selskapet jeg hadde, men da jeg fikk oversendt papirene sto det at premien ville øke med 15% etter at "kampanjeperioden" på 12 måneder var utløpt. Jeg fant den største tusjen jeg hadde, tegnet et stort kryss over alle arkene og skrev "nei takk" på dem, og sendte i retur. Så ringte jeg selskapet jeg hadde (og har) og sa at hvis de får en overføringsforespørsel fra If om å flytte forsikringene, så skulle de avslå den tvert.

Jeg er for tiden hos Frende - ikke billigst pr forsikring, men totalt kommer jeg bedre ut av det enn hos andre, samt at siden jeg er ansatt i eierbank får jeg 30% ekstra rabatt, fri kilometer, fri leiebil og lavere egenandel ved skade.

For min del vil Frende være det absolutt billigste alternativet dersom jeg flytter mine forsikringer (bil, innbo og reise). Sparer nok et par tusen i året. Frende er jo ikke blandt "de store", så vil det være verdt det? De virket veldig greie da jeg tok kontakt for et godt tilbud :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har bare godord å si om dem - aldri noe tull med oppgjør, rask behandling, gode priser og dekninger, og de gir beskjed i god tid om premieøkninger slik at man kan forhandle pris eller bytte.

Jeg har tidligere hatt forsikringer hos If, Gjensidige, TrygVesta og JBF, og av de er det kun JBF jeg var fornøyd med. Grunnen til at jeg flyttet fra JBF var at de ikke ville forsikre huset siden det var så gammelt (bygget i 1928), mens Frende ikke så noe problem med det.

Hadde fullkasko med 20000km, driftsforsikring og leiebil i hele reparasjonsperioden på to biler hos JBF og betalte rundt 7k i året for det, så prisen var det ingenting å si på. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok Frende på et tidspunkt. Venter fortsatt på at den nye bilforsikringen min skal bli registrert korrekt i systemet hos IF. Har brukt en evighet -.-

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

For meg ble det Eika. Når jeg kjøpte golfen min forhørte jeg meg hos flere selskaper. Jeg hadde bare startbonus og var under 23 år. Alle selskapene kom med tilbud mellom 35 000 - 45 000kr i året, men hos Eika fikk jeg 18 000 og det med leiebil.

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt IF i 4 år nå. Vært veldig fornøyd med selskapet. Prisen ble noe oppjustert etterhvert. Hadde en skade. Profesjonell behandling fra selskapets side( verre med verkstedet)

Bytter til Tryg nå. Har også hatt dem tidligere. Prisen skilte 8000kr totalt. Har gode rabatter gjennom Utdanningsforbundet. Da jeg ringte IF så gikk de plutselig ned 5000kr. Hadde de ikke justert opp prisen, over tid, så hadde jeg nok fortsatt vært kunde.

Betaler 12000 for følgende i Tryg;

Audi a6 Allroad 2010 full kasko og ekstradekning

Volvo 940 turbo delkasko

Volvo 244 veteranbil full kasko

Hus og garasje med toppdekning.

Betaler ca 12000kr i året.

Betalte litt over 20000kr i If

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det betyr så mye, men karen som startet og styrer i Frende kjenner jeg godt og er en utrolig ok type. Ikke alle innenfor forsikringsbransjen man kan si det om

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Har Jernbaneverket Bank og Forsikring, og er veldig fornøyd med dem. Medlem pga familie som har jobbet for NSB og Jernbaneverket. Så fordelen allerede når jeg kjøpte BMW da DNB skulle ha 25k for delkasko og IF eller Storebrand (husker ikke hvem) skulle ha 60k (ja.. faktisk..)

Jeg hadde ingen bonus da, og var første bilen, men de skulle ha 12k/året hos JBF.

Dog har jeg ikke hatt noen saker hos dem, så hvordan de behandler kundene sine der vet jeg ikke.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flyttet alt over til Frende, både hus, biler båt, snøscooter, helseforsikring og bedriftsforsikringen.

De er svært konkurransedyktige på pris. Hatt Gjenstridige og If tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg sender årlig ut en e-post med grunndig spesifisert prisforespørsel.

Den inneholder alt om hus/bolig, innbo, 2 biler, hund, livs, reiseforsikring.

Da svarer alle forsikringstilbyderne på de samme vilkårene og prisene blir mest reelle å samenligne.

Jeg går derfor kun etter pris. Til nå har jeg hatt Gjensidige to år på rad, og hadde Eika (Terra) før det.

Det er lett å bytte forsikringsselskap, så der er det virkelig kundens marked mener jeg.

Det er kun den livsforsikringen som krevet 1 skjema som må fylles ut.

Så om jeg har tusenvis av kroner i besparelser for å det ene skjemaet, så er det vell vert pengene.

Her er det garantert mye penger å spare for Ola Normann om man bare gidder.

Takk for påminnelsen om at det er den tiden av året igjen for meg og, som har hele 3! Selskaper å velge mellom

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IF har redusert prisen på min forsikring med 1500kr hvert år de siste 3 årene... Ikke vet jeg hvorfor, men bilforsikringen FÅR jeg nesten penger for. Satt litt på spissen såklart. Gått fra 10 000 til 6000.

Jeg har ikke spurt om prisreduksjon engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde IF på bilen tilbake i 2006, da gjennom et underselskap vi fikk rabatter hos gjennom jobben.

Hadde et uhell, og fikk brev om at de ikke hadde mottatt min skademelding.

Sendte inn på nytt, ringte for å sjekke uka etter og fikk bekreftet at det var mottatt.

Fikk nytt brev om at det likevel ikke var mottatt, og at jeg dermed automatisk ville få tildelt skyld.

Nå sendte heldigvis ikke motparten inn noe krav - men, det blir aldri IF igjen om jeg har alternativer.

Bruker IF på leieboerforsikring, men der har de et unikt tilbud.

Jernbanepersonalets forsikring er det som gjelder fra nå av :)

Endret av Ingolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det betyr så mye, men karen som startet og styrer i Frende kjenner jeg godt og er en utrolig ok type. Ikke alle innenfor forsikringsbransjen man kan si det om

Viktig at folkene bak består av rederlige folk, ja :) Godt å høre!

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Har jernbanepersonalets bank\forsikring.

Ingen slår dem på pris. Flere selgere fra andre selskaper har ringt og prøvd, men ingen er i nærheten av samme pris.

Betaler 5000kr året for lexusen med 16k kjørelengde.

Betaler 3500kr per år for fruens 2014 kia carens med 12k kjørelengde.

Betaler 4000kr per år for min toyota mr2 med 8k kjørelengde.

Når jeg hadde impreza STi kostet den meg 10000kr året med 16k kjørelengde.

Alle fullkasko. 70% bonus.

Betaler 7000kr året for villa og innbo med fullforsikret villa, ink tak og fuktskader.

Hørte med IF hva de skulle ha for å gi meg superforsikring på villa. 28000kr per år.....

Har hatt noen skadesaker i jernbanen med både bil og hus. Bildelen var veldig grei og enkel. Der gikk alt på skinner og det var ikke noe kluss. To ganger skade med bil, og begge gangen har ting gått helt problemfritt. Selv om motpart stakk av og aldri leverte skademelding ene gangen. Når motpart ble dømt av politiet fikk jeg til og med tilbake egenandelen med et skikkelig påslag for renter.

På husdelen har jernbanen vært et helvete å ha med å gjøre. Etter flomskader fikk jeg utbetalt ca 30% av det det kostet å rette opp i skadene som måtte rettes opp i. Skadene som bare er skjønnhetsmessige fikk jeg ikke et rødt øre for. (flomskadet gårdsplass og hage)

Etter lynnedslag og påfølgende skader på elektriske ting krevde de først at jeg måtte bevise at det hadde vært lynnedslag på egen hånd, og de ville ikke sende en takstmann da han ikke kunne se om det hadde vært lynnedslag.

Måtte kreve å få byttet kundebehandler der før ting ordnet seg etter det.

Hadde vannintrenging gjennom taket i vinter, og da fikk jeg knapt dekket maling der vannet hadde kommet inn. Fikk ikke et rødt øre for å utbedre årsaken til at vannet kom seg inn gjennom taket.

Har dårlig erfaring med Gjensidige også.

Ble påkjørt i et kryss. Vedkommende som kjørte på meg kuttet svingen. Han kom fra min høyre side, og når han kuttet svingen i krysset og la seg over i mitt felt, skrapet han opp min venstre forskjerm og dør.

Jeg fikk hele skylda av gjensidige siden han kom fra høyre.... Påtross av at skadene var på min venstre side.

Prøvde å klage saken videre, men orket ikke noen rettsak eller risikoen med advokatutgifter til rettsak.

Det virker for min del som om alle forsikringsselskapet gjør det de kan for å utbetale minst mulig penger ved skade.

På bil kan de ikke mukke for mye, da de må dekke regningen oppretterverkstedet sender dem. Der er det bare skyldfordeling de kan krangle om.

På hus derimot kommer en takstmann og gir deg et usasynlig dårlig prisoverslag, deretter får du utbetalt det i penger. Og takstmannen mener da gjerne at ting tar halvparten så kort å tid å reparere som det egentlig gjør, at håndverkere tar halve prisen av det de egentlig gjør. (standard pris for elektriker fra forsikringsselskapet er 500kr timen.) Aldri vært borti en elektriker som tar under 1000kr timen...

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen skadesaker i jernbanen med både bil og hus. Bildelen var veldig grei og enkel. Der gikk alt på skinner og det var ikke noe kluss. To ganger skade med bil, og begge gangen har ting gått helt problemfritt. Selv om motpart stakk av og aldri leverte skademelding ene gangen. Når motpart ble dømt av politiet fikk jeg til og med tilbake egenandelen med et skikkelig påslag for renter.

Pun intended? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Det virker for min del som om alle forsikringsselskapet gjør det de kan for å utbetale minst mulig penger ved skade.

Klart dét. Du må se på det som en bissniss, og at de på ingen måte er her for å tjene deg.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...