Gå til innhold

Hvilke forsikringselskap å anbefale og styre unna?


Michael

Recommended Posts

Er konstant på utkikk etter gode tilbud fra ulike forsikringselskaper for å få en bedre pris. Det er mye å spare! Men pris er selvfølgelig ikke alt. God kundeservice og hjelp når man trenger det skårer minst like høyt på prioriteringen. Har hatt IF frem til nå for de fleste forsikringene mine, men lurer på DCN-folkets erfaringer med andre selskaper?

Any thought? :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roald Schmidt

Er NAF medlem å har forsikringen igjennom dem.

Er kjempe fornøyd, får gode priser og god hjelp når uhellet er ute.

BMW 520D 2011

VW Passat 1998

BMW 520D 2010

VW Polo 1995

Volvo 850 1994

VW Golf GTI 1995

VW Golf 1991

Volvo 242 1980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Har gjensidige og har bare gode erfaringer med dem.Har 2 biler,1 moped,uføre/sykdom forsikring,2 leiligheter forsikret der.Sikkert mere også :P Betaler kanskje 1500-1700 pr mnd alt i alt.

Også får en jo en viss prosent utbytte utbetalt fra gjensidige hvert år :) Tipper jeg får igjen 1500-3000kr.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Vardia et drøyt år nå. Når bonusen kan økes ved bytte er jeg gonners ;)

Virker litt halvhjertet hele greiene. Ingen online-verktøy for noe som helst, og når jeg hadde en skadesak her i mai gikk det to mnd (!) før jeg fikk purring på mail fra en eller annen random tredjepart jeg aldri hadde hørt om (et eksternt selskap som behandler forsikringssaken) om at de ikke hadde fått min kopi av skademeldingen - som jeg sendte dagen etter uhellet. Kommunikasjon generelt har vært utrolig jalla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Gjensidige i alle år og er fornøgd. Men en kompis brukte forsikringa der, og blei anklagd for forsikringssvindel..blei politianmeldt å heile pakka..kjenner karen godt, så veit at han er uskyldig. Veldig kjedelig sak for han..så Gjensidige kan vere kuker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Vardia et drøyt år nå. Når bonusen kan økes ved bytte er jeg gonners ;)

Virker litt halvhjertet hele greiene. Ingen online-verktøy for noe som helst, og når jeg hadde en skadesak her i mai gikk det to mnd (!) før jeg fikk purring på mail fra en eller annen random tredjepart jeg aldri hadde hørt om (et eksternt selskap som behandler forsikringssaken) om at de ikke hadde fått min kopi av skademeldingen - som jeg sendte dagen etter uhellet. Kommunikasjon generelt har vært utrolig jalla.

Har du hatt samme bilen der i 6 måneder eller mer, kan du bytte allerede nå og få bonushoppet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IF her, storfornøyd. Hadde en uheldig opplevelse med bergebil, sendte klage til IF og det tok ikke mange dagene før de betalte alle reperasjoner voldet av bergefirmaet IF sendte til meg.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er offentlig ansatt og har pensjonssparing i klp har de absurd rabatterte priser på forsikring. Er jo grenser for hvor dårlig de kan være. De lå 1500,- lavere pr år enn nærmeste konkurrent med samme dekning på 75% bonus på 4 året

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt samme bilen der i 6 måneder eller mer, kan du bytte allerede nå og få bonushoppet ditt.

Nja, bonushopp har jeg fått relativt nylig, så jeg må vente noen få måneder til før jeg kan få et nytt hopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gang jeg har sett at noen er fornøyd med IF. Er det pga. pris?

Samme her. Jeg har og kun dårlige erfaringer med de. I tillegg har de alltid ligget veldig mye over de andre i pris når jeg har sjekket.

Akkurat nå har jeg Tryg og er veldig happy med det.

Endret av ovlov86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Gjensidige og er kjempe fornøyd, ingen ting som er noe problem og gode priser! Ingen av de overhyggelige forsikringsselgerne fra diverse selskaper som ringer har klart å matche prisen jeg har heller. Jeg måtte ha berging fra Redningsskjøyta i fjord sommer, nesten 7000kr, den tok Gjensidige uten å blunke, jeg fikk bare egenandel på 500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IF - Audi forhandlerforsikring på Audien(ingen kan matche de prisene), også har jeg Tryg på Fiestaen - kurrant pris og noe rabatt siden jeg har en masse gjeld i Nordea.

Men på villa, innbo, reise, ulykke, bikkja, scooteren og hengeren har jeg Eika, dvs sunndal sparebank, V. Jan Kjetil, han har gitt priser som INGEN klarer å matche. Han er helt rå. Og sier tydelig i fra dersom han ikke kan matche konkurentene sine.

Har man spørsmål eller bekymringer så er det bare å ta en tlf til han, selvom bilen evnt er forsikret hos noen andre, men man får svar uansett.

Ikke hatt noe ulykker, annet enn en sak for et par år siden, da jeg var hos IF. Der viste IF at inkompetanse var helt normalt og google maps kan fint brukes til å løse de fleste saker.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gang jeg har sett at noen er fornøyd med IF. Er det pga. pris?

Hatt IF et år, måtte benytte forsikring på hunden, å penger kom dagen etter kvittering var sendt inn.

Gikk opp 400kr ifra sparebank 1, byttet tilbake igjen nå pga total sum, dekning, livsforsikringer og LO fordeler i forbinelse med fagforening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjensidige, prøvde meg på både Codan og Tryg, endte opp igjen hos Gjensidige.

Veldig fornøyd med både hjelp jeg har fått og pris. I tilegg er jeg Nito medlem, og får da enda bedre priser.

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IF hadde det klart beste tilbudet på pris, best vilkår og så gir det trygghet at det er et så stort selskap. DNB, Gjensidige hadde dobbel pris da jeg skulle tegne på bimmern.... Superforsikringen til IF har de beste vilkårene jeg har funnet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...