Gå til innhold

Sprekk i pumpehus på Kärcher K7710


Kleiv

Recommended Posts

Klarte kunststykket å glemme ht ute over natta forrige uke, la meg til varmegrader og våknet til -4 så det var til stor irritasjon når den i dag begynte å lekke når jeg koblet til vannet.

Har demontert hele spyleren nå og lokalisert feilen i en sprekk i bunn av pumpehuset ved overgangen til vanntilførselen.

Noen som vet hva denne delen koster og om den kan fås komplett med innmat så man slipper flytting av deler? Er hele nr 11 som må ny siden det er en helstøpt del. Sprekken er der hvor klipset (18) sitter for å holde vanntilførselen.

Rant også ut en del olje når jeg demonterte den, hva slags og hvor mye olje skal på og hvordan fylle før montering igjen?

ETZ-5124261-000-01.jpg

Endret av redline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sprekk i del 17. Kostet 150 tror jeg det var. Dette var K4 jeg hadde, fikset den ga den til svigers og kjøpte K5 premium. Tror din del er like dyr som ny spyler. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sprekk i del 17. Kostet 150 tror jeg det var. Dette var K4 jeg hadde, fikset den ga den til svigers og kjøpte K5 premium. Tror din del er like dyr som ny spyler. Sorry.

At den koster mellom 4 og 5.000,- har jeg liten tro på, hva er da vitsen med å tilby reservedeler om èn liten del skal koste en ny spyler. Har kontaktet Proffia.no og vår lokale Byggmakker som begge selger Kärcher så får vi se hva prisen blir på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk delen, kostet i underkant av tusenlappen inkl. mva.
Har nå fått byttet den og satt sammen spyleren igjen, den starter som den skal men det er veldig dårlig trykk i forhold til hva det skal være og når jeg slipper håndtaken på lansen så begynner den å fuske. Mulig det er en annen lekkasje lengre inn som jeg ikke har funnet, den låter iallefall helt som den skal når den går men mistenker luftlekkasje et sted. Lekker ikke ut noe vann av selve spyleren.

Bestillte ny K7 Compact nå hos Proffia.no :)

Spyleren min ligger for salg her på forumet enten hel eller i deler. Er deler for noen kroner om man skulle kjøpt mye løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det er ikke bare luft i systemet da?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk delen, kostet i underkant av tusenlappen inkl. mva.

Har nå fått byttet den og satt sammen spyleren igjen, den starter som den skal men det er veldig dårlig trykk i forhold til hva det skal være og når jeg slipper håndtaken på lansen så begynner den å fuske. Mulig det er en annen lekkasje lengre inn som jeg ikke har funnet, den låter iallefall helt som den skal når den går men mistenker luftlekkasje et sted. Lekker ikke ut noe vann av selve spyleren.

Bestillte ny K7 Compact nå hos Proffia.no :)

Spyleren min ligger for salg her på forumet enten hel eller i deler. Er deler for noen kroner om man skulle kjøpt mye løst.

Det var jo en overkommelig pris. Er litt lei av stive priser på reservedeler, er kanskje i overkant skeptisk:-))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare luft i systemet da?

Tror ikke det skal kunne bygge seg opp noe særlig, kjørte vann gjennom en stund uten forskjell. Er jevnt lavt trykk hele veien.

Skal ta den opp igjen nå for å se om jeg kan ha glemt noe, gå over ventilene og sjekke o-ringene på nytt.

Nå er jo den nye på vei men om jeg får den til så kan det hende prisen stiger litt :P

Edit: Demontert og fant en gåen o-ring som hadde røket, den sitter mellom de to delene der trykket er ganske høyt. Den var litt hard i gummien så det var nok et spørsmål om tid uansett. Får skaffe ny i morgen.

Endret av redline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Lykke til [emoji106]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Har ikke gjort mer med den etter at jeg kjøpte ny spyler så jeg vurderer å legge den ut for salg som delvis fungerende :P


Fikk ikke voldsomt mye trykk i den igjen, men siden den ikke lekker vann så går jeg ut ifra at jeg enten har montert pumpen feil eller at det er en luftlekkasje et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.1.2016 at 21.37, redline skrev:

Har ikke gjort mer med den etter at jeg kjøpte ny spyler så jeg vurderer å legge den ut for salg som delvis fungerende :P


Fikk ikke voldsomt mye trykk i den igjen, men siden den ikke lekker vann så går jeg ut ifra at jeg enten har montert pumpen feil eller at det er en luftlekkasje et sted.

Okei, Skal se hva jeg kommer til å gjøre med min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...