Gå til innhold

Lys over garasjeport


J-A-E

Recommended Posts

Kristoffer Grødal Breivik

Så lekkert ut dette her :)

Holder på med ei garasje selv, dog med 2 porter på 260 bredde. Tok ikke sjans på en port da det blir et stort vindfang når vinden først setter inn. Er et par av naboene som har fått sine porter skadet.

Hvor har du fått kjøpt lysene dine? Og kan dem deles opp til to porter? Må vel kanskje ha to strømforsyninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en 5m 5050 varm hvit led stripe vanntett, som jeg kjøpte på ebay for en stund tilbake. Instalasjonen består også av en single color led dimmer og en PC/data lader (som gir ut 12v). Laderen er står da i et stikk som igjen blir styrt av lyssensoren som jeg har på garasjen.

Å har du 2 porter, klipper du bare over stripa. Så kan du nok bare lodde inn ledninger i mellom dem, eller bruke 2 strømforsyninger

Ang. nærbilde av installasjonen, så er dette bare midlertidig montert opp, får å se resultate

Endret av J-A-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Ser bra ut! Ser en nabo nær meg har tilsvarende løsning, da med to porter. Selv har jeg 4 spotter foran porten, men er enig i at slike striper ser enda bedre ut.

Jeg burde forøvrig få kobla på en dimmer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ikke dumt ikke dumt. Kanskje jeg skal gå for en sånn løsning selv istedenfor downlights.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

http://www.ebay.com/itm/5CM-1-2-3-4-5M-Waterproof-Warm-White-5050-Flexible-Strip-3-60-120-180-240-300LED-/161411272243?pt=LH_DefaultDomain_0&var=460435397369&hash=item2594dc8e33

Regner med det er slike. Har nesten tilsvarende selv som takbelysning i min garasje. Seks femmetringer med dobbel rad ledstriper. Blir bra lys av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Noen som  har link til det som trengs av tilbehør for å få lys i en slik stripe? Kan de kobles til dimmer?  Trenger lys i en vinterhage  med bobblebad

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...