Gå til innhold

hvilke coating gir best ripebeskyttelse?


longbow

Recommended Posts

Har en bil på hånd, som har en skikkelig dritt lakk, og får riper for hver minste ting. Så lurte derfor å legge en coating for å hjelpe litt på dette?

Men eg har aldrig lagt dette før, så hva funker bra, og man klarer og legge uten professorutdannelse i detaling?

Har hørt at modesta har en som skal være ganske kurant og legge ( BC-09), men eg mistenker at denne er uansett langt over mitt nivå.

Men har også sett på GTechniq c1+c2v3, noen som har noen erfaringer med denne?

Evt andre alternativ?

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Igreenlover ecocoat quartz med en hardhet på 9H og ecocoat poly med 8H. Dette er over dobbelt så hardt som vanlig lakk i utgangspunktet. Begge coatingene veldig brukervennlige og inneholder så lite VOC at det ikke er farlig for brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Igreenlover ecocoat quartz med en hardhet på 9H og ecocoat poly med 8H. Dette er over dobbelt så hardt som vanlig lakk i utgangspunktet. Begge coatingene veldig brukervennlige og inneholder så lite VOC at det ikke er farlig for brukeren.

Kor lang holdbarhet har disse da?

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor lang holdbarhet har disse da?

Hvor langt er et tau? ;)

Det har så mange variabler at det egentlig ikke er noe å tenke på, det varer så lenge det varer. Er ikke mulig å si noe eksagt på holdbarhet. Står bilen i garsjen og ikke blir brukt så varer den sikkert 20 år. Vasker du ofte, bilen brukes hele året etc. Så vil den ikke vare så lenge som produsent sier uansett. Lakktype har også noe å si for holdbarhet. Og disse coatingene som skal vare i år, må etterbehandles med vannavstøtende spray, så det spørs om du tenker holdbarhet som når lakken slutter å beade, eller hinnen er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er et tau? ;)

Lett, fra ene enden til andre enden, Slår aldrig feil !

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har polishangel shield, nå er vikingen litt bedre da, men de er vel ikkje laget for å være spesiellt ripe motstandsdyktig. så tenker å prøve meg på noe litt hissigere på den fronten kanskje

og eg er helt med på at forarbeid og videre behandling og slikt er altforomega for holdbarheten, men de fleste har en peikepinn eller ett ca mål, eller om den enkelt og greit er kjent for god holdbarhet eller ikkje.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Eg har polishangel shield, nå er vikingen litt bedre da, men de er vel ikkje laget for å være spesiellt ripe motstandsdyktig. så tenker å prøve meg på noe litt hissigere på den fronten kanskje

og eg er helt med på at forarbeid og videre behandling og slikt er altforomega for holdbarheten, men de fleste har en peikepinn eller ett ca mål, eller om den enkelt og greit er kjent for god holdbarhet eller ikkje.

Sjekk loggen min for litt mer info om UNC-R. Eventuelt kan du sende meg en pm, så kan jeg forklare deg mer inngående. [emoji4]

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianLomeland

Er ikke Carpro Cquartz en coating som er tålig hard? Sett flere skryte av dette.

Og, et tau er dobbelt så langt som halvparten..

Endret av KristianLomeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også inntrykk av at Carpro Cquartz er ganske hard. Bilpleiekongen har en video der ripebestandigheten på Cquartz testes. NB: videoen inneholder sterke scener.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...