Høiland

Ford Fiesta 2013 problem!

Har en Ford Fiesta 2013 modell som jeg skal ha i helgen for å polere. Jeg føler jeg har prøvd alle komboene jeg har, men får ikke fjernet hologrammene. Noen kjappe forslag til en kombo og kjøremåte for å få vekk hologrammene? Har Rupes og Scholl sine produkter tilgjengelig.

Takk på forhånd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkfarge et essensielt for å kunne hjelpe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart er fargen. Ble glemt i hasten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du helt sikker at det er hologrammer og ikke rester av oljen i Scholl produktene? Prøv å tørk med en mf og se om mønsteret endrer seg når kluten passerer lakken. Hvis den gjør det så er det ikke hologrammer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt CF02 etter polering, men jeg skal rett ut og prøve. Kommer med tilbakemelding.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den fargen selv. Myk, varmesensitiv lakk. Med scholl har jeg gjort følgende.

DA maskin. Orange scholl pad. S30. Hastighet 4. 3-4 pass. Til slutt et pass med hastighet 1. Null press. Vent til lakken er avkjølt 100% og tørk forsiktig av med helt ren mf. Til slutt til cf02 for kontroll :)

Funker fjell på min pantherblack.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke ut som oljer ettersom mønsteret ikke forandrer på seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den fargen selv. Myk, varmesensitiv lakk. Med scholl har jeg gjort følgende.

DA maskin. Orange scholl pad. S30. Hastighet 4. 3-4 pass. Til slutt et pass med hastighet 1. Null press. Vent til lakken er avkjølt 100% og tørk forsiktig av med helt ren mf. Til slutt til cf02 for kontroll :)

Funker fjell på min pantherblack.

Tusen takk for hjelp! Det funket som bare det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det løste seg!

Skuldrene synker litt som regel da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt holoproblem når jeg kom på sidene, har forsatt med den teknikken som fungerte, men nå vil det ikke fjerne hologrammene. Pleier Rupes blå med mikrofiberpad å lage holos? Eventuelt lettere å fjerne? Begynner å bli tom for ideer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du nok puter å bytte på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tre puter av hver i tillegg til padbørste..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen ubrukte eller er du på siste når du opplever problemer?

Mulig jeg er litt anal på bruken, men jeg bruker minst 8-10 av hver for å få det jeg mener er tilfredstillende resultater.

Nå skal det sies at det ofte er forskjell på hvordan man opplever de ulike panelene på bilen.

Det som fungerer på panseret trenger nødvendigvis ikke være like bra på andre paneler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Mondeo 2012 med panter black. Der kjørte jeg runde med blå puter og blå polisen fra Rubes og fjernet alt av riper og hologrammer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tre puter av hver i tillegg til padbørste..

På kranglete lakk "MÅ" du bytte til ren pute på hver karosseridel, ellers blir det gjerne problemer. Hvis du bruker padbørste, bør du ha to ulike. Ikke bruk den samme børsten på grov og fin pute/polish. Noen grove slipekorn fra børsten inn i fin-kombo, er nok til å lage mye krøll.

Stikkord: Renslighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive