Gå til innhold

Nylakkert, stygge riper


KristianLomeland

Recommended Posts

KristianLomeland

Hei!

Jeg fikk bilen min, en 05 Touran, tilbake fra lakkering for et par dager siden. -og den så veldig bra ut.

I dag tidlig la jeg dog merke til 2 stygge riper på tvers av panseret, helt inntil frontruten. Den eneste kontakten jeg har hatt med eksteriøret av bilen, var da jeg børstet snø av den. (plastbørste)

Ripene virker mer som de bygger, enn av de synker. Akkurat som kosten har lagt igjen noe. Er vel også stor fare for solide rds under. Synes dog det virker rart at å være borti panseret med en plastkost skulle lage slik ugang?

Spørsmålet er vel når jeg kan polere på dette? Gjør helt vondt å se på. Bilen ble lakkert hos merkeforhandler. Må jeg vente i ukesvis før jeg kan røre det?

Lagt ved bilder av begge ripene. Verdt å merke seg at de flekkene er vann.

IMG_2823_zpsrelevagh.jpg

IMG_2824_zpsg1uwj0df.jpg

Takker så meget for alle innspill!

Endret av KristianLomeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Poler i vei.
Lakken er sikkert noe mykere nå enn om et par uker, men ellers ingen problem å polere ny lakk.
Jeg polerer lakk bare timer etter de er lakkert og IR-tørket, null problem.
Kan sikkert vente med noe LSP til det har gått et par uker, for sikkerhets skyld (uten at jeg noen gang her hatt problemer med det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at det er ripe ? for meg så det ut som teiprester fra maskering muligens. prøv litt prickbort på mikrofiberklut og masser litt forsiktig , se om det løser seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

3M Citrus spray til å løse opp lim bør ta dette hvis det limrester. Synes også det ser ut som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianLomeland

Det er ikke limrester, for de var der ikke da jeg hentet bilen. Og jeg har ikke teipet på noe vis.

Jeg har prøvd å gnikke lett på det med MF, og noe forsvant. Viste seg en ripe under, men ikke noe som ikke lar seg korrigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...