Gå til innhold

Ripe på Tesla MDS


ihlhaug

Recommended Posts

Hei.
Jeg har vært så "heldig" at en som har lukeparkert bak meg har kjørt inn i bilen min, for så å stikke fra stedet. Man ser en ca 10 cm lang ripe i støtfanger som er ca 1 mm dyp. Jeg er ny på dette, men regner med den burde lukkes da lakken har sprukket noen steder av ripen og jeg ikke vil at dette skal ruste og/eller flasse. Hvordan gjør jeg dette, og er det noe jeg som nybegynner kan gjøre eller burde jeg finne meg et verksted? Bor i Bergen.

Takk for svar!

post-9471-0-03555000-1422274734_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok for dyp for å poleres bort.

Kjenner du ripen med nagelen så er den for dyp. Det går ann og polere å dermed få dempet/skjult den. Men skal det bli 100% må det lakkeres.

Støtfanger er nok i plast så den vil aldri ruste. Lakk flasset heller ikkje av riper, da må du stå nærme med høytrykkspyler eller sterk kjemikalier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Kan man polere og deretter legge lakkforsegling over? Føles litt overkill å lakkere hvis hele fangeren må lakkeres og det kun er denne ripen på ca 10 cm som er problemet. Noen som vet om en flink detailer/forretning i Bergen? Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper nok denne kan bli ganske bra med å fylle i lakk, våtslipe og polere opp. Er mangen detailere i Bergen ja..legg ut jobben på jobber ønskes utført :)

Jeg ville løst det på denne måten. Litt fargeforskjell blir det trolig, men verdt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg ville omlakkert fangeren på en såppass dyr og ny bil :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva prisen for å omlakkere en hel fanger er. Mener det var en på Elbilforumet som sa 16000, og det er for mye for meg. Tror han endte opp med noe "micropaint" til 5500, men det var en betydelig større skade enn på min. Har lagt det ut på jobb ønskes utført, så håper jeg noen svarer der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...