Gå til innhold

S&S Audi A4 Avant - Rayhaako (Viking Coat)


Rayhaako

Recommended Posts

Audi A4 Avant
IMG_0201.jpg
Ble kontaktet av en arbeidskollega som ønsket en shine av sin kjære A4 Avant. Bilen er en 2010 modell som ifølge eier var i relativ god stand. Han ønsket primært en utvendig jobb.
Det ble avtalt at jeg tok med bilen hjem på fredag ettermiddag og hadde den til over helgen.
De siste månedene har vært svært hektiske for min del, og min aktivitet på detailer forumet har vært nesten fraværende.
Mye jobb og det faktum at jeg giftet meg 31.12.2014 har gjort sitt til at tiden ikke helt har strekt til den siste perioden.
Denne S&S blir nok noe forkortet, med litt mer informasjon rundt LSP som i dette tilfellet er Polishangel Viking Coat og Polishangel Contour.
Produktet er levert av Scandicshine til meg for testing, og strengt talt er jeg litt sent ute med tilbakemelding.
Jeg håper og tror alikevel at mine tanker rundt produktet blir tatt godt imot. Mer om dette senere i denne S&S'en.
Over til jobben..
Ankomst:
Bilen var nokså skitten, vanskelig å danne seg et bilde av hva som befant seg "under der" på dette tidspunkt. Her måtte det vaskes og det nøye før jeg kunne inspisere. Vaskehallen på jobben er topp på den tiden av året.
IMG_0050.jpg
IMG_0051.jpg
IMG_0052.jpg
IMG_0055.jpg
IMG_0058.jpg
IMG_0059.jpg
IMG_0060.jpg
IMG_0063.jpg
IMG_0064.jpg
Vask:
Prickbort er lagt på, ligger å virker i ca 7-8 min sammen med Bilt-Hamber Korrosol på felger.
IMG_0067.jpg
Korrosol fant masse å jobbe med, ikke overrasket forsåvidt.
IMG_0068.jpg
IMG_0072.jpg
Kjekk detalje på Audien egentlig. Dette plastskjørtet langs kanalen holder mye skitt og lort borte fra nedre del av dørsidene.
IMG_0071.jpg
Prickbort in the engine bay.
IMG_0075.jpg
Deretter fulgte en runde med Surfex-HD og korrosol på nedre del av dører og hjulbuer.
Til slutt såpevask med svamp før jeg kunne begynne å kikke litt på lakken.
Bilen byttet garasje og det var klart for inspeksjon.
IMG_0080.jpg
Bilen bar preg av random riper - ikke så dype, så de fleste skulle jeg klare å få bukt med.
IMG_0081.jpg
IMG_0082.jpg
IMG_0085.jpg
IMG_0088.jpg
IMG_0094.jpg
IMG_0096.jpg
Hologrammer dukket også opp.
IMG_0099.jpg
Tok en kjapp runde med flexen for å se hvor jeg måtte legge meg.
IMG_0104.jpg
Var godt med vaskeriper/swirls som dere vil se av bildene som kommer.
IMG_0107.jpg
IMG_0110.jpg
ai ai ai..
IMG_0111.jpg
Polering:
Audi lakk og tysk lakk generelt begynner jeg å få nokså god erfaring med og veien er ofte å gå ut "Hardt"!!!
Målinger av lakkdybde viste fra 120-150my og gav meg nok spillerom i massevis.
Flex roterende ble ladet med lilla scholl pad og Schol S3. De to sistnevnte var kjøpt inn for anledningen og ikke produkter jeg har brukt alt for mye tidligere, kun prøvd.
Dette skal være produkter som gir punsj og vei i vellinga, spesielt når du parrer de med en roterende maskin. Min opplevelse av disse to produktene er at de ligner veldig på den hvite Compound puten til Menzerna og FG400, heller ikke veldig overraskende.
IMG_0117.jpg
Menzerna puten ved siden av.
IMG_0119.jpg
Som steg nummer to og forberedende til Polishangel Viking Coat benyttet jeg Polishangel Contour levert av Scandicshine. Denne parret jeg med orange Scholl pute.
IMG_0118.jpg
Noen bilder fra grovkorrigeringen.
Et sett bestod av: fordele på trinn.1, 2 pass på trinn.6, 2 pass med litt trykk på trinn.6,
1 pass på trinn.6, deretter 2 pass på trinn 2,5. gjentok dette til ønsket resulat.
IMG_0127.jpg
IMG_0129.jpg
IMG_0131.jpg
IMG_0132.jpg
Ett steg med grovkorrigering på panser.
IMG_0137.jpg
Så var det passasjersiden.
IMG_0139.jpg
Slik ble det etter ett steg med flex og lilla.
IMG_0143.jpg
Enda litt bedre.
IMG_0146.jpg
Fortsatt igjen litt ulumskheter igjen, men hadde god tro på at dette skulle bli bra på neste steg.
IMG_0149.jpg
Så var det Rupes 15 sin tur. Flex og lilla med S3 Gold hadde lagt igjen litt kjørespor, men ikke mye. Det var også igjen litt swirls som Rupes, Scholl og polishangel skulle få lov til å ta tak i sammen.
IMG_0151.jpg
IMG_0152.jpg
Polishangel Contour lukter magisk og har enestående egenskaper. Den korrigerer (Merk dere at den inneholder fillere) og leverer en strålende finish. Produktet er likt å jobbe med som Polishangel Invincible (ikke filler).
Jeg gir den tommel opp!!
IMG_0159.jpg
Søskenflokken.
IMG_0163.jpg
Polishangel Contour er enkel å buffe av, men jeg syntes den metter MF'en raskt, så ha noen kluter klare.
IMG_0166.jpg
Resultatet begynner så smått å bli akseptabelt også
IMG_0167.jpg
IMG_0173.jpg
Bilen ble kjørt ut for å sjekke resultatet.
IMG_0174.jpg
IMG_0177.jpg
IMG_0178.jpg
IMG_0180.jpg
IMG_0179.jpg
Produktet oser kvalitet. Innpakning med o-ring for å bevare produktet, og levering direkte fra Tyskland når du bestiller produktet hos f.eks Scandicshine. Alt for å få premium produkt.
IMG_0169.jpg
LSP - Polishangel Viking Coat:
IMG_0183.jpg
LSP ble lagt med sort Uber på Rupes DA maskin. Har god erfaring fra tidligere med å legge LSP med denne puten.
IMG_0181.jpg
Hazer..
IMG_0184.jpg
IMG_0185.jpg
IMG_0186.jpg
Kjempe enkel å buffe av. Latt Viking Coat ligge i ca 45 min før du tar den av. Deretter SKAL den ikke komme i kontakt med vann osv på 2-3 timer. Produktet skal herde og 12 timer skal være godt nok.
IMG_0194.jpg
Kjekt med en garasje med litt temperatur. Helt nødvendig når du skal legge coating utenfor "sesong".
IMG_0144.jpg
Viking Coat er fantastisk enkel å jobbe med og hvis den leverer den levetiden som produsenten påstår, er dette nødt til å bli en vinner. Selv har jeg storebror Cosmic på min privat bil. Denne har vært svært standhaftig og har til nå levert slik polishangel har beskrevet produktet.
Jeg kommer til å følge den aktuelle bilen i tiden fremover for å følge med på hvordan produktet oppfører seg hos en "vanlig" bileier. Deretter kommer jeg til å oppdatere denne posten. Jeg syns kanskje det er like viktig eller viktigere for å se hvordan produktet faktisk fungerer.
Inntrykket mitt av produktet til nå er svært godt. Den kvaliteten og egenskapen jeg har forelsket meg i ved polishangel sine produktene fra tidligere er igjenkjennbart også hos Viking Coat.
Løp & Kjøp folkens!!!
Lillebror Polishangel Master Sealant ble lagt i dørkarmer mm.
IMG_0187.jpg
Motorommet fikk seg også en rufs.
IMG_0189.jpg
Ferdigbilder:
Resulatet til slutt ble blankt & fint, under følger noen bilder fra denne kjappe S&S'en.
IMG_0203.jpg
IMG_0202.jpg
IMG_0200.jpg
IMG_0199.jpg
IMG_0198.jpg
IMG_0197.jpg
IMG_0195.jpg
IMG_0205.jpg
IMG_0206.jpg
IMG_0207.jpg
IMG_0208.jpg
IMG_0212.jpg
IMG_0216.jpg
Takk for oppmerksomheten
Endret av Rayhaako
  • DCN Poeng 33

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble blankt og fint. Spent på evt tilbakemeldinger du får på holdbarhet

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Well polished, Sir! Ser meget bra ut, ingen tvil om at den Audien trengte litt tlc :)

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin S

Syns du fikk med utrolig riktig og god info på relativt kort S&S. Fikk tilogmed besvart et par spørsmål jeg satt igjen med etter å ha lest de andre testene av viking coat. Bilen ble også knallfin. Gleder meg til å høre hvordan dette er i lengden. Thumbs up!

Swissvax Certified Detailer

NAD - Nanolex approved detailer

Certified Bigfoot System Specialist
DCN Approved detailer


Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1)
s
oon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Ser blankt og fint ut dette, Raymond :)

Rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke Contour en slags primer, som inneholder noen form for fyller, på samme måte som Modesta P01, slik at det skjuler defekter, fremfor å fjerne dem? :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser blankt og fint ut dette, Raymond :)

Rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke Contour en slags primer, som inneholder noen form for fyller, på samme måte som Modesta P01, slik at det skjuler defekter, fremfor å fjerne dem? :)

Takk David

Du er inne på noen og dette er den store forskjellen på invincible og Contour. Inneholder såkalte flakes som forbereder lakken til coatingen. Grunnjobben må alltid gjøres nøye uansett!!

Det blir selvsagt en smakssak dette og invincible har ikke såkalte fillere.

God poeng David

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott forvandling dette :) Blank og fin.

Takker & bukker! =)

Ble blankt og fint. Spent på evt tilbakemeldinger du får på holdbarhet

Takk, ja jeg er også spent på å følge bilen. Se hvordan den holder seg over tid! :thumbup:

Well polished, Sir! Ser meget bra ut, ingen tvil om at den Audien trengte litt tlc :)

Takker polishduden =)

Syns du fikk med utrolig riktig og god info på relativt kort S&S. Fikk tilogmed besvart et par spørsmål jeg satt igjen med etter å ha lest de andre testene av viking coat. Bilen ble også knallfin. Gleder meg til å høre hvordan dette er i lengden. Thumbs up!

Takk for det Robin S :thumbs: Godt å høre du fikk svar på noe du lurte på. Bare å skyte fra hofta hvis det er flere ting.

Vakkert!

Grønn knapp fra meg

Takker Skydancer :thumbs:

Flott:)

Takker og bukker =)

Nice work! Blir flott kontrast med blank sort bil på hvit snø....

Takker Trondb =)

Kjempe flott jobb, blankt og fint :) Jobben godt beskrevet gjennom S&S`n også, cred herfra :)

Danke D.Mikalsen =) Ikke noe værsting S&S men..

Velfortjent cred fra meg :)

Takker Aero =)

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Nydelig glans du fikk frem på denne. Godt jobbet! :thumbup:

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Takk David

Du er inne på noen og dette er den store forskjellen på invincible og Contour. Inneholder såkalte flakes som forbereder lakken til coatingen. Grunnjobben må alltid gjøres nøye uansett!!

Det blir selvsagt en smakssak dette og invincible har ikke såkalte fillere.

God poeng David

Takk for oppklaring! :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaring! :)

Viktig oppklaring David!! =) Tok det også med i selve S&S'en. :thumbs: Viktig at folk har et så riktig bilde av produktet som mulig! Takker og bukker.

Nydelig glans du fikk frem på denne. Godt jobbet! :thumbup:

Takker ØHN =)

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott stykke arbei dette, og gratulerer som gift mann. (game over :P )

Heheh takk takk Tommy, nå er det game over ja, har det forsåvidt vært i snart 13 år alt!! :rofl1:

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin S

PA noob warning!:

Tar du like mye swirls med Contour som med f.eks. S30 siden du hoppet over det steget?
Litt forvirret over alle forbehandlingene til PA. Forskjellen på Contour og Invincible kommer klart frem her, men jeg har tidligere brukt Esclate lotion i forkant av Master Sealant. Hva er det Esclate har eller ikke har i forhold til Contour og Invincible eller er den erstattet med en av disse?

Swissvax Certified Detailer

NAD - Nanolex approved detailer

Certified Bigfoot System Specialist
DCN Approved detailer


Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1)
s
oon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...