Sega 54 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Driver å drømmer/vurderer litt og kommer egentlig ikke frem til så mye(-: Alt har sine fordeler og bakdeler. Hvilken bil ville dere hatt, eller enda bedre har dere til trackday? Vi snakker bil innenfor rimelighetens grenser her, gjerne så standard som mulig. Mest bang for the buck. En bil som man kan ha det gøy på bane med, med mer eller mindre standard oppsett. Selvsagt litt oppgradering av bremser understell og sånnt, men mest mulig rett ut av boksen, så man kan kjøre mer enn å mekke. Helst i prisklasse langt under 911, Får man noe "bra" for under 250000 (med skilter)? Bør jo også være relativt nytt, dvs ikke Escort Mk1 (selv om dette sikkert hadde vært mye moro) Det jeg tenker litt på er biler som Impreza og Evo, egner de seg like bra på asfalt som utenfor? Lotus Elise er jo langt oppe på listen over biler som egner seg god på banen for lite penger. Ideer? innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 23 Januar, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Jeg vurderer å selge bilen min i år. Den er strengt tatt klar for banekjøring og definitivt morsom å kjøre Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polestar_01 7 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Driver å drømmer/vurderer litt og kommer egentlig ikke frem til så mye(-: Alt har sine fordeler og bakdeler. Hvilken bil ville dere hatt, eller enda bedre har dere til trackday? Vi snakker bil innenfor rimelighetens grenser her, gjerne så standard som mulig. Mest bang for the buck. En bil som man kan ha det gøy på bane med, med mer eller mindre standard oppsett. Selvsagt litt oppgradering av bremser understell og sånnt, men mest mulig rett ut av boksen, så man kan kjøre mer enn å mekke. Helst i prisklasse langt under 911, Får man noe "bra" for under 250000 (med skilter)? Bør jo også være relativt nytt, dvs ikke Escort Mk1 (selv om dette sikkert hadde vært mye moro) Det jeg tenker litt på er biler som Impreza og Evo, egner de seg like bra på asfalt som utenfor? Lotus Elise er jo langt oppe på listen over biler som egner seg god på banen for lite penger. Ideer? innspill? Ariel Atom uten tvil! går noe jævelig, og er gøy og kjøre! mmen ville nok droppa skilter, er redd det blir svindyrt men norske avgifter..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sega 54 Skrevet 23 Januar, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Jeg vurderer å selge bilen min i år. Den er strengt tatt klar for banekjøring og definitivt morsom å kjøre Den som står i signaturen din? E90? Ja, atom er jo helt rå! Men må være skilter på, bilhenger og trekkvogn blir mye stress og tar alt for mye plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 23 Januar, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Den som står i signaturen din? E90? Ja, atom er jo helt rå! Men må være skilter på, bilhenger og trekkvogn blir mye stress og tar alt for mye plass. Jepp Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polestar_01 7 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 (endret) Den som står i signaturen din? E90? Ja, atom er jo helt rå! Men må være skilter på, bilhenger og trekkvogn blir mye stress og tar alt for mye plass. Ja ser den men da blir det nok fort mye penger... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54540008&searchclickthrough=true Endret 23 Januar, 2015 av Mazda_323F Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sega 54 Skrevet 23 Januar, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Jepp Pen bil, litt for likt hverdagsraceren min. Ja ser den men da blir det nok fort mye penger... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54540008&searchclickthrough=true Jepp, kostbart. Skal forøvrig ikke kjøpe noe bil akkurat nå, bare ute etter om noen har erfaringer i den retningen. Først må jeg få begynt på garasje, så jeg har plass til leketøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roulund 0 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Får RS4 B7 fra sverige til den prisen ferdig momsa inn. Er definitivt en morsom trackday bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer magne 665 Skrevet 23 Januar, 2015 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Hvis du skal bil som stort sett blir brukt til trackday, ville jeg satset på noe uten turbo faktisk. Det blir mer holdbart som regel, og man kan virkelig kjøre bilen helt på grensen til hva som er mulig. Ville nok satset på noe i en litt lavere prisklasse, men prøvd å beholde skilter på det. Har kjørt flere forskjellige biler på trackdays før, både Impreza STI som jeg eide før, og en toyota mr2 som jeg har nå. Mr2en er mer underholdende på bane enn imprezaen var. rett og slett fordi man kan tyne mr2en mye nærmere dens grenser. Det trenger nødvendigvis ikke å gå så fælt for at det skal blir morro. Men bilen må være bra satt opp med god balanse og kjørbarhet. har mange forslag til deg. Noen er mer holdbare enn andre, men det spørs litt om du skal bruke bilen som bruksbil, eller rein banebil, eller litt kosebil som også banekjøres. I prisklasse mellom 50k og 200k: Caterham super seven. Mazda mx5. Toyota mr2 2.gen Lotus Elise eller Exige Diverse BMW, feks m3 2\3 gen. Hvis du vil mekke minst mulig er nok Mx5 en godt utgangspunkt. Og man får plenty av deler til oppgardering som er bolt on. Blandt annet kompressor kit. et utall coil overs, osv osv. Enkel bil som er grei å skru på. 50\50 vektfordeling. Motor foran og bakhjulstrekk. Hør evt inne på norsk sportsvogn klubb sitt forum. www.sportsvogn.no Mange der som kan gi deg gode råd alt etter hva du ønsker. Siter Toyota mr2 1995 mod BLÅ. + Lexus IS300h sølv. Min garasjetråd: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25973-magnes-garasje-20-dr%C3%B8mmegarasjen/ Min logg: http://www.detailersclub.no/forums/topic/12454-magnes-logg/ Mine biler: https://www.detailersclub.no/forums/topic/9571-magnes-blå-mr2/ https://www.detailersclub.no/forums/topic/17643-magnes-lexus-is300h/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roulund 0 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Får RS4 B7 fra sverige til den prisen ferdig momsa inn. Er definitivt en morsom trackday bil. bare fylle bensin å kjøre med den deilig 4.2literen som står i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer R 2 171 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Honda S2000,en bil bygget for banekjøring. God å kjøre i det vanlige og helt konge på bane. Går godt med sine 241hk og med en turtallsperre på 9200. Honda er jo og kjent for god kvalitet,og det som er best her er jo att du får en helt grei en for 170000 hos meg :-) 1 Siter Rasmussen Auto Spa på Facebook Swissvax Certified Detailer http://www.rasmussenautospa.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polestar_01 7 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Pen bil, litt for likt hverdagsraceren min. Jepp, kostbart. Skal forøvrig ikke kjøpe noe bil akkurat nå, bare ute etter om noen har erfaringer i den retningen. Først må jeg få begynt på garasje, så jeg har plass til leketøy. Copy that Honda S2000,en bil bygget for banekjøring. God å kjøre i det vanlige og helt konge på bane. Går godt med sine 241hk og med en turtallsperre på 9200. Honda er jo og kjent for god kvalitet,og det som er best her er jo att du får en helt grei en for 170000 hos meg :-) Honda S2000 er ingen dårlig bil nei, kan også se på Mazda Rx utgavene, mye morro med Wankel holdt på og handle S2000 for noen år siden, men blei litt for kostbart den gangen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Lotus Elise Lotus Exige BMW E36 M3 Har hatt alle selv, å blitt brukt til trackday (har exigen enda) morsomme biler, billige i drift/vedlikehold, og lett tilgang på deler/oppgraderinger. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Punisher 100 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 En ting å tenke på med banebil er at det blir stadig vanskeligere med EU kontroll, og hvis du er så heldig å få til det, så er kontrollene mange langs etter veien. Snakker av erfaring! Kommer helt an på hvor langt du vil dra strikken. 450++hk etter vei begynner å gå fort, men du verden så morro! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polestar_01 7 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 En ting å tenke på med banebil er at det blir stadig vanskeligere med EU kontroll, og hvis du er så heldig å få til det, så er kontrollene mange langs etter veien. Snakker av erfaring! Kommer helt an på hvor langt du vil dra strikken. 450++hk etter vei begynner å gå fort, men du verden så morrBMW E36 M3 Helt sant! men i dette landet så kan du ikke ha det gøy uten at det skal koste skjorta i avgifter o.l desverre... så det beste er en vanlig hverdagsbil og en billig trackcar. skal du ha en "trackcar" på veien begynner KR og trille VELDIG fort kjørt evo 6 med 780Hk på vei, og det var morro, men lite behaglig stivt som F, og øreklokker var et must. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 23 Januar, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Pen bil, litt for likt hverdagsraceren min. Jepp, kostbart. Skal forøvrig ikke kjøpe noe bil akkurat nå, bare ute etter om noen har erfaringer i den retningen. Først må jeg få begynt på garasje, så jeg har plass til leketøy. Hehe takk, du får ha det i bakhodet. Den sitter som klister på veien nå med nye dempere og fjærer samt gummi på sommerhjula. Den går meget godt og sparker virkelig fra ca 4.2k omdr og oppover. Den har gått 85k og jeg regner med å avertere den for 200-220k Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino 137 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 E46 m3 uten skilter med kompressor? [emoji1] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
griffenfeldt 184 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Mulig jeg er noe farget i valg av bil, men jeg ville kikket i retning av Mini cooper S evt en coupe s. Den får du til en grei penge, sitter som klistret og er mulig å hente 220-250hk ut av 1.6 literen. Siter 2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red 2011 Citroen C1 1.0 rød. Driver Larsens Autospa.http://larsensautospa.no bilpleier for fotofinishhttp://fotofinish.no Nad Nanolex approved detailer Swissvax autorisert detailer Mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarnes 187 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Er det ikke Miniene som alltid skal velte på bane? (ref: youtube) Tror ikke jeg hadde brydd meg om å ha en bil med fin lakk, da lakken får mye sprut av stein. Også går det ikke så fort med en bil en er glad i Siter Mitt garasjeprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 23 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2015 Jeg ville ha droppet alt av dyre biler og valgt en mr2 mk2 3 gen turbo med rundt 400 driftssikre hester Hadde bare ca.270 i den jeg hadde, men den var det morsomste og mest utfordrende jeg har kjørt noen gang! Jeg kjører evo9 til vanelig.Må ærlig innrømme at den er drittkjedelig å kjøre hardt.Raskere enn det meste, men alt for forutsigbar.Når en skal leke seg og finne grenser, så er motor bake og bakhjulsstrekk altid det morsomste Porsche er sikkert moro sånn sett, men koster jo dobbelt så mye som en ferdig rigga mr2 banebil med 400-600hk. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.