Dag/Swissvax

Swissvax Certified Detailer kurs - 7. og 8. mars

21 innlegg i emnet

Swissvax Certified Detailer sertifisering Swissvax Center Lillehammer 7 - 8 mars 2015

post-71-0-41954100-1390600290_thumb.jpg

Vi kjører nå igang neste sertifiseringsrunde med Swissvax Certified Detailer. 

Swissvax Certified detailer er et videregående konsept med et litt annet utgangspunkt en de vanlige bilpleiekursene vi kjører, Dette er rettet mot folk som har en god base med kunnskap om mye av det som man gjennomgår på et standard kurs fra før selv om vi må gå gjennom for å vite at nivået er på plass. Vi tror kanskje at det er mest aktuelt for de som driver med detailing/bilpleie på del- eller heltid, men det er ikke et krav. 

Kurset fungerer også som steg 1 for bilpleie sentre som ønsker sitt bilpleiesenter Swissvax sertifisert, ta kontakt for mer info.

Fordeler som ligger i konseptet:

kunne tittulere seg Swissvax Certified Detailer

sentral markedsføring av konseptet og detailere fra oss

henvisning av kunder i de enkeltes region, mersalgsstrategier (rebehandlinger, etc)

faste Swissvax Certified detailer rabatter
- bare her er det mange som tjener inn utlegget

egen Swissvax Certified detailer hjemmeside(eller område) med liste hvor det linkes til alle autoriserte detaileres hjemmesider og/eller FB sider står man ikke her er man ikke autorisert og har ikke anledning til å titulere seg med det. 
Det kommer ny side her i mars måned.

eget arbeidstøy, brosjyremateriell, skilt, etc. Man får tilgang på sertifikater til benyttelse i kundenes biler, som igjen vil være et godt verktøy for å få rebehandlinger senere.

Vi er sentralt åpne på å stille opp hos Swissvax Certified detailere om de skal ha egne opplegg, etc.

Man får (i utgangspunktet) ikke godkjenning til å forhandle Swissvax på vanlig forhandlernivå, men det vil være tilgang på flere forskjellige vedlikeholdspakker man kan tilby kunden og øke inntjening.

Det vil stadig bli strengt håndhevet at kun de med godkjenning får benytte Swissvax Certified Detailer tittel. Dette kommer til å følges opp etter pålegg fra Sveits. Vi hadde egentlig som krav at de som ønsker dette blir et enkeltmannsforetak, men vi lar dette bli opp til den enkelte da vi gjennom løpende kontakt fort finner ut av om noen ikke driver seriøst..

Husk at det er gratis å registrere enkelmannsforetak gjennom enhetsregisteret (Brønnøysund), mens det koster 2500 elektronisk gjennom Altinn.

Det er også pålagt oss fra Sveits å ha en årlig lisens/avgift denne har vi lagt på minimumskravet og er på 2500,- pr år. Dette er i første omgang for å sikre et seriøsitetsnivå på opplegget og at vi får med deltakere som virkelig vil bruker sertifisering aktivt. 
Den er uansett lett innspart i forhold til høyere rabatter på produktene. 

Kursavgiften er på kr 6500 og da får man får med seg blant annet 1 år certified avgift, t-skjorte, Swissvax certified detailer skilt, spesialrabatt på produkter under kurset, fast god rabatt hos Swissvax/Exint på vanlig handling under året ++ Det inkluderer også lett lunsj, drikke, etc under kurset.
 Andre Swissvax profilerings-/arbeidsklær bestilles på kurset til gode priser. Vi har byttet litt på leverandør her etter mye rot på dette i fjor..

Fra år to er det altså 2500,- pr år så lenge man ønsker å være autorisert og har en verdi av det. Som nevnt vil rabattene alene raskt spare inn dette. Om man skulle være forhindret i å drive konseptet så har man mulighet til å fryse det i inntil to år sammenhengende og så starte opp igjen ved kun å gi beskjed til oss og betale avgiften.

Vi har fire kursholdere med lang erfaring innen bilpleie og Swissvax som vi benytter på våre sertifiseringer: Tommy Lund (Tommys Car Spa), Bernhard Brynildsen (Brynildsen Autospa) Robert Vårhus (Vårhus Bilpleie) og Brage Engdal (Swissvax).

Kursholdere på dette kurset vil bli Robert og Tommy. Kim, Terje og Dag vil være tilgjengelige i forhold til det administrative.

Det er et absolutt krav at man skal ha et visst utvalg av Swissvax produkter som Certified Detailer. Det dreier seg om CF Pro serien, neon spesielle vokstyper (blant annet Endurance som er forbeholdt pro detailerne våre), skinnproduktene, pluss litt annet. Disse produktene vil også være spesialrabattert under kurset. 

Vi har også faste, gode priser på spesialutstyr (høytrykkspylere, ozonrens, løftebukker, etc) som våre autoriserte detailere vil kunne nytte godt når man måtte ha behov for det.

Det er heldigvis mye bedre plass på vårt nye senter og avhengig av hvor mange vi blir kommer vi til å jobbe med 4 - 6 på hvert team og på to forskjellige kjøretøy, med fokus. Vi har fått hotellrom med frokost til ca 890,- pr enkeltrom m/frokost eller 1090,- for dobbelt om man er to som vil bo sammen.

Ellers har Øvergård gode priser om det er ledig, midt i sentrum, til ca 400,- pr natt.

DEADLINE PÅMELDING: Fredag 20. februar 2015

Kursinnhold:

Swissvax konseptet hva er dine fordeler og hva gjør det for deg.

Fokus vil naturlig nok ligge på Swissvax produkter og hvordan man bruker porteføljen mest mulig effektivt og økonomisk:

Det vi skal gjennom av det tekniske:

Generelt:

Ergonomi jobbeteknikker.

Verneutstyr og helse (bl.a. om viktigheten av sikkerhetsdatablader - for deg og for kunden)

Trender i bilpleiemarkedet (coating, nano, etc)

Div.

Eksteriør:

Rask gjennomgang av nødvendig utstyr:

Høytrykksspylere varmtvannsvaskere Poleringsmaskinger DA/Roterende Løftebukker, kompressorer, ++.

Gjennomgang av områder på kjøretøy (dette kan dere forhåpentligvis mye av fra før, men vi forsøker å gå litt i dybden på forskjellige problemområder). Rens, beskyttelse og vedlikehold avforskjellige materialer som:

Avfetting måter/midler

Vask Måter/midler/redskap

Lakkrens

Våtsliping

Lakkorrigering

Beskyttelse

Vedlikehold

Interiør:

Gjennomgang av nødvendig utstyr

Støvsuger, ekstrautstyr etc.

Rensemaskin

Luftrenser/ozon

Rens, beskyttelse og vedlikehold avforskjellige materialer som:

Plast

Gummi

Glass

Tekstiler

Skinn - Rens og vedlikehold av skinn. Det vil bli en liten sekvens på farging av skinn, men ikke dyptgående.

Man får etter fullført og godkjent kurs med et eget, nummerert diplom/kursbevis.

De som har lyst og tid møtes middag for de som på lørdag kveld (man betaler for seg selv), men det blir ikke så veldig sent da vi skal tidlig i gang igjen søndag.

Påmelding eller videre spørsmål fra interesserte sendes: salg (at) swissvax.no og merkes: påmelding Swissvax certified detailer mars 15. Spørsmål sendes samme adresse.

Vi må som vanlig på våre kurs se an hvor mange som er interessert i dette, men er det fire eller flere så blir det kurs - ti-tolv stykker er maksimum :)

Det blir gitt beskjed her når kurset evt blir fulltegnet.

Mvh
Team Swissvax

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sverge på at det sto at kurset inkl 1 stk Endurance voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sverge på at det sto at kurset inkl 1 stk Endurance voks?

Stemmer det, dette er redigert bort, å skulle i utgangspunktet ikke vert der, det ble glemt i redigeringen fra tidligere kurs, hvor denne var inkludert, men da var kurset til en høyere pris.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg er noe forundret over at teksten ikke er endra i fra forrige gang når det var såpass kommentarer på akkurat det på forrige kurs

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mange her inne som skal på kurs?

Jeg reiser oppover på Fredag og har plass i bilen hvis det er noen som bor mellom Skien-Oslo-Lillehammer som trenger skyss.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra initiativ! Jeg reiser også opp på fredag kveld, men fra Moss området. Vet ikke når du drar, men kunne evnt. kjørt "kolonne" fra oslo område.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fri på Fredagen så jeg satser på å være fremme før det blir altfor mørkt. Er nok i Oslo i 14-15 tiden ( evt 1 time seinere ) Vi kunne evt møtes på parkeringen på Ikea?

Begir meg ikke inn i sentrum..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er du nok nesten fremme før jeg drar. The dragon slutter på jobb kl16 så jeg får ikke dradd hjemmefra før hun kommer hjem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje litt ot, men litt enig med: e 30 tic, det var en del snakk om endurance f.eks på siste kurset og. Skjønner at det er redusert pris i forhold til første kurset, og da er vel ikke alt inkl, men jeg trodde vi skulle få en boks gratis på kurset. kanskje litt naivt av meg, men dog:)

Uansett ett kjempekurs!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingenting negativt å si om kurset eller personene som deltok, alt i alt var det en veldig hyggelig helg.

Meeen som jeg også tok opp med Dag syns jeg det var svært lite samsvar med det som stod i kurs oversikten i forkant og det som faktisk ble utført på kurset (ikke bare mtp voksen)

vi fikk vel heller ikke T skjorte? Ingen big deal for meg men jeg ville jo kjøpe både jakke og genser med certified trykk men det har trekt ut i tid veldig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal på kurset. Reiser fra Arendal, kjører via Oslo hvis det er noen som vil sitte på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har dessverre blitt litt mye fram og tilbake - og jeg tar kritikk på at vi ikke har skrevet opp en helt ny tekst her. Endurancen skulle vært fjernet, men beklageligvis så skjelet jeg litt der... Blir rotete, og veldig beklagelig at man ikke har fått det man trodde var med.

Når det er sagt, så ble jo prisen justert ned nettopp fordi vi hadde mange deltakere med mye produkter - og som derfor ikke hadde behov for disse, og også mange som ikke kunne benytte arbeidsklær.

Vi satte ned prisen på kurset med 3500 som lå inne på produkter og klær og landet på 6500,- Her år jo 2500 ut i avgift og kursnetto er på 4000 som dekker intstruktører, reise for disse, ansatte hos oss, lunsj og produkter. Vi går så vidt i pluss med dette, men poenget her er heller ikke å tjene all verdens, men å sertifisere detailere.

T-skjorten er inklusive, men det er nytt fra og med kurset nå.

Klær har dradd veldig ut, men vi begynner å se lyset nå om ikke lenge.

Som sagt, så tar jeg ansvaret for at det har blitt litt rot og beklager dette! Vi kommer med helt ny tekst ved neste andledning.

God helg folkens!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lander på Gardermoen kl 19.20 fredag 6/3, om det er noen som er forbi i den tiden å vil plukke meg med (hvis ikke så blir det NSB komfort, og tablet med film :P )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar fra Son i 18 tiden så skal jeg innom søstern i Skedsmo så jeg kjører nok forbi Gardermoen ganske nøyaktig rundt den tiden.

Det er god plass så jeg kjører gjerne innom!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar fra Son i 18 tiden så skal jeg innom søstern i Skedsmo så jeg kjører nok forbi Gardermoen ganske nøyaktig rundt den tiden.

Det er god plass så jeg kjører gjerne innom!

Høres trivelig ut, vi kan ta resten på PM når det nermer seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en plan :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg gjerne benytte sjansen på å takke alle drivere, kursinstruktører og deltagere som gjorde dette til en lærerik og minnerik helg!

Rakk jobben med 15 minutter å gå på takket være spenstige kjøreegenskaper på Mini'n og manglende kontroller langs E6 og E18.

Vil også sende en stor takk til de andre gjestene v hotel Breiseth for å ha brukt opp varmtvannet slik at jeg virkelig våknet når jeg tok en dusj!

Mvh

Thomas ( han med "kånahåret" og skjegg ) den autoriserte swissvax detaileren!

Ps bruker L i t-skjorte!

Endret av griffenfeldt
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil også sende en stor takk til de andre gjestene v hotel Breiseth for å ha brukt opp varmtvannet slik at jeg virkelig våknet når jeg tok en dusj!

haha.. :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være et rævva hotell som ikke har nok varmtvann til gjestene! :D

Gratulerer som certified!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være et rævva hotell som ikke har nok varmtvann til gjestene! :D

Gratulerer som certified!

Det var ikke top notch, men jeg sov greit og det er litt viktig det også.

Takker for gratulasjonen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive