Gå til innhold

Gtechniq C5 wheel armour, resultat?


The Punisher

Recommended Posts

The Punisher

Til dere som har lagt GT C5 på felger, hvordan kjennes finishen ut? Hjula mine ble blanke, men kjennes ut som de er mattet ned med grovt sandpapir! De har nå stått 12 timer og herdet som instruksjon sier. Brukte silikonfjærner før jeg begynte for å få vekk alt. Buffet godt av. Pr nå frister det mer med Autobahn på i stedet ,for er de like ru i finishen blir de som en magnet for smuss!

Innspill ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hvordan la du det? Brukte du makt når du buffet? Osv, beskriv jobben

Først går jeg over og vasker felgen ren med pb, korrosol, felgrens og såpe. Så går jeg over med en finpolish med maskin og håndpad. Så gjør jeg rent og klart for coating med GTechniq panel wipe.

Jeg dekker først hele fronten før jeg "buffer". Det betyr at jeg stryker lett over med en mf for å glatte ut og fjerne produktrester. Dette gjør med en gang uten ventetid imellom. Så snur jeg felgen og gjør tilsvarende inni.

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Vanlig regle med P21S, PB og korrosol. Deretter svampevask med BN svamp. Silikonfjerner og deretter G5. Har clayet hjulene, polert pg lagt Autobahn på hvert år, så droppet polering av de i år. La på slik som i video. Buffet normalt etter at 1 felg var coatet( som adressert på produktvideo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hvilken silikonfjerner har du brukt?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken silikonfjerner har du brukt?

Au! Der sa du noe, håper ikke det er den sinteste typen da den kanskje kan være lei å få på noe som ikke skal lakkeres... ?

Billakkspesialisten beskrev det for meg som at de solgte to typer; den du vasket panelet med før lakk, og den mer aggressive du bruker til å rengjøre lakksprøyten med. Men jeg er ingen ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Kjenner ikke til den. Men det høres veldig rart ut, var det seigt å buffe c5?

Au! Der sa du noe, håper ikke det er den sinteste typen da den kanskje kan være lei å få på noe som ikke skal lakkeres... ?

Billakkspesialisten beskrev det for meg som at de solgte to typer; den du vasket panelet med før lakk, og den mer aggressive du bruker til å rengjøre lakksprøyten med. Men jeg er ingen ekspert.

Ikke jeg heller [emoji14]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...man bruker som regel tynner til å rengjøre lakksprøyten med, etter hva jeg har fått høre/lest meg til.

Sannelig om jeg vet, kanskje de bruker begge deler? Men poenget var i hvert fall at de hadde en "normal" og en sint type :)

Brukte Hagmans silikonfjerner. Selges bla på Jula. Den er beregnet for bruk når en skal preppe før lakk. Uansett fjerner den jo fett, så det må være samme?

http://www.hagmans.se/produktinformation/produktblad/11423.pdf

Den skal være snill, så da burde det ikke være den som er synderen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Kjenner ikke til den. Men det høres veldig rart ut, var det seigt å buffe c5?

Ikke jeg heller [emoji14]

Den var igrunn ikke spes ille å tørke av. Var mer bekymret for at det skulle stå for lenge, men har som sagt fulgt alle instrukser så stusser litt. Noen fler innspill fra dere som er storforbrukere av coating? :-)

Kan det være produktfeil?? Dårlig batch etc?

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hvordan så innholdet i flaska ut? Klart eller grumsete? Åpnet den før du la det? Hatt den stående lenge?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Nope! Kjøpte den i begynnelsen av januar.Klart innhold, ristet den forsiktig før jeg åpnet den, og påførte. Holdt den heller ikke i hånda slik at den blir varmet opp. Det står jo også i instruksjonene.Den ble t.o.m temperaturstabilisert i samme rommet som hjula, 4 døgn før påføring.

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Har ikke testet GT C5 enda men testet andre som GYEON Q2 Rim der var eg borti å være litt ivrig å legge på 2 felger i samme slengen og så var tempen i garasjen litt høy, å da slet eg veldig med å klare å buffe av produktet, og kunne nesten virke slik som du sier her at der eg ikke hadde fått fjernet godt nok vart overflaten ru, men fikk dei bra til slutt men det vart en himla jobb.

Siden felgene ser bra ut, så kan jo du bruke dei, se hvordasn driten oppfører seg om dei er lette å halde ren, om dei ikke blir det, så ta ei kjapp runde med Autobahn så kan jo dei sikkert brukes ut sesongen :)

Men hva som har gådt galdt i denne prosessen er ikke lett å si desverre

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Du hadde sikkert fått flere og bedre svar med bilder i tråden, det er lettere å utale seg om noe man har sett. :)

Ikke mye å poste bilde av, hjulaser silkestrøkne ut,både med og uten lys på. Overflaten er detimot ru som 180 sandpapir.

@Andre: håpet du ville svare, som er en ringrev i dette med coating. Syns det er rart når alt er gjort etter boka med slik som GTechniq sier og allikevel det blir dårlig resultat. De sier at man ikke skal legge / strøk, men vet inke om det kan hjelpe i mitt tilfelle??

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

UPDATE for faste sjåarar!

Dro over en runde til, til tross for anbefalingen fra GTechniq. Først NÅ ble det bra. Da er det bare å vente å se etter endt curing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Så bra :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...