cheffen

Claye med maskin

Prøvde å søke litt, men finner ikke noe om dette emnet.

Tok morgenkaffen mens jeg så på et par bilpleievideoer på Youtube og dumpet blant annet over en video fra AMMO NYC der han driver med en Cayenne.

Rett etter åtte minutter ut i videoen drar han frem en (for meg) ny teknikk for claying - claying med maskin. Han har en "claypad" på DA-maskin, sprayer pad og panel med smøremiddel og clayer panelet som han skulle ha polert.

Noen som har testet dette? Bare beregnet på helt spesielle tilfeller? Tittelen på videoen er jo "Best tricks for clay bar on rough paint", så det gir for så vidt en pekepinn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerte jo bedre enn jeg hadde trodd. Har aldri hørt om claying med maskine før.Sikkert verdt å prøve om det er overspray på lakken :) Men vet ikke hvor sånt som kan brukes på maskine selges ;) Jeg synes vanelig clayhåndkle er veldig effektivt til vanelig forurenset lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant det også på ebay.com. Dette kan jo være noe som er kjekt å ha på ekstreme tilfeller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo alltids slenge det med i kurven hvis man skal handle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant det også på ebay.com. Dette kan jo være noe som er kjekt å ha på ekstreme tilfeller :)

Ja eg såg for meg at dette hadde vert kjekt å teste på noen av dei bilene eg har clayet som har vert full av maling,sikkert spart meg en del tid tror eg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Nanoskin pad noen ganger, clayer med DA-maskin.

Det er sykt effektivt, men etterlater også merker å rydde opp i etterpå.

Lakken blir veldig glatt og ren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sykt effektivt, men etterlater også merker å rydde opp i etterpå.

Kan tenke meg det. Er lakken herja og full av clay-"mat" er det vel greit med maskinell kraft.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe med å bruke riktig søketerm ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men føler Clay hanske lage mye mer merker i lakk en vanlig Clay. Vil tro maskin vil vær verre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig clay er mest skånsomt, det er min erfaring

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er det jeg føler selv også, det absolutt kjappest med clay hanske men den etterlater også mye mer spor etter seg, med maskin vil vel også spor være et problem?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ingen problemer med marring og små merker etter claying uansett hva som blir brukt. Lakken skal jo uansett maskinpolerest etterpå. Men viktig å ikke dra med sand rundt da. Jeg skyller håndkle eller bar ofte i tillegg til å bruke lube.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive