Gå til innhold

Ny kärcher høytrykkspyler


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer

Har nå bestemt meg for å bytte ut min Foma 747 med en ny høytrykkspyler. Jeg ser en del på Kärcher, men hvem modell skal jeg da gå for?

Den skal fa iallefall ikke være dårligere enn den jeg har nå, som sagt Foma 747. Tips? :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere karcher, og holdbar har ingen vært, hatt trøbbel med av/på bryter flere ganger (bagatell ja, men fryktelig irriterende)

Skulle jeg hatt karcher hadde jeg lagt i noe mer penger å gått for proffserien (det gjorde jeg) disse er grå på farge og mye mer solide greier.

De vanlige gule fra forbruker serien, da hadde jeg heller tatt en nilfisk spyler i tilsvarende prisklasse - men husk å gå for stålarmert slange:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hvor mye ligger proff i forhold til forbruker i pris da?

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen er at leverandører virker å være åpen for litt pruting ift butikkene er med forbruker serien.

Jeg fikk CX til omtrent lik pris med K7, og da med gratis service inkl:-)

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hvordan er K5 Premium vs K7 Premium? Jeg tenker litt på prisen, det skiller jo hele 2500 kr på disse modellene.

K5 Premium ser bedre ut enn den jeg har allerede, en Foma 747. Eller? Vil som sagt ikke gå ned til en dårligere en :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker, har ikke prøvd K5, men jeg vet at de kommer med fiberarmert slanger, som er et rent hel*** å ha med å gjøre, hadde anbefalt å sjekke pris på stålarmert slange dersom du skal ha Karcher. Original slange mener jeg koster en liten tusing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere Nilfisk og Karcher-spylere. Skal aldri ha Karcher igjen. Nilfisk har mye bedre kvalitet og opplevd kvalitet enn Karcher. Alle mine Karcher-spylere har også gått i stykker, Nilfiskene funker fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar_01

Har nå bestemt meg for å bytte ut min Foma 747 med en ny høytrykkspyler. Jeg ser en del på Kärcher, men hvem modell skal jeg da gå for?

Den skal fa iallefall ikke være dårligere enn den jeg har nå, som sagt Foma 747. Tips? :)

Ville gått for Foma igjen, kjempe gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Finner ikke mye av Foma lenger, er de konkurs? Hva med eventuelt Nilfisk eller andre merker da? :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proffia hadde et tilbud på en Foma-spyler nylig. Nedsatt fra litt over 5000 til 3700. Vet ikke om de har tilbudet enda. Sjekk Proffia.no.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Finner ikke mye av Foma lenger, er de konkurs? Hva med eventuelt Nilfisk eller andre merker da? :)

IPC Foma heter det nå :)

http://www.carlsenfritzoe.no/hoytrykksvasker-pw-c23-i1408-a/

Denne har jeg, stålarmert slange og kostet 2700kr. Det har den kostet i butikken carlsen fritzøe i kristiansand lenge.

Med samme kobling M22 som Krantzle så får du mulighet å bruke tilbehøret derfra også :)

Endret av einarhelge

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPC Foma PW-C23, heter den jeg nevnte. Stålarmert slange, 500 l/t, 150 bar. Fremdeles til 3700, men det står ikke lenger noe om at det er et tilbud. "Supertilbud" kalte Proffia da jeg var i kontakt med dem for et par uker siden.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Cheffen sin foma krever 16A sikring [emoji4]

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheffen sin foma krever 16A sikring [emoji4]

Slikt kan jo være greit å være klar over :) Jeg har ikke kjøpt den selv, så dette var ikke noe jeg sjekket spesielt.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvordan er K5 Premium vs K7 Premium? Jeg tenker litt på prisen, det skiller jo hele 2500 kr på disse modellene.

K5 Premium ser bedre ut enn den jeg har allerede, en Foma 747. Eller? Vil som sagt ikke gå ned til en dårligere en :)

K5 er kjipserie, budsjettmodeller, K6 og K7 er mer "aktiv bruker" med litt påkostede komponenter, bra vannmengde og trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den K7 som jeg har er vel 4 år gammel nå, og har blitt brukt meget aktivt de siste to årene uten problemer.

Må si meg godt fornøyd med den, uten at jeg har erfaring med andre merker.

5000,-kr ca 600L/min/160 Bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en K6.75 og en HDS5/13UX varmtvannsvasker MEGET fornøyd med begge to.

Må reparere HDS´en nå, etter litt over to års bruk, må bytte tre o-ringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...