Gå til innhold

Trenger tips til litt forskjellig chemical guys produkter


KristianL

Recommended Posts

KristianL

Hei, er ny her og trenger noen tips! :)

Har en candyhvit golf som jeg har foreløpig handlet dette til:

Chemical Guys Jetseal 109

Chemical Guys Pete's 53'- Black Pearl Signature Paste Wax

Chemical guys VERTUA BOND 408

Chemical Guys Extreme shine ez-cream glaze

Chemical guys Citrus Wash & Gloss

Extreme Slick Synthetic Quick Detailer

Chemical guys silk shine dressing

Chemical Guys Leather scent odor eliminator

Swissvax Waschpudel

handlet dette siden det er veldig mye dritt som fester seg i lakken, spesielt nå på vinteren, blir også veldig fort små "rust" prikker. Ville tro denne pakka ville hjelpe litt for å holde bilen fin i lakken, har polert og vokset mye bil før, men trenger gjerne noen "ekspert tips" på best mulig bruk av de forskjellig produktene, og tips om hvordan jeg legger det på og hva jeg bruker for å gjøre det, og rekkefølgen osv...

Takk for alle tips!:)

Mvh

Kristian

Endret av KristianL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Du har endel å glede seg etter at denne pakken har kommet i hus, selv om jeg ikke har testet så mange av dem så er det velkjente produkter som mange her på forumet bruker.

Og gjett om du kan glede deg til resultatet etter at du har clayet den hvite bilen din for første gang.

Tipper det blir en wohooo-opplevelse.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Anbefaler Prickbort også som en avfetting før du eventuelt vasker/clayer... Riccardo kan lage noe merker i lakken også, sjekk med Pirex (scandicshine) om han har ern clay som er litt mildere en riccardo

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianL

den pakka er allerede i hus, så det er bare morro, venter bare på at det skal bli ledig oppvarmet lokale jeg kan stå i, og må nok bestille ett par produkter til før det ser jeg også nå:) det er bra med tips så får jeg det ordentlig, og får sove godt om natta :D

har en viss formening om rekkefølgen på produktene, men hva burde jeg gjøre, tenkte vask med avfetting, bestille prickbort som er nevnt, vask med citrush wash, tørke av, claye, bestille clay og Optimum No- Rinse, tørke av med microfiber, trenger vel ikke vaskes igjen da eller? så begynne med vertua bond, med pads, microfiber, jetseal x2, microfiber, kanskje Slick Synthetic Quick Detailer etterførste lag med jetseal, og så petes 53.. burde jeg ha med Extreme shine ez-cream glaze inni rekkefølgen en plass, og er det noe jeg burde gjøre annerledes?

kan nevne at det er en 2009 modell golf, så den er jo strøken i lakken når den blir vasket, ca annenhver dag, men det fester seg så grundig godt fast på den, asfalt prikker og bittesmå metall biter fra pigger eller noe som lager "smårustfargede" prikker..

skal jetsealen bare draes tynt over bilen, eller skal denne "jobbes" med på lakken? og hvordan burde jeg ta den petes 53? den taes vel med pads?; de små gule eller lignende.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Rekkefølgen stemmer bra den. :)

Trenger ikke vaske etter clay.

Quick detailer mellom Jetseal lagene er ikke nødvendig. Men etter voks for det lille ekstra, om du gidder.

EZ cream før Jetseal kan være en god ide da den gir mer våthet og dybde.

Men når du har Vertua Bond så er det ikke noe du MÅ ha.

Jetseal skal legges på tynt, la ligge på i 15-20 min, tørkes av og så herde i 30 min før neste lag.

Men herdetiden kan du gjerne øke til 60 min om du har tid, bare en fordel.

Petes kan du legge på med de små gule padsa ja, eller med mikrofiber pads. Petes er for myk for å legges på med hand syns jeg.

Endret av General Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianL

okei, takk, har trua på at det kommer til å bli bra nå:) men burde jeg polert før vertua bond, eller trengs ikke det, bilen blei polert for noen uker siden bare. Best med pads for jetseal også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lexgtturbo

Gode produkter det der Optimum No Rinse er skikkelig god som claylube. Autobahn er og forblir bare rått, sånn er det bare enkelt og greit med SwissVax produkter generelt sett.

Endret av Lexgtturbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianL

Må bare si at jeg er imponert over Extreme Slick Synthetic Quick Detailer fra chemical guys! vasket bilen en gang, og sprayet på samtid som jeg tørket av, og neste gang jeg vasket satt ikke noe dritt fast i lakken, det bare rant av, blei overasket over at den er så bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianL

da har jeg fått testet alle produktene på bilen, å må si at resultatet blei bedre enn forventet, det blei helt sinnsykt bra:) takk for alle tipsene jeg har fått her, de har vært meget bra!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...