bilmagikeren

Hvilken tv skal jeg kjøpe?

39 innlegg i emnet

Hallo godtfolk!:)

Siden det er så mye kunnskap om det meste her inne, vil jeg gjerne ha noen tips i forhold til kjøp av ny tv..

Vi har nå en 42" plasma kjøpt for ca 10år siden, så klar for oppdatering snart.

Jeg tenker ikke å bruke samme som sist, budsettet ligger på 5-7000.- (10-15 000 forrige gang)

tror ikke det er behov for 3d, så det kan utelukkes. Vil ha ikke ha plasma denne gangen.

Størrelsen vil jeg ha så stor som mulig, har sett noen 50-58" innen budsjettet.

Bor på Gol, der er det elkjøp, expert i hemsedal. Handlet på leftdal sist, og tror de har gode tilbud, dog kan koplett e.l også være aktulet.

Kort sagt, beste tvèn i den prisklassen?

Kjør debatt:)

Setter veldig pris på ev innspill!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser veldig fin ut, men litt over budsjettet:)

Takk for innspill forresten!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser veldig fin ut, men litt over budsjettet:)

Takk for innspill forresten!

Om du ikke må ha TV i hus i kveld, så vent litt og vil tippe det kommer tilbud på disse type TV'er snart :)

stadig tilbud på enkelte tv'er på komplett.

Bare hyggelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville heller ha gått ned noen tommer, da får du en skikkelig bra tv til den prisen. 58" til 5-7.000 så kan en nesten ikke forvente noe wow tv

Eg har 48" Samsung led med 3D 8 serien som eg er svært fornøgd med. Kjøpte den for 2 år siden for 13.000..nå er dei vesentlig rimeligere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremover kommer det mye tilbud vil jeg tro, siden nå er det 4k som gjelder.

Skal selv ha nytt TV, men venter nok til det kommer noe tilbud.

Her er det endel tester:

http://www.dinside.no/tester/tv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Ja går heller ned et par tommer for bedre tv. Behøver ikke å ha den i hus med en gang, så tenkte å se litt hva som er på markedet i nogenlunde prisklassen. Mulig jeg legger litt mer i det, men har inntrykk av at du får mye for den prisen.

Klart det er mye bedre å få tak i men i forhold til den vi har nå blir det meste wow:)

P.s en funksjon jeg kunne tenkt meg er å ha en kanal el f.eks PlayStation på ene halvdel og noe annet på den andre halvdelen..

Endret av bilmagikeren
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville heller ha gått ned noen tommer, da får du en skikkelig bra tv til den prisen. 58" til 5-7.000 så kan en nesten ikke forvente noe wow tv

Eg har 48" Samsung led med 3D 8 serien som eg er svært fornøgd med. Kjøpte den for 2 år siden for 13.000..nå er dei vesentlig rimeligere :)

Denne har vi også. På gutterommet har jeg en 42" Samsung led fra 2010. Disse TVene er knallgode, selvfølgelig er 8 serien best, dog har vi aldri prøvd 3D og bevegelsessensorene. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har og samsung fra før og er veldig fornøyd med det. Virker som om de har meget gode tver.

Merket er dog ikke det viktigste. Tror ikke jeg trenger 3d, det kan man vel "spare" litt på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Ja går heller ned et par tommer for bedre tv. Behøver ikke å ha den i hus med en gang, så tenkte å se litt hva som er på markedet i nogenlunde prisklassen. Mulig jeg legger litt mer i det, men har inntrykk av at du får mye for den prisen.

Klart det er mye bedre å få tak i men i forhold til den vi har nå blir det meste wow:)

P.s en funksjon jeg kunne tenkt meg er å ha en kanal el f.eks PlayStation på ene halvdel og noe annet på den andre halvdelen..

Det er på min. + eg fekk med Samsung tablet fjernkontroll. Der kan eg se på tv med den og. Genialt om en må på friterer midt i noe spennende :P

Denne har vi også. På gutterommet har jeg en 42" Samsung led fra 2010. Disse TVene er knallgode, selvfølgelig er 8 serien best, dog har vi aldri prøvd 3D og bevegelsessensorene. :)

Veldig fornøg her og. Dette er min tredje Samsung tv. 3D'en fungerer ganske bra med meg. Litt morsomt at folk flest som er på besøk ofte kommenterer hvor flott bilde det er på tv'en! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 4k merkbart mye bedre enn full hd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett har en samsung 50" lcd 4k til 7777.- det må vel være en god deal?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en ting du bør huske på.

UHD-standaren er ikke fastsatt ennå. Tv'er som har dette i dag er mest sannsynlig ikke "godkjent" for en endelig standard når den tid kommer.

Les litt her:

http://www.rtings.com/info/4k-ultra-hd-uhd-vs-1080p-full-hd-tvs

Jeg hadde heller valgt (som jeg selv gjorde) en kurrant fullHD til rundt 6-7000,- og heller oppgradere når du ønsker noe nytt om noen år. Da er heller ikke tven så dyr at du føler at denne må du ha i 10 år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har eller testet Samsung sin UE55F9005?

Kunne få den for 13k

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per nå vil alt innhold som ikke er 4k (det meste av innhold) skaleres opp til 4k. Dette kan forringe kvaliteten.

Sony Bravia KDL-50W805BBN (Nordic)

e1e1f0d25b.png

Link til testen

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2534247

4c738bfbe8.png

(den har bare 400hz oppdateringsfrekvens)

Endret av DeejayTID
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne et par måneder før jul.

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL60W605BBAE/sony-60-smart-led-tv-kdl-60w605bbae

Helt greit pris, starter opp raskt og har bra bilde.

Det vill være helt ok bilde på denne tven ja, men ettersom panelet kunn har 50 hz. Så vill denne: http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tv-lcd-led-og-plasma/tv-50-55-tommer/sony-kdl50w805bbn/211002.3115/være et mye bedre alternativ, fordi det er et rent 100 hz panel. Hz = oppdateringsfrekvensen på panelet. Dersom du avspiller en full HD film(60 HZ) så vill ikke en 50hz tv(i utgangspunktet) Kunne gjengi et perfekt "glidende" bilde. Det finnes "bildebehandlingsteknologier" fra de aller fleste produsenter - som "hjelper til". Du ser det ofte med navnet: CMR, PMR, Motionflow XR osv. Men det betyr ikke at "panelet" er et rent 100 hz panel og vill kunne klare og gjengi like godt bilde som et "ekte" 100 hz panel.

Sier som mange andre her at 4k ikke er noe du har behov for enda. Det kan du vurdere på neste tv :P

just my 2c

Endret av danvoll
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da bryr jeg meg ikke om 4k enda..

Skal lese litt skikkelig gjennom info i morgen, og tror jeg kommer til å få tak i en kurrant tv høres det ut som..

Noen som vet hva det heter når skjermen kan spittes i to? (er vel på dyrere modeller kanskje?)

Samsung er vel kanskje førstevalget, men har en god følelse på sony også. Philps hadde jeg dårlig erfaring med tidligere flere ganger, men man får vel det man betaler for;)

Jeg går heller ned en tomme og opp en tusenlapp:)

sony kdl55w805 må vel være noe av det bedre du kan få i den klassen:)

Endret av bilmagikeren
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive