Conkey

Kjapt spm om påføring av scholl neo

26 innlegg i emnet

Pga manglende fasiliteter (og tid) til å gjøre jobben skikkelig lurte jeg på om det kan fungere å bruke neo ved neste vask. Ser på videoen hos SS at de spyler bilen, sprayer på neo og spyler av igjen rimelig raskt. Uten å tørke noe nevneverdig(i og med at det sikkert sitter en del dritt i lakken). Funker dette? Blir spyling av bilen ca annenhver uke for tiden, men irriterer meg over at skitten fester seg like godt igjen rett etterpå.

Regner ikke med noe fantastisk varig resultat av dette, men kan det gi litt bedre motstand mot dritt? Eller blir en slik måte garantert skjoldehelvet?

Endret av Conkey
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_42&products_id=533Anbefaler denne her. Har brukt den når voksen er borte, og ikke har tid til å legge ny. Da fungerer denne utmerket som midlertidig løysning. Gir god beskyttelse i 3-4 uker med meg på vinterveiene :)

Skal hive med ved neste bestilling (blir nok snart med den nye ND maskinen) men har en del neo liggende og lurte derfor på om dette går eller jeg MÅ tørke over til slutt for å unngå skjolder

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fekk skjolder etter eg tørket av når eg hadde spylt bilen. Men dette forsvant ved neste vask. Men var stort sett bare på taket det var..på sidene såg eg ingenting :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl NEO kan brukes enten ved å sprayes på direkte på våt bil etter den er grundig vasket (PB, Surfex, IronX osv), og så bare spyles av på samme måte som GYEON Wetcoat. Den kan også påføres på tørr bil og buffes av med MF. Jeg bruker mest første metode da det er mye enklere i vaskehall. Mulig å påføre på tørr og buffe av gir lengre varighet :)

Husk at de kan brukes på felger, vinduer, plast ++

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl NEO kan brukes enten ved å sprayes på direkte på våt bil etter den er grundig vasket (PB, Surfex, IronX osv), og så bare spyles av på samme måte som GYEON Wetcoat. Den kan også påføres på tørr bil og buffes av med MF. Jeg bruker mest første metode da det er mye enklere i vaskehall. Mulig å påføre på tørr og buffe av gir lengre varighet :)

Husk at de kan brukes på felger, vinduer, plast ++

Det jeg ville ha bekreftet. Trenger ikke tørke bilen til slutt? Ute etter en rask og halvveis løsning i vaskehall. Takker

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg behandlet en bil i familien tidligere i vinter. (Korrigering+polering, swissvax og hele pakka)

Og annenhver gang jeg vasker den dynker jeg bilen i Neo etter avspylt håndvask, og spyler bilen en gang til for så å tørke av vannrester.

Er en lettvint måte å legge på litt mer beskyttelse på ruter, lakk og plast++.
Men er sikkert mulig å påføre Neo som en "voks" også, men dette har jeg aldri prøvd.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke tørke bilen til slutt nei :) Ren bil -> NEO/Wetcoat -> spyl grundig -> tørk eller kjør avgårde med god samvittighet :)


Jeg behandlet en bil i familien tidligere i vinter. (Korrigering+polering, swissvax og hele pakka)

Og annenhver gang jeg vasker den dynker jeg bilen i Neo etter avspylt håndvask, og spyler bilen en gang til for så å tørke av vannrester.

Er en lettvint måte å legge på litt mer beskyttelse på ruter, lakk og plast++.
Men er sikkert mulig å påføre Neo som en "voks" også, men dette har jeg aldri prøvd.

Det høres unødvendig ut å påføre NEO annenhvergang hvis bilen er beskyttet med voks :)

Har til sammenligning ikke brukt hverken NEO eller Wetcoat på egen bil som ble behandlet med Swissvax Shield i oktober.

Endret av TobiasW
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke tørke bilen til slutt nei :) Ren bil -> NEO/Wetcoat -> spyl grundig -> tørk eller kjør avgårde med god samvittighet :)

Det høres unødvendig ut å påføre NEO annenhvergang hvis bilen er beskyttet med voks :)

Har til sammenligning ikke brukt hverken NEO eller Wetcoat på egen bil som ble behandlet med Swissvax Shield i oktober.

Neinei, er fullstendig klar over det.

Man trenger vel strengt tatt aldri å tørke bilen etter vask. Er vel et fåtall i Norges land som gjør dette til vanlig.(Oss her inne).

Og at jeg legger Neo over Swissvax Shield er for å gi saltet en litt hardere kamp mot lakken. Og for å få litt "peace of mind".

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neinei, er fullstendig klar over det.

Man trenger vel strengt tatt aldri å tørke bilen etter vask. Er vel et fåtall i Norges land som gjør dette til vanlig.(Oss her inne).

Og at jeg legger Neo over Swissvax Shield er for å gi saltet en litt hardere kamp mot lakken. Og for å få litt "peace of mind".

Det jeg skrev over quoten var svar på innlegget til "Conkey" :)

Endret av TobiasW
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og at jeg legger Neo over Swissvax Shield er for å gi saltet en litt hardere kamp mot lakken. Og for å få litt "peace of mind".

De første 2-3 mnd etter voksing gjør du nok deg selv en slags bjørnetjeneste ved å bruke neo så ofte, de syntetiske løsemidlene i neo (eller f.eks QD) sliter greit på voksen, og du sitter uansett kun igjen med egenskapene til neo og ikke voksen. Jeg bruker ikke QD eller annen oppfriskning før egenskapene til voksen begynner å bli litt slappere (etter kanskje 2-3 mnd).

Du gjør selvfølgelig ikke noe feil eller galt, jeg bare synes det gir lite mening å påføre dyr voks når du uansett ikke skal benytte deg av egenskapene til voksen :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De første 2-3 mnd etter voksing gjør du nok deg selv en slags bjørnetjeneste ved å bruke neo så ofte, de syntetiske løsemidlene i neo (eller f.eks QD) sliter greit på voksen, og du sitter uansett kun igjen med egenskapene til neo og ikke voksen. Jeg bruker ikke QD eller annen oppfriskning før egenskapene til voksen begynner å bli litt slappere (etter kanskje 2-3 mnd).

Du gjør selvfølgelig ikke noe feil eller galt, jeg bare synes det gir lite mening å påføre dyr voks når du uansett ikke skal benytte deg av egenskapene til voksen :)

Forstår hva du sier, og dette har selvsagt vært vurdert før jeg la Neo.

Men når det er sagt, så er det 3-4mnd siden jeg la voks, og tenkte å gi bilen litt "ekstra" beskyttelse i vinterhalvåret. Denne bilen vaskes ikke ofte, så why not tenker jeg:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig nok er ikke metoden med å spraye på og spyle av en metode som er nevnt på Neo-flaska. Enten spraye på og tørke med MF eller spraye på, fordele med applikator og buffe med MF når det er tørt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig nok er ikke metoden med å spraye på og spyle av en metode som er nevnt på Neo-flaska. Enten spraye på og tørke med MF eller spraye på, fordele med applikator og buffe med MF når det er tørt.

Derfor jeg ville spørre. På scandicshine viser de video med spyl-spray på-spyl av. Blir å prøve i morgen da blir det en kattevask/avspyling av bilen

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp. Hvis jeg får tid i kveld skal jeg teste Neo selv. Hvis jeg gidder er det mulig jeg prøver "full pakke" med applikator og MF. Får se hvor mye klokka blir og hvor frosne fingra er :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For midlertidlig beskyttelse som legges enkelt og raskt kan jeg anbefale Nanolex Washcoat. Påføres med skumkanon. ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har myst på nanolex washcoat, blir nok til neste vinter. Hadde endel neo ville derfor sjekke denne. Og det fungerte meget bra, MEN ikke å foretrekke på frontrute. Ble en nokså stygg hinne når viskere var i bruk.

Tips på produkt som kan fjerne dette kjapt fra frontrute? Sterk surfex hd?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NEO kan også legges på med skumkanon. Fungerer utmerket men får litt dårligere holdbarhet grunnet utvanningen

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive