Gunnarmikal

Hvordan få crom på sykler finest mulig?tips?

Mulig det kommer en sykkel om en liten stund, men er sinnsykt mye crom på den, men hva polerer crom best mulig? Autosol? Eller vanlig lakk polish?

Vil ikke ta på meg noe før jeg er sikker på jeg får det bra å har rett verktøy til jobben.

Noen dom har litt tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol er grovt. Fin polish er mer korrekt bruk dersom du steller den av og til ;)

Avslutt med en god voks av noe slag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,autosol lager bittesmå riper på ekte krom.Få det rent, gå grundig over med f.eks chemikal guys metal shine også legg på ett lag voks.Swisswax autobahn,eller collinite845 holder bra på sånt(særlig på eksos der det er en del varme).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan en bruke vanlig scholl s30+ også? Eller er det kun metall polish å slikt som fungere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite metal wax er voks og polish i ett. Collinite pleier å ha gode og holdbare produkter til en veldig fin pris.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan en bruke vanlig scholl s30+ også? Eller er det kun metall polish å slikt som fungere.

Prøv på ett lite område.tror ikke det kan gjøre noen skade nei :) Kjenner igrunn ikke slipemidlene med fingrene enn gang på s30.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Extreme Metal shine er et produkt jeg er meget fornøyd med! For det meste løsemiddelbasert, hvis jeg ikke tar helt feil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker sett fra gasolin til metallpolering den flytende utgaven :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite metal wax er voks og polish i ett. Collinite pleier å ha gode og holdbare produkter til en veldig fin pris.

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol har også slipemiddel i seg og bør ikke brukes for mye.

For å gjøre crommen bestandig mot rust bruker jeg pensle owatrol på, den står i et par timer for å trenge inn i de mikroskopiske porer. Tørker så av for å polere opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive