griffenfeldt

Techlift S2 mk1 vs mk2

118 innlegg i emnet

Har bestilt en techlift s2 mk1 etter anbefaling fra selger, men hva tror dere om valget mellom 1 og 2?

Mk1 er på vei til leverandør med båt, mens mk2 er på lager.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

post-1006-0-86755900-1421086569_thumb.jp

gikk også for mk1, mindre elektro viss vass med luft vertfall, min fungerer knirke fritt

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Opplever du den som litt voldsom de første cm av løftet?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachicon.gif2014-11-12 21.40.23 (2).jpg

gikk også for mk1, mindre elektro viss vass med luft vertfall, min fungerer knirke fritt

Hva er det som skiller de to?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som skiller de to?

Mk1 må ha kompressor for å aktivere låsen. Videre sier selgeren at mk1 er stødigere og tåler mer belastning. Jeg fikk transporthjul på kjøpet. Disse følger med mk2 men må kjøpes løst på mk1.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noe voldsom nei, har ikke bil oppå nå men om du drøyer litt kan du nok få en film..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noe voldsom nei, har ikke bil oppå nå men om du drøyer litt kan du nok få en film..

Det ville vært supert!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt en techlift s2 mk1 etter anbefaling fra selger, men hva tror dere om valget mellom 1 og 2?

Mk1 er på vei til leverandør med båt, mens mk2 er på lager.

Hvor kjøpte du?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel EF motor som er importør så antar det er ifra han, forøvrig kanon fin fyr å handle av. Samme service søndag som mandag

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin patent på låsingen må jeg si!

Kjøpte Nordic Lift MR30 da jeg skulle ha sakseløfter, og denne har kun 3 låsehakk. Den må ganske høyt før første låsing også.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye!

Den ser dønn solid ut den der. Ser frem til å få min levert.

Bernhard: EF motor ja.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt min MK1 siden i vår, og den er finfin den :)

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser virkelig frem til å slippe å måtte rulle meg ut av sengen med stiv korsrygg mellom hver bil.

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skrudd mye i alle år og angrer enormt på at jeg ikke kjøpte før.

Mye enklere å få skikkelig kvalitet på detailinga også. Di som driver å jekker himmelhøyt med garasje jekk på et punkt kan fort gjøre mer skade enn nødvendig

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det forresten noe man kan legge ned bakerst slik at biler evt ikke subber nedi med skvettlappene i fronten? 1-2 cm tykke gummiplater e.l?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser utrolig greit ut med en sånn lift. :)

Står på hjemmesiden at det er hjul på den så den kan flyttes. Er den "lett" å flytte eller snakker vi kun om teoretisk mulighet å flytte litt på den på gulvet?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det forresten noe man kan legge ned bakerst slik at biler evt ikke subber nedi med skvettlappene i fronten? 1-2 cm tykke gummiplater e.l?

treplank er vel det enkleste?

Ser utrolig greit ut med en sånn lift. :)

Står på hjemmesiden at det er hjul på den så den kan flyttes. Er den "lett" å flytte eller snakker vi kun om teoretisk mulighet å flytte litt på den på gulvet?

Dersom du jobber en del med bil er det ikke noe å lure på, greitt å kunne stå når gulv skal renses etc..

Ja den flyttes lett av 1 mann med tilhørende hjul.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 5 cm høye treplank som jeg legger foran/bak liften når lave biler skal oppå. Den bygger ca 10 cm, og gummiklossene som følger med bygger vel 7-8 cm, så om man ikke har 17 cm+ bakkeklaring ved kanalene så må man improvisere. Ett alternativ er jo å kappe gummiklossene i to, det er plenty om de er 3-4 cm i høyden vil jeg tro.

Endret av Haakon O
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har forøvrig laget med noen "fancy" små kjøre ramper av lave stillas plank, men disse brukes mest på 2 søyler.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive