Gå til innhold

Proglazer Avfetting Erfaringer


ombernt

Recommended Posts

Lurer litt på proglazer avfettingen. Har en kamerat som bruker denne, men han var ikke sikker på hvordan denne er mot voks.

Er det noen som har erfaringer med denne?

Ser den er effektiv når bilen er våt. Vil da kanskje tro at den kan blandes ut for å ta litt mer vare på beskyttelsen.

Bruker PB i dag, men denne kunne vært interessant nå om vinteren når bilen ofte er våt/fuktig.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting som Prickbort, W704, proglazer sin o.l skal (kan ikke) blandes ut med vann. Det blander seg rett og slett ikke.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting som Prickbort, W704, proglazer sin o.l skal (kan ikke) blandes ut med vann. Det blander seg rett og slett ikke.

"Brukes på samme måte som f. eks prickbort, men man slipper den hvite hinnen. Denne kan også brukes på våt bil, da den bryter igjennom vannet."

Tatt fra nettbutikken til Scandicshine. Hvis denne bryter igjennom vannet når det legges på bilen bør denne ha samme egenskaper i kanna..

Endret av ombernt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Brukes på samme måte som f. eks prickbort, men man slipper den hvite hinnen. Denne kan også brukes på våt bil, da den bryter igjennom vannet."

Tatt fra nettbutikken til Scandicshine. Hvis denne bryter igjennom vannet når det legges på bilen bør denne ha samme egenskaper i kanna..

Nå forstår jeg ikke helt? denne typen avfetting blander seg ikke med vann. Har du vann i kanna for så å helle på avfetting (eller motsatt) så blir de ikke blandet. De blir liggende separat i selve kanna.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Brukes på samme måte som f. eks prickbort, men man slipper den hvite hinnen. Denne kan også brukes på våt bil, da den bryter igjennom vannet."

Tatt fra nettbutikken til Scandicshine. Hvis denne bryter igjennom vannet når det legges på bilen bør denne ha samme egenskaper i kanna..

Tolker det heller slik at hvis du heller den på kanna, vil den bryte igjennom vannet og synke på bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ser jeg. Men hvordan kan proglazer avfettingen bryte igjennom vannet på den våte bilen mens PB legger seg over og renner av. Det er scandicshine som kommer med påstanden om at avfettingen bryter igjennom vannet, så jeg prøver bare å finne ut hvordan den klarer det på en så mye bedre måte enn PB ifølge min kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ser jeg. Men hvordan kan proglazer avfettingen bryte igjennom vannet på den våte bilen mens PB legger seg over og renner av. Det er scandicshine som kommer med påstanden om at avfettingen bryter igjennom vannet, så jeg prøver bare å finne ut hvordan den klarer det på en så mye bedre måte enn PB ifølge min kompis.

Den har vel en additiv som fortrenger vann bedre enn PB på noe vis da. W704 wet gjør jo og det samme. Hvordan de kjemisk er bygd opp skal jeg ikke svare på. Proglazer kan svare bedre på dette selv, spør de via FB så svarer nok Arnt deg, evt spør ScandicShine :)

  • DCN Poeng 1

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...