Gå til innhold

Lyktefilm Biltema


9stad

Recommended Posts

Noen som har testa ut lyktefilmen ifra Biltema ?

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Lyskasterfilm-33580/

Har tidligere brukt lamin-X og vert fornøyd med den, men Biltema sin er jo ganske så mye billigere [emoji56]

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på de enda, bare så dem i forbifarten eg gang eg var oppe og handlet på Biltema.. Men di så ganske tynne ut, i motsetning til lamin-X sine.. Men får kjøpe med meg en bit eller 2 neste gang eg er oppom :) ta en test på de.

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, monterte den lyktefilmen på den gamle Corollaen jeg hadde. Syntes det var stilig med gunsmoke på rød bil. Problemet var at filmen kvalte lyktene fullstendig når kvelden kom og jeg trengte lys, så den ble ganske kjapt dratt av igjen.

Endret av Ole M

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, monterte den lyktefilmen på den gamle Corollaen jeg hadde. Syntes det var stilig med gunsmoke på rød bil. Problemet var at filmen kvalte lyktene fullstendig når kvelden kom og jeg trengte lys, så den ble ganske kjapt dratt av igjen.

Hvordan ble det på baklyktene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje testet biltema sin, men kina\ebay variant, og lamin-x

Brukte lamin-x i 6mnd ca, av og på et par ganger og de var fine på avstand, men blei ripete. Det fikset seg lett med litt varme på de.

Kina\ebay variant ble prøvd 3 ganger, det var vanskeligt og få fint, var tynt i forhold til lamin-x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklyktene tok jeg ikke! Fjernet filmen før jeg kom så langt... :)

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den på blinklysene mine på Lupoen. Synes den var vanskelig å få uten bobler, men jeg er nybegynner på slike ting. Folien var stiv, og den "kokte" når jeg prøvde å varme den forsiktig med hårføner. Det var ikke noe enklere å gjøre det med såpevann, men resultatet ble OK til at lyktene er såpass buet som de er.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble det på baklyktene? :)

Har handlet film nå, Gul til tåkelys og den ''smoke'' varianten til hovedlykter og baklykter, skal legge inn en update så fort eg har fått lagt det på :)

Jeg har den på blinklysene mine på Lupoen. Synes den var vanskelig å få uten bobler, men jeg er nybegynner på slike ting. Folien var stiv, og den "kokte" når jeg prøvde å varme den forsiktig med hårføner. Det var ikke noe enklere å gjøre det med såpevann, men resultatet ble OK til at lyktene er såpass buet som de er.

Det at den koker er jo ikke bra med tank på og få det pent.. får prøve meg fram med såpevann først da, relativt ''flate'' lykter eg skal ha det på, så burde vell gå greit :) Er mest spent på holdbarheten egentlig.

Jepp, monterte den lyktefilmen på den gamle Corollaen jeg hadde. Syntes det var stilig med gunsmoke på rød bil. Problemet var at filmen kvalte lyktene fullstendig når kvelden kom og jeg trengte lys, så den ble ganske kjapt dratt av igjen.

opplevde det samme med Lamin-x sin film, at lysene ble en del svakere.. men da var det allerede ganske dårlig lys på bilen da..

har 1000 metere nå, så har vell nok lys vil eg tro ! men viss filmen fjerner for mye lys blir den nok fjernet nokså fort, viktig med bra lys, hvertfall nå på vinterstid :)

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Biltema sin gule på en god gammel Mazda, funket veldig fint det :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje Biltema sin virket litt stivere, enn eBay varianten. Men fremdels mulig å få lagt på lyktene, bare vær litt obs med varme, så du ikke står rolig med pistol/hårføner.

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet film nå, Gul til tåkelys og den ''smoke'' varianten til hovedlykter og baklykter, skal legge inn en update så fort eg har fått lagt det på :)

Kjekt om du kan få slengt inn noen bilder og! Kanskje før/etter bilder? :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt om du kan få slengt inn noen bilder og! Kanskje før/etter bilder? :thumbup:

Klart det ! Har ikke tilgang på garasje før til helga, så får ikke gjort det før då, skal bytte noen pærer og i samme slengen :)

Legger ut bilder og konklusjon iløpet av søndagen regner eg med !

Har ikke sjekket størrelsen på ''flakene'' men er redd for at di ikke er lange nok for og dekke baklyktene.. så det må kanskje melde pass for denne gangen, men lyktene foran skal eg hvertfall få tatt :)

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde montert smoke på bak og frontlykter på min audi i sommer som jeg kjøpte på biltema.. funket helt greit, sitter limt fast enda på baklykter men fjerner som nevnt mye lys på frontlyktene.. så fjernet dette når mørket kom.. men den koster jo ikke noe så blir vel kjøpt nytt til våren igjen tror jeg hvis jeg ikke lakkere chromen inni lykta... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er da et ikke alt for bra underveis-bilde av da jeg monterte film på min. Men det så faktisk ganske greit ut. :)

15661502443_4bd825b3bb_b.jpg

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Tatt i betraktning at reflektorene på den bilen der suger lut i utgangspunktet og knapt klarer å få lys ut på veien, så er sotet lyktefilm det siste jeg hadde lagt på glasset for å minske lysutslippet enda mer...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk eg lagt på folie på lyktene og må konkludere med at det var helt på trynet og få lagt det noe fint.. Lamin-x er mye, mye, mye ! Enklere og få fint. Men med tanke på prisen er denne filmen helt kurrant og bruke og jevnt over ett ok produkt :)

Noen bilder :
de0ea0b10ed4e5080bc5c7d0c416123e.jpg
c6358bfb23e567c71743b85c2c45971a.jpg
3ecf9565587d376cd72e2f5062ab2cd2.jpg

Blei ganske forbanna etterhvert når eg ikke fikk det skikkelig til, så ble ikke så altfor mange bilder.

Edit :

Har på det ene bilde såpevannet stående, men det må sies at det ikke var mulig og få det til med såpevann, da limen ikke ville feste seg i hele tatt ved bruk av såpevann, har tidligere brukt denne metoden på beskyttelse på tlf skjerm osv. og der har det funket veldig greit, men her var det ingen håp ! enkleste eg fant ut av og bruke litt varme og masse tolmodighet :)

Endret av 9stad

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...