Gå til innhold

sprayflaske erfaringer


dotten

Recommended Posts

Personlig liker jeg kwazars doubleaction veldig godt, men har dessverre opplevd at mange av mine spruter dårlig og "bare" en vei nå.

Meguiars er veldig gode, men også disse kan bli ødelagt om de står med "feil kjemikalier" lenge nok.

Hos meg har de holdt omtrent like lenge, men TROR de jeg har fra kwazar har gitt seg med blandinger Meguiars tåler. Har endel, 10 kwazar og 20-30 Meguiars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Liker også sprayhode på Kwazar, men kvaliteten er helt elendig! De må være en av få produsenter som lager kjemikaliesprayflasker som ikke tåler å bli brukt for formålet noe særlig godt. Har kjøpt de flaskene og triggerhodene Bilnerden nå har på tilbud og de holder og koster en brøkdel.Atomiza tror jeg de heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kwazar doubleaction er bra flaske. Fordeler produktet godt, og rask me doubleaction triggeren. Bruker vesentlig mindre produkt etter eg begynte med kwazar flaske

Men den flasken som imponerer mest med holdbarhet på sterke kjemikalier er GTechniq til knappe 20 kroner. Den har holdt over 1 år med prickbort, og fungerer helt fint idag. Ville ikke bruke dyre flasker på prickbort..så bare kjøpte noe billig, for reknet med begrenset levetid. Men der holder den veldig bra! :)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_69&products_id=84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Kwazar doubleaction er bra flaske. Fordeler produktet godt, og rask me doubleaction triggeren. Bruker vesentlig mindre produkt etter eg begynte med kwazar flaske

Men den flasken som imponerer mest med holdbarhet på sterke kjemikalier er GTechniq til knappe 20 kroner. Den har holdt over 1 år med prickbort, og fungerer helt fint idag. Ville ikke bruke dyre flasker på prickbort..så bare kjøpte noe billig, for reknet med begrenset levetid. Men der holder den veldig bra! :)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_69&products_id=84

Gtechniq flaska er knakande god. Atomiza også

Edit, heavy duty flaska vel å merke

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Liker også sprayhode på Kwazar, men kvaliteten er helt elendig! De må være en av få produsenter som lager kjemikaliesprayflasker som ikke tåler å bli brukt for formålet noe særlig godt. Har kjøpt de flaskene og triggerhodene Bilnerden nå har på tilbud og de holder og koster en brøkdel.Atomiza tror jeg de heter.

Helt enig med deg. Alle mine Kwazar sprayhoder sprayer bare den ene veien (innover). Jeg har løst problemet på denne måten. ;)

IMG_2354_1280x853.jpg

Personlig mener jeg at disse grå sprayhodene er de beste du får. De varer lenge, sprer bra, langt slag som gir mye produkt, behagelig å bruke og de har også en ok pris.

Mengden produkt fra de grå sprayhodene er ca. lik som en tur/retur fra Kwazar hodet pga. de grå hodene har et langt slag isteden for 2 korte som Kwazar har.

Fordelen med Kwazar er at når man venner seg til bruke så kan man spraye mer sømløst. Her vil likevel en pumpekanne være bedre. Pumpekannene fra Kwazar er noe av det bedre jeg har testet. Veldig fornøyd med de.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Kwazar doubleaction er bra flaske. Fordeler produktet godt, og rask me doubleaction triggeren. Bruker vesentlig mindre produkt etter eg begynte med kwazar flaske

Men den flasken som imponerer mest med holdbarhet på sterke kjemikalier er GTechniq til knappe 20 kroner. Den har holdt over 1 år med prickbort, og fungerer helt fint idag. Ville ikke bruke dyre flasker på prickbort..så bare kjøpte noe billig, for reknet med begrenset levetid. Men der holder den veldig bra! :)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_69&products_id=84

GT flaskene er billige og greie ja, men sprayhodet er rimelig simpelt. Disse er tyngre å bruke pga. hendelen er liten, dysen sprer dårlig og du får lite produkt ut, dårlige justerings muligheter på dysen.

De er holdbare, men er også billige hele veien.

Selv bruker jeg likevel endel av disse hodene på produkter som det brukes liten mengde av. F.eks ruterens, plastfornyer, IPA osv. På produkter som brukes under bilvasken som felgrens, Surfex, PB osv. foretrekker jeg de grå mest pga. mengde og spredning og også pga. de er mer behagelig å bruke når du skal spraye over lenger tid over større flater ol.

På noen av produktene som brukes ved vask er det enda bedre å bruke en pumpekanne. Tenker da spesielt på produktene som brukes ofte og som påføres hele bilen. Man blir ganske sliten i hånden av å spraye Surfex over hele bilen.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Helt enig i at de grå atomiza spaytriggerene er veldig bra!!

De kwazarflaskene bruker jeg nesten kunn pumpeflaskene. De er ganske solide. Sprayflaskene går veldig fort i stykker (spør du meg).

Jeg ender som regel opp med de førstnevte p.g.a pris/holdbarhet/resultat..

Lykke til med valget ;-)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT flaskene er billige og greie ja, men sprayhodet er rimelig simpelt. Disse er tyngre å bruke pga. hendelen er liten, dysen sprer dårlig og du får lite produkt ut, dårlige justerings muligheter på dysen.

De er holdbare, men er også billige hele veien.

Selv bruker jeg likevel endel av disse hodene på produkter som det brukes liten mengde av. F.eks ruterens, plastfornyer, IPA osv. På produkter som brukes under bilvasken som felgrens, Surfex, PB osv. foretrekker jeg de grå mest pga. mengde og spredning og også pga. de er mer behagelig å bruke når du skal spraye over lenger tid over større flater ol.

På noen av produktene som brukes ved vask er det enda bedre å bruke en pumpekanne. Tenker da spesielt på produktene som brukes ofte og som påføres hele bilen. Man blir ganske sliten i hånden av å spraye Surfex over hele bilen.

Så grå hodene tåler PB greit? Dårlig spredning fra GT flaskene ja.Derfor bruker eg det bare på ting som de går lite av. Men litt i grenseland til PB da de tar litt tid og gå rundt bilen..til surfex er pumpekanne ett must ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Så grå hodene tåler PB greit? Dårlig spredning fra GT flaskene ja.Derfor bruker eg det bare på ting som de går lite av. Men litt i grenseland til PB da de tar litt tid og gå rundt bilen..til surfex er pumpekanne ett must ja! :)

De grå fungerer utmerket med PB ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornøyd med gtechniq fra concours, bevares de var billige men det ble lite effektiv spraying med de. Skal gi dem noen nye sjanser frem til jeg får tak i noe som er bedre.

Har kjøpt noen kwazar 360 men ikke rukket å teste enda.

Forstår det slik at dette er ren forbruksvare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Alle mine Kwazar sprayhoder sprayer bare den ene veien (innover). Jeg har løst problemet på denne måten. ;)

IMG_2354_1280x853.jpg

Personlig mener jeg at disse grå sprayhodene er de beste du får. De varer lenge, sprer bra, langt slag som gir mye produkt, behagelig å bruke og de har også en ok pris.

Mengden produkt fra de grå sprayhodene er ca. lik som en tur/retur fra Kwazar hodet pga. de grå hodene har et langt slag isteden for 2 korte som Kwazar har.

Fordelen med Kwazar er at når man venner seg til bruke så kan man spraye mer sømløst. Her vil likevel en pumpekanne være bedre. Pumpekannene fra Kwazar er noe av det bedre jeg har testet. Veldig fornøyd med de.

De grå sprayhodene fra atomiza dere prater om er disse?:

Atomiza Chemical Spray Head

De grå fungerer utmerket med PB ja. :)

Sprayet du rent vann gjennom hodene etter bruk, eller holder de lenge med produkt i hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg bruker Atomiza chemical på alt, og har ikke noe problemer, selv etter over 1 år. Jeg har drept et chemical head, fordi det ikke tåler Monopol silikonfjerner. Den eneste flaska som ikke dør av det er Gtechniq heavy duty. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også de rimelig atomiza var skuffende. Kanskje jeg har fått 3 stk feiltagelse, men alle drypper, lekker rundt gjengene der hodet er skrudd på flasken. Holdbarhet kan jeg ikke uttale meg om, men synes alle 3 flasker ble disket i og med ingen av dem var tett mellom flaske og sprutehode

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT flaskene er billige og greie ja, men sprayhodet er rimelig simpelt. Disse er tyngre å bruke pga. hendelen er liten, dysen sprer dårlig og du får lite produkt ut, dårlige justerings muligheter på dysen.

De er holdbare, men er også billige hele veien.

Selv bruker jeg likevel endel av disse hodene på produkter som det brukes liten mengde av. F.eks ruterens, plastfornyer, IPA osv. På produkter som brukes under bilvasken som felgrens, Surfex, PB osv. foretrekker jeg de grå mest pga. mengde og spredning og også pga. de er mer behagelig å bruke når du skal spraye over lenger tid over større flater ol.

På noen av produktene som brukes ved vask er det enda bedre å bruke en pumpekanne. Tenker da spesielt på produktene som brukes ofte og som påføres hele bilen. Man blir ganske sliten i hånden av å spraye Surfex over hele bilen.

Hvilke flasker fra Gtechniq snakker du om?

Jeg har brukt disse en god stund og er knall fornøyd.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_69&products_id=412

Har faktisk byttet til kun disse på alt uten PB da jeg har det på 2l pummpe kanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvilke flasker fra Gtechniq snakker du om?

Jeg har brukt disse en god stund og er knall fornøyd.http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_69&products_id=412

Har faktisk byttet til kun disse på alt uten PB da jeg har det på 2l pummpe kanne.

Jeg snakker om de billige til 19 kr som det linkes til litt over min post. :)

Den du linker til har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...