sansb94

Voks - Herding - Hvor lenge?

Hei.

Etter jeg har påført voksen (i dette tilfellet Chemical Guys XXX), hvor lenge skal den ligge, til den skal buffes av? Har forstått det slik at jo lengre den får ligge jo bedre varer produktet? Stemmer dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt ikke, varer kortere om den ligger lengde, derfor Swissvax har gått ut å sagt at deres vokser skal buffes etter 10-20min sånn ca.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

XXX har ikke all verdens holdbarhet uansett hvor lenge den ligger, men er lett å jobbe med og lett å buffe. La den ligge i 10-15min i romtemperatur før du buffer, da hazer den fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er den "beste" voksen for bilen? Hvordan type gir mest for pengene men samtidig er veldig holdbar? Erfaringer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig er det hazing når voksen ligger på før buffing, og herding i tilfelle blir etter man har buffet overskudd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest for pengene er vel per dags dato Collinite 845, holdbarhet ca 6-12 mnd, noen opplever mer noen mindre, er lett og jobbe med, og meget drøy i bruk.

Men holdbarhet er også avhengig av forarbeid, vaskerutiner.

Men mangen vokser skal ligge kort tid før buffing, de fleste er lettere å jobbe med får de ligge optimal tid(5-25 minutt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett mange ganger at folk lar voksen ligge i mange timer før buffing.Det har bare irritert meg hele veien :) Swissvax, med 80 års voks erfaring, har skummelt mye kunnskap om haze tid.så jeg følger altid tiden som står på krukka.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg selv pleier å buffe etter 10-20 minutter. Jeg har dóg ikke lest meg opp hvor lenge den og den voksen skal ligge før man burde buffe. Det eneste er som andre sier, at det ofte er enklere og buffe med kort liggetid, og at holdbarheten også kanskje forlenges i tillegg. Derfor buffer jeg tidlig.

Kan jo legge til at jeg også bruker mye "billig-vokser", om man kan kalle det det. Hadde jeg brukt en 2000'kronersvoks hadde jeg nok vært mer opplyst på dette feltet.

Mest for pengene: Collinite 845. Jeg vil også nevne Fusso Coat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett mange ganger at folk lar voksen ligge i mange timer før buffing.Det har bare irritert meg hele veien :) Swissvax, med 80 års voks erfaring, har skummelt mye kunnskap om haze tid.så jeg følger altid tiden som står på krukka.

Støttes!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enkelt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive