FinBil

Problem: Pads fester dårlig på Krauss-maskin

Jeg har fått låne en Krauss-maskin av en kamerat, og har tenkt å polere bilen i en varm garasje i morgen. Min kamerat har bare brukt maskinen et par ganger, men allerede nå fester padsene dårlig på bakplatas borrelås-overflate. Padsene løsner derfor under bruk. Har noen et tips til å fikse dette problemet?

Der er mulig problemet skyldes at det på borrelås-overflaten har festet seg en del små "lo". Vet noen hvordan man fjerner disse på en praktisk måte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og børste borrelåsen på padden. Har hjulpet meg før

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være verdt et forsøk å bytte til en annen bakplate, av en annen produsent, som hefter bedre mot padsene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags pads er det snakk om?

Jeg kjøpte et par turtleWax padder for lenge sia. Ubegredelig dårlige. Filten(eller hva det er) bakpå padden mistet all feste etter et par ganger av og på. Virket som fibrene bare hadde blitt dratt ut.

Har også opplevd at minibakplata jeg kjøpte til Kraussen min er helt utslitt. Borrelås"krokene" som skal hekte seg til padden er alle borte. Bare små nupper igjen i plast på bakplata.

Om det er pads av god kvalitet ville jeg tippet at det er bakplata som er slitt ut/for dårlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og børste borrelåsen på padden. Har hjulpet meg før

Jeg prøvde å børste det vekk i går kveld. Først en ganske myk klesbørste, men den så ikke ut til å ta bort noe særlig. Deretter med en noe stivere Jordan håndbørste til husholdsrengjøring. Den tok heller ikke noe særlig. Prøvde til slutt med litt vann på børsten. Har latt bakplata tørke i løpet av natta, men den ser omtrent ut som før.

Hva slags pads er det snakk om?

Jeg kjøpte et par turtleWax padder for lenge sia. Ubegredelig dårlige. Filten(eller hva det er) bakpå padden mistet all feste etter et par ganger av og på. Virket som fibrene bare hadde blitt dratt ut.

Har også opplevd at minibakplata jeg kjøpte til Kraussen min er helt utslitt. Borrelås"krokene" som skal hekte seg til padden er alle borte. Bare små nupper igjen i plast på bakplata.

Om det er pads av god kvalitet ville jeg tippet at det er bakplata som er slitt ut/for dårlig.

Det er Scholl pads, som kameraten min har kjøpt hos Scandicshine. Og det skal vel være bra saker? Dog ser det ikke ut til være mye filt bak på dem.

Så det kan vel hende at bakplata må skiftes fordi borrelåsen er slitt. Men både kameraten min og jeg synes det er dårlig hvis det er tilfelle. Krauss-maskina er jo ikke mye brukt.

Det kan være verdt et forsøk å bytte til en annen bakplate, av en annen produsent, som hefter bedre mot padsene.

Kan dessverre se slik ut, ja. Håper i så fall den varer lengre. Ellers blir det dyrt i lengden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også erfart at Scholl putene sitter dårlig på DAS6p. På roterende har jeg ikke dette problemet. De sitter nok dårlig på roterende også, men her er det en annen bevegelse. DA kaster på en måte puten vekk.

Problemet her er egentlig den jålete borelåsen til Scholl. Dette gjør at puten sitter dårligere enn en vanlig borelås da den ikke har like stor flate. Med tiden blir ofte putene litt buet og problemet blir enda større. Scholl putene detter fort av på en DA maskin pga. den sitter litt dårligere enn mange andre puter og kombinert med de brå og kraftige DA bevegelsen så detter puten av.

Problemet er enda større etter vask av putene (etter at puten har hvert våt).

Scholl putene er knall bra og av høy kvalitet, men fordi de har lagt litt ekstra i å pynte på borelåsen så resulterer dette i at borelåsen er dårlig.

DA maskin ville jeg gått for noen andre puter. Rupes sine sitter utrulig godt (nesten for godt).

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive