vårvasken

rens av seter på vetetanbil

01_1064653779_xl.jpg

01_1265952043_xl.jpg

God jul. Gjorde et søk på forumet, og fant ikke bra svar. Derfor tillater jeg meg å legge inn et nytt emne.

Sakens kjerne. Tekstikseter fra en boble, nærmere april 1955. Setene er hele, men sjøre. Paddingen i setene er hestehår. Så jeg planlegger å holde vannbruken minimal, og bruke "vannstøvsuger". Vil unngå å bruke andre maskiner eller ta av trekket.

Ser etter et rengjøringsmidel som er skånsomt og egnet for slikt bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tru godt utblandet green clean gjør susen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lurt å holde vannbruk til minimalt, eller ta mindre områder om gangen. Pumpeflaske med green clean eller annet egnet stoff, og pumpe flaske med vann for skylling.

Spray på rensestoff, børst for å løsne skit( neglebørste eller børste med mykere børster) støvsug, spray på vann, støvsug, og fortsett med vann og støvsuger til det er bra nok resultat. Så litt varme for å få tørket resten.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVa med å bruke damprenser?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er det første jeg vil prøve med 60 år gamnel ull. Selv med terry på munnstykket.

Skrev et skriv til Lilleborg om jeg kunne bruke Milo, men de sa den måtte skylles helt ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damprensing med håndkle foran må vel være noe av det mest skånsomme du kan forsøke iom. du da unngår direkte kontakt med vann og såpe. Tåler ikke trekket dette er det vel lite håp i det hele tatt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fersk og jeg forstår at jeg må bruke noe, og at det ikke finnes noe magi inni bildet her. Er bare bekymret for varme og ull sammen. Lurer på om jeg skal skaffe meg en slik munnstykke som suger og sprayer samtidig.

Takk for tips, både her og på PM.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive