QuattroSoiner

hjelp til innkjøp av litt pads og produkter osv

28 innlegg i emnet

Hei

Det finnes vel 10 ganger 1 million tråder av samme spørsmål... men men men vi kjøre på uansett!

Les meg bare mer og mer sinnsyk og uvell i skallen ang produkter og pads osv... :lol:

Det jeg har kommet fram til er at jeg skal prøve å kjøpe scholl 3 pack: s3 gold, s17 og s30...

så ser jeg at scholl pads er jo noe dyrere enn uber pads... så vurderer uber pads... er det noen som kan fortelle meg hvilke pads jeg skal bruke til hvilke produkt? :) hvilke scholl pads kan jeg også legge med i kurven?

Voks: SV shield skal jeg teste ut :)

Av maskiner så har jeg kjøpt for et par år siden fra bilxtra Roterende og DA maskin.... funker helt greit

denne DA maskin: http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/bilpleie/polermaskin/polermaskin-dual-action/

Er det slik at bakplater passer på alle maskiner eller (universalt)? tenker å kjøpe flere bakplater (forskjellige str) på mine maskiner...

Bilen min som jeg skal polere er forøvrig er en Audi a4 med lavagrå i farge med en del vaskeriper og normal slitasje.

20140630_170237.jpg

20140630_181417.jpg

20141031_152905.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul eller oransje til s3, som er grov rubbing og rubbing. Grønn er fin polish og blå er endo litt finare. Ta deg ein tur på Bilnerden.no og sjå kva han har kategorisert paddane som. Eg vil tru at s 17 går til grønn og s30 til blå Uber. Vil du leggja voksen med da, så har Uber og svart pad for dette.

Sjølv har eg gnikka litt på min E91 i julo. Måtte gå til blå Rupes mf pad og grovaste Menzerna polishen eg har (FG400) for å fjerna tilstrekkelig med riper. Blei Ikkje 100%. Burde vel hatt roterende for det, men eg har ikkje nok erfaring til å våge meg utpå der. Microfiber pad har enda meir cut enn grovaste pad til Uber.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul eller oransje til s3, som er grov rubbing og rubbing. Grønn er fin polish og blå er endo litt finare. Ta deg ein tur på Bilnerden.no og sjå kva han har kategorisert paddane som. Eg vil tru at s 17 går til grønn og s30 til blå Uber. Vil du leggja voksen med da, så har Uber og svart pad for dette.

Sjølv har eg gnikka litt på min E91 i julo. Måtte gå til blå Rupes mf pad og grovaste Menzerna polishen eg har (FG400) for å fjerna tilstrekkelig med riper. Blei Ikkje 100%. Burde vel hatt roterende for det, men eg har ikkje nok erfaring til å våge meg utpå der. Microfiber pad har enda meir cut enn grovaste pad til Uber.

Er det Scholl padsene du tenker på her eller er det uber? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_13&products_id=184

Her er 140 mm pads. Går du inn i fanen for fargevalg, så er bruksområdet beskrevet. 100 og 160mm er og eit alternativ.

Er det Scholl padsene du tenker på her eller er det uber? :)

Dette er Uber. Sjølv er eg veldig i startfasen. Gjekk for ein combo av Uber og Rupes microfiber pads, samt Menzerna polish. Eg er veldig fornøyd med det eg har testa så longt.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_13&products_id=184

Her er 140 mm pads. Går du inn i fanen for fargevalg, så er bruksområdet beskrevet. 100 og 160mm er og eit alternativ.

Dette er Uber. Sjølv er eg veldig i startfasen. Gjekk for ein combo av Uber og Rupes microfiber pads, samt Menzerna polish. Eg er veldig fornøyd med det eg har testa så longt.

Ja riktig. Er også selv i startfasen på dette ;) så vil prøve Scholl sine polish produkter før jeg evt bytter :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uber puter er veldig mye brukt, og er til mitt bruk så og si like gode som scholl sine.

De har også samme fargekoder som scholl sine, gule er grov. Orange er medium, grønn for finere.

Ergo normalt sett vil en tenke

Gul ilag med S3

Orange med S17

Og grønn/blå med s30/s40

Men det betyr ikkje at en ikkje kan bruke orange med s3 eller gul med s17, det må en nesten teste på lakken som poleres hvordan den reagerer.

Bakplater er veldig ofte lik på roterende, M14 bolt, men på DA maskiner er det visse forskjeller ute å går, men syns den maskinen ser ut som en das-6/krauss/mg220 type maskin og da kan en nok bruke http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=272

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja riktig. Er også selv i startfasen på dette ;) så vil prøve Scholl sine polish produkter før jeg evt bytter :)

Vil tru du blir fornøyd uansett! Scholl, Meguiar's, Menzerna, Chemical Guys, Swissvax... alt som vert nytta her av medlemmane er solide produkt. Sjølv blei eg veldig overraska over kor fint fg400 avslutta, då det egentlig er ein veldig grov polish!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uber puter er veldig mye brukt, og er til mitt bruk så og si like gode som scholl sine.

De har også samme fargekoder som scholl sine, gule er grov. Orange er medium, grønn for finere.

Ergo normalt sett vil en tenke

Gul ilag med S3

Orange med S17

Og grønn/blå med s30/s40

Men det betyr ikkje at en ikkje kan bruke orange med s3 eller gul med s17, det må en nesten teste på lakken som poleres hvordan den reagerer.

Bakplater er veldig ofte lik på roterende, M14 bolt, men på DA maskiner er det visse forskjeller ute å går, men syns den maskinen ser ut som en das-6/krauss/mg220 type maskin og da kan en nok bruke http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=272

Okei takk :)

Hvilken nettbutikk er det best å kjøpe fra? hadde helst lyst til å kjøpe alt fra en nettbutikk :P

er det slik at det er best resultat av å kjøre s3, s17 og til slutt s30? eller kan noen av produktene droppes før SV shield strykes på? :)

Vil tru du blir fornøyd uansett! Scholl, Meguiar's, Menzerna, Chemical Guys, Swissvax... alt som vert nytta her av medlemmane er solide produkt. Sjølv blei eg veldig overraska over kor fint fg400 avslutta, då det egentlig er ein veldig grov polish!

Har prøvd MG tidligere, men mulig noe dårlig forarbeid så ble jeg ikke helt fornøyd med resultatet... tenkte å begynne en plass med scholl også mulig andre produkter når erfaringen øker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tru du kan hoppa over s 17. Det kan og henda at s3 blir for grovt... prøv deg litt fram ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken nettbutikk er det best å kjøpe fra? hadde helst lyst til å kjøpe alt fra en nettbutikk :P

er det slik at det er best resultat av å kjøre s3, s17 og til slutt s30? eller kan noen av produktene droppes før SV shield strykes på? :)

Er sjeldent å finne en nettbutikk som har alt du trenger, men som sagt menzerna er nett like bra som scholl, støver litt mindre blir det sagt.

Å ja, du kan i de fleste tilfeller gå fra s3 til s30.

Her bestemmer kjøremåte og maskin en del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken nettbutikk er det best å kjøpe fra? hadde helst lyst til å kjøpe alt fra en nettbutikk

Har prøvd MG tidligere, men mulig noe dårlig forarbeid så ble jeg ikke helt fornøyd med resultatet... tenkte å begynne en plass med scholl også mulig andre produkter når erfaringen øker :)

Har handla frå Bilnerden.no sjølv, og eg er veldig fornøyd med service. Eg trur ikkje dei har Scholl produkter... Det dei har er ein pakke med god pris på Menzerna sine tilsvarende produkter, dersom du ikkje allerede har handla Scholl.

Forarbeid er vel Alfa og Omega? ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handla frå Bilnerden.no sjølv, og eg er veldig fornøyd med service. Eg trur ikkje dei har Scholl produkter... Det dei har er ein pakke med god pris på Menzerna sine tilsvarende produkter, dersom du ikkje allerede har handla Scholl.

Forarbeid er vel Alfa og Omega? ;-)

Jepp det er nok alfa og omega! ingen tvil om det! :P

Er sjeldent å finne en nettbutikk som har alt du trenger, men som sagt menzerna er nett like bra som scholl, støver litt mindre blir det sagt.

Å ja, du kan i de fleste tilfeller gå fra s3 til s30.

Her bestemmer kjøremåte og maskin en del.

Akkurat, janei må tenke litt mer så skal jeg prøve å finne frem en løsning ut på nyåret :)

Spiderpads??? er det noe som er bedre enn de andre eller skal jeg bare droppe det ut av hode eller? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes scholl sine pads er bedre. De holder lengre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes scholl sine pads er bedre. De holder lengre. :)

Eg har kjørt mye scholl og uber, deriblant lånt bort en del puter, det er alltid scholl sine som har blitt ødlagt, men det er teknisk sett bruker feil med og ikkje bytte ofte nok på das-6/krauss/mg220/dodo maskin og da går det for masse varme i bakplata som ødlegger limen.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på noen tråder at det nevnes noe kantform på uber padsene som er noe dårlig?? slik at det er lettere å komme til å skade lakken med bakplate??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvert imot, Uber er meget tilgivende :) Favoritten her i huset

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvert imot, Uber er meget tilgivende :) Favoritten her i huset

Så uber is the shit? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har erfart at gul Uber tåler mindre slitasje enn Scholl gul ved hard påkjenning. Dette er personlig erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så uber is the shit?

Jeg liker tykkelsen, fasong og oppførsel mye bedre på uber kontra f.eks rupes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ren bang for bucks er vel denne pakken et godt utgangspunkt da du både får polish og nødvendige puter: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=202.

Kjøp ekstra puter av alle dog, om din maskin er som andre her sier lik das6 vil den trenge skift av pads ofte pga varme og risiko for å ødelegge pads. Evt. Kjør mange og relativt hyppige kaffepauser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive