Gå til innhold
nyogtha

Er dette en defekt eller skal det være sånn?

Recommended Posts

nyogtha    0
nyogtha

Hei!

Kona har en Hyundai IX35 2012 modell. Vi kjøpte den brukt men det er fremdeles nybilgaranti, som også inkluderer lakkgaranti. Store deler av bilen har lakk som jeg mener minner om orange peel, men det kan kanskje være en effekt? Vanskelig å ta bilde av, men som dere kan se på det jeg har tatt så er refleksjonene veldig ruglete. Lurer på om jeg skal kontakte Kvia og klage, men vil gjerne være sikker først.post-6002-0-50555200-1419518358_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Er mange biler som har appelsin lakk dessverre.

Hvor vidt det er noe reklamasjon/garantisak vet jeg ikke, men skader sikkert ikke å spørre de :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Appelsinlakk har blitt mer og mer utbredt etter at produsentene etterhvert bruker mindre og mindre lakk pr bil, samt at robotene lakker raskere og raskere. Det er ingen mangel og finnes både på premiumbiler og billigere merker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Det Knutis sier her, virker veldig riktig. Ser faktisk dette fenomenet mye på BMW av nyere årganger også. Det er ikke nødvendigvis lett synlig, men i riktig lys/vinkel ser man det godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 878
alexanderst

Vanskelig å se en nybil uten appelsinlakk for tiden dessverre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Utbedring er våtsliping. En massiv jobb på så store paneler, høy fallhøyde om det gjøres feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Du kan kjøpe 2000 grit Carpro Denim-pad hos Exint, og polere med den som grovsteg. Vil fortsatt ta lang tid å utbedre, men da gjør du det som en del av rubbing, ikke eget steg. Vil garantert fjerne noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nyogtha    0
nyogtha

Takk for innspill og tips. Kona har ikke lagt merke til lakken og bryr seg ikke om den er sånn, så jeg tviler på at jeg gidder å gjøre noe med det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Auto Premium    0
Auto Premium

This "texture" howe its call the painters are normal. because its hides some defects in the color like dusts and fisheyes, in the prime and metal. There are just some carfactories in the world, that buffing and polishing all cars and the lemonpeel to perfect smooth surface. Im talking about Rolls Royce, Koenigsegg and other luxuri cars, that are build mostly with hands. Even new Mercedes is in big "texture" And what about Japan and Korean cars- dont even think to buff it or sand down. They have totaly different painting system then european or American cars. You will not be happy. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig