Gå til innhold

Test: PolishAngel Viking Coat


JonasNordvoll

Recommended Posts

JonasNordvoll

I regi av Scandicshine ble jeg valgt ut til å teste Polishangel sin Viking Coat som skal være laget for biler som går i det harde nordiske klima. Fra før har jeg bare vært borti PA sin master sealant.

Bilen som ble valgt var en 1999 Mercedes 230K CLK med 145 på tellern

Har ingen bilder fra vask og klargjøring men vanlige DCN vask, clay og maskering på fredag

IMG_7895_zps89d4406e.jpg

Gadd ikke ta bilder av målinger rundt bilen da hele kjelken er opplakkert alt fra 300 til 550 my var å måle rundt den.

Under kombotesting fant jeg ut av at orange uber og S3 gold var en vinner å ett finsteg med grønn uber og PF2500.

Denne lakken var veldig vrien å ta gode bilder av men her er ett par tilstands bilder

IMG_7901_zpsbfaecd6a.jpg

IMG_7907_zps73cd7a70.jpg

Tiden var litt knapp så ble veldig lite bilder tatt under korrigering men jeg slenger med noen som jeg tok

IMG_7916_zpsac2470c1.jpg

IMG_7920_zps7a1b0290.jpg

IMG_7932_zps0d2a8a8a.jpg

IMG_7937_zps623198b5.jpg

IMG_7946_zps7b862320.jpg

Men nå over til det alt handlet om!

Jeg la contour med blå uber på hastighet 1 å buffet med en Eurow Shag.

Dette var utrolig drøyt i bruk å luktet helt himmelsk.

IMG_7958_zps8b81af2e.jpg

Etter buffing så det da slik ut

IMG_7961_zpsa7a7c867.jpg

Men da var det tid for selve coaten, den ble lagt på samme vis som pre cleaneren med blå uber på maskin. Brukte håndpad der jeg ikke kom til med maskin

IMG_7971_zps7000e616.jpg

Dette fikk stå en god time før jeg buffet det av. Utrolig enkelt å jobbe men leste i en annen test at det var lurt å bytte mf underveis så den ikke ble mettet av produkt noe som stemte veldig godt.

Så over til noen ferdigbilder ute

IMG_7988_zps0403b515.jpg

IMG_7992_zps13c40f1e.jpg

IMG_7995_zpsf5398e1f.jpg

Alt i alt er jeg kanonfornøyd med produktene, dette er noe jeg kan anbefale til alle som ikke har vært borti coatinger tidligere da dette var utrolig enkelt å jobbe med!

Pluss

- Luktet godt

-Meget drøyt i bruk

-Enkelt å jobbe med

Jeg fant egentlig ikke noen minus når jeg jobbet med det. Den skal da holde 24mnd med rett vedlikehold, viss den gjør dette skal jeg garantert kjøpe mer av dette!

//Bilder tilhører trådstarter og kan ikke brukes uten samtykke fra ts.

Takker for titten :)

  • DCN Poeng 4

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra dette, spent på holdbarheten selv. Produltet var såpass drøyt i brukt at det lett hadde holdt til flerebiler hos meg.

Kjørte enkelte plasser veldig mye produkt for å sjekke hvordan dette ble å jobbe med i forskjellige scenarioer, og det var helt topp uansett!

Bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roald Schmidt

Det såg veldigt bra ut!

Er fristet til å prøve selv, men jeg har ingen erfaring med coating fra før.

BMW 520D 2011

VW Passat 1998

BMW 520D 2010

VW Polo 1995

Volvo 850 1994

VW Golf GTI 1995

VW Golf 1991

Volvo 242 1980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Det såg veldigt bra ut!

Er fristet til å prøve selv, men jeg har ingen erfaring med coating fra før.

Det er nok ikke et problem med denne. Det er ikke en coating på samme måte som Modesta, Gtechniq, Gyeon, Max Protect etc. :)

Kjør på.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JonasNordvoll

Ble bra dette, spent på holdbarheten selv. Produltet var såpass drøyt i brukt at det lett hadde holdt til flerebiler hos meg.

Kjørte enkelte plasser veldig mye produkt for å sjekke hvordan dette ble å jobbe med i forskjellige scenarioer, og det var helt topp uansett!

Bra jobbet!

Jo takk! Jeg la selv veldig tykt med håndpad bare for å se hvordan det funket, det var til min overraskelse null problem :)

Så strøkent ut det! :)

Takker :D

Ser bra ut! :)

Takk :D

Det såg veldigt bra ut!

Er fristet til å prøve selv, men jeg har ingen erfaring med coating fra før.

Er ikke noe å vente på! Det er utrolig enkelt, bare ta kontakt på PM om det var noen spm rundt operasjonen :)

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Meget godt jobba :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JonasNordvoll

Meget godt jobba :)

Takker :)

Trenger denne Coatingen noen form for vedlikeholdsspray for å holde vannskrekken ilivet?

Det er jeg usikker på men kan rope ut om jeg finner ut av det :lol:

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
JonasNordvoll

Siden vi har hatt ett par dårlige sommerdager i Bodø nå med litt vind attåt så har jeg knipset noen beadingbilder. Har vært litt slapp med å oppdatere etter vask etc men skal huske på å ta bilder neste gang! :D

2015-01-26%2015.01.02_zpsjgulcbvh.jpg

2015-01-26%2015.00.56_zpsquwe5xfa.jpg

2015-01-26%2015.00.51_zpsemglci5y.jpg

2015-02-05%2020.27.12_zpsn3l2sgdg.jpg

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
JonasNordvoll

Da var vi endelig kommen til første fotograferte update!

Starter med litt før bilder :)

IMG_8118_zpsspxnh1gi.jpg

IMG_8124_zpshvtyg3g7.jpg

Starter hele seansen med bilberry 1:1 på felger for så å vaske me woolies å vikan børste. Avslutter vasken med CWG med en gammel MG washmitt.

IMG_8134_zpsvuuov3vm.jpg

IMG_8136_zpswbpyxisa.jpg

Etter felger er det da PB som får kose seg i en 10mins tid for så å bli toppet med Surfex 1:30

IMG_8140_zpsmfqcwcca.jpg

IMG_8145_zpsjtn5yjq3.jpg

IMG_8151_zpsxsathfxi.jpg

Tok ikke bilder under selve håndvasken men ble brukt 2BM med ND svamp å med AF Lather i bøtta! (Kanon såpe btw) Tørket deretter med Gyeon sin WaffleWeave. Slenger med litt beading bilder før ferdig bilder :D

IMG_8153_zpsw6a8j8ro.jpg

IMG_8155_zpseea1zmyz.jpg

IMG_8158_zpsvfkpfmjo.jpg

Da er vi på ferdig bilder brukte Gyeon Q2 Tire på dekk :)

IMG_8161_zpsho4epojn.jpg

IMG_8165_zpsbpkz2n5d.jpg

Kan allerede se litt endringer i både beading å sheeting noe som er litt skuffende etter bare 2mnd å 2500km på kjelken. Men får se hva som skjer senere :D

Takk igjen for titten :wub:

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
JonasNordvoll

Avslutter nå denne testen da det ikke er antydninger til beskyttelse igjen på noen paneler. På denne bilen ble det da lagt ett lag men hadde nok produkt igjen på flasken til enda en bil! Så for 2uker så la jeg på en 2015 Nissan Leaf men la to lag, så nå skal jeg finne ut av om det er stor forskjell på ett og to lag!

 

Legger ved noen bilder

 

2015-06-27%2013.32.28-1_zpsvhh3egcv.jpg

 

 

2015-06-29%2010.51.47_zpsgppc5z02.jpg

 

 

2015-06-29%2010.52.04_zpss83zawsl.jpg

 

2015-06-29%2010.55.39_zpshwpo9fqu.jpg

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min test var beading/sheeting forsvinnende dårlig etter ca 4mnd. Mulig det bare er vannskrekken som er svekket, men opplever master sealent som mer holdbar.

Jeg testet på to biler, min jobb bil fikk smake en test, og denne går ca 8000km i året, etter ca 4mnd var det altså veldig lite effekt igjen. Denne ble vasket 1-2 ganger pr mnd. Flott produkt å jobbe med, men ikke enormt imponert over holdbarheten vs pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Dette var dårlige nyheter. Opplever jeg det samme skal jeg klage og kreve pengene tilbake av leverandøren. 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ingen av sealerne/coatingene jeg har prøvd har vannskrekk som en voks. Langt ifra. Men de har tydeligvis en effekt lenge etter at vannskrekken er borte, da panelene fortsatt er latterlig enkle å få rene selv etter et års tid. Cosmic oppførte seg slik ett år etter påføring, fra mars 14 - mars 15. Og den gikk 30000km på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JonasNordvoll

Til info kan jeg si at lagene ble lagt med 3 timer mellom lagene som anbefalt

 

Så det vil faktisk si at den holdt knapt et halvt år? Det harmonerte dårlig med påstått holdbarhet:/

 

Den holdte bra nøyaktig 6 mnd. Men alt for dårlig med tanke på va de sier levetiden er å bilen er rullet 7000km siden behandlingen.

 

 

I min test var beading/sheeting forsvinnende dårlig etter ca 4mnd. Mulig det bare er vannskrekken som er svekket, men opplever master sealent som mer holdbar.
Jeg testet på to biler, min jobb bil fikk smake en test, og denne går ca 8000km i året, etter ca 4mnd var det altså veldig lite effekt igjen. Denne ble vasket 1-2 ganger pr mnd. Flott produkt å jobbe med, men ikke enormt imponert over holdbarheten vs pris.

 

Kan si at jeg opplevde rimelig det samme med tanke på beading sheeting etc

 

Dette var dårlige nyheter. Opplever jeg det samme skal jeg klage og kreve pengene tilbake av leverandøren. 

 

Er faktisk skuffet selv for hadde det holdt rundt om 1år til 18mnd hadde jeg så absolutt handlet mer av dette da det er en fryd å jobbe kontra andre coatinger med den levetiden :)

 

 

Jeg syns ingen av sealerne/coatingene jeg har prøvd har vannskrekk som en voks. Langt ifra. Men de har tydeligvis en effekt lenge etter at vannskrekken er borte, da panelene fortsatt er latterlig enkle å få rene selv etter et års tid. Cosmic oppførte seg slik ett år etter påføring, fra mars 14 - mars 15. Og den gikk 30000km på den tiden.

 

Har en gyeon mohs behandet e-up å kan si den er mye enklere å holde/få ren en mercedes er nå :/

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ingen av sealerne/coatingene jeg har prøvd har vannskrekk som en voks. Langt ifra. Men de har tydeligvis en effekt lenge etter at vannskrekken er borte, da panelene fortsatt er latterlig enkle å få rene selv etter et års tid. Cosmic oppførte seg slik ett år etter påføring, fra mars 14 - mars 15. Og den gikk 30000km på den tiden.

Har pr idag aldri opplevd noen voks med i nærheten av vannskrekken til Exo v2. Den er jo dessverre drøyere i pris pr behandling, men dog, ikke i nærheten engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JonasNordvoll

I følge scandicshine anbefaler de å toppe coatingen med Scholl Neo jevnlig, som vedlikehold.

Da skjønner jeg ikke helt vitsen, for scholl neo alene er jo bra det også, med veldig god vannskrekk.

 

Pratet med ketil om det der for langt å lenge siden men har glemt å skrive det her. Trur vedlikeholdssprayen het Viking Spritz eller noe lignende fra PA

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...