Gå til innhold

1996 Audi 80 quattro Avant RS2 familie racer


_Makki_

Recommended Posts

_Makki_

Da var den hjemme!

 

1932787101524765269814023810652160021069

 

:fun:

Endret av _Makki_
  • DCN Poeng 2

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

RS2?! Gratulerer, mann!! Drømmebilen min er i dine hender.. :D

  • DCN Poeng 1

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Omg, lucky sob

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

RS2?! Gratulerer, mann!! Drømmebilen min er i dine hender.. :D

Jepp, min guttedrøm siden vel 1998 ;) Takk takk :) Er en del å gjøre med den men slikt er det når en kjøper seg et gammelt leketøy som skal brukes litt hit og ditt ;)

Og ikke bare ha den stående i garasjen for at det er kjekt å ha og slikt ;)

Legg ut film, grei lyd i disse :-)

Da må jeg først finne en mic som takler lyden. Nyeste Nokia Lumia og GoPro gir bare skuring når trykket kommer opp en del. Men skal finne på noe og ta opp litt lyd etter at jeg får hele systemet tett i bilen og den få lade som den skal ;)

Omg, lucky sob

Du kan bare fortsette med den derre BMW vs Audi tingen men nå må du virkelig finne noe bra BedreMotoriWente for å mobbe en gammel RS2 ;)

Just kidding...

Hihi, :fun:

Jo, takk for hjelpa igjen ;) Alt bra her bortsett fra en polakk som er forkjølet..... :rofl1:

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyyyyyflate! Din heldige faen.....jassa du har nå drømmebile 1 og 2 du nå? Har alltid ønsket meg rs2, men URs4 er drømmebil nr 2 så blei den for nå! Totalrenovering rikitg nok for min del :) åssen blir det med denne, planlegger du å få denne strøken? hvilken stand er den nå? s4'n lagt litt på is?

  • DCN Poeng 2

Audi S2 '94

Audi S4 '92 (x)

Audi S6 '96 (x)

Audi 200T '84 (x)

Audi CQ '90 (x) 

Audi 100 2.3Q '92 (x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jepp, min guttedrøm siden vel 1998 ;) Takk takk :) Er en del å gjøre med den men slikt er det når en kjøper seg et gammelt leketøy som skal brukes litt hit og ditt ;)

Og ikke bare ha den stående i garasjen for at det er kjekt å ha og slikt ;)

Da må jeg først finne en mic som takler lyden. Nyeste Nokia Lumia og GoPro gir bare skuring når trykket kommer opp en del. Men skal finne på noe og ta opp litt lyd etter at jeg får hele systemet tett i bilen og den få lade som den skal ;)

Du kan bare fortsette med den derre BMW vs Audi tingen men nå må du virkelig finne noe bra BedreMotoriWente for å mobbe en gammel RS2 ;)

Just kidding...

Jo, takk for hjelpa igjen ;) Alt bra her bortsett fra en polakk som er forkjølet..... :rofl1:

Bare vent til våren du ;) Du kjører nok fra meg, men fremkommeligheten kan du ikke matche [emoji14] Endret av polishduden
  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Dette er trygt plasserte penger, denne stiger nok bare i pris, RS2 er et ikon av en bil..

Håper på dønn orginal bil er planen?

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Bare vent til våren du ;) Du kjører nok fra meg, men fremkommeligheten kan du ikke matche [emoji14]

Hehe, skal du kjøpe deg stridsvogn? :)

Gratulerer med oppfylt guttedrøm da. Nyt det :D

Takk, bt må bare komme med skilter først...

Dette er trygt plasserte penger, denne stiger nok bare i pris, RS2 er et ikon av en bil..

Håper på dønn orginal bil er planen?

Hehe, om det er trygt får tiden vise men ja skal prøve å holde den original sånn ca ;)

Hjerte er ikke originalt fra før av så vet ikke helt om jeg gidder å sette den tilbake :)

Litt reklame så litt lyd fra vår nye familiebilen :fun:

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hehe, skal du kjøpe deg stridsvogn? :)

Takk, bt må bare komme med skilter først...

Hehe, om det er trygt får tiden vise men ja skal prøve å holde den original sånn ca ;)

Hjerte er ikke originalt fra før av så vet ikke helt om jeg gidder å sette den tilbake :)

Litt reklame så litt lyd fra vår nye familiebilen :fun:

http://youtu.be/ezmZNb-J-FU

Traktor :D
  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Fyyyyyyflate! Din heldige faen.....jassa du har nå drømmebile 1 og 2 du nå? Har alltid ønsket meg rs2, men URs4 er drømmebil nr 2 så blei den for nå! Totalrenovering rikitg nok for min del :) åssen blir det med denne, planlegger du å få denne strøken? hvilken stand er den nå? s4'n lagt litt på is?

Det stemmer ang drømmebilene ja ;) Har ikke så store drømmer så.

Samme gjelder konebilen (2000 Volvo V70 2.5TDI 140hk) som er en fantastisk bil og hun er veldig glad i denne fortsatt pga bl.a stoffseter og at den starter og går alltid ;)

Vi liker litt eldre biler..

Stand til RS2 er tja, ganske så diskutabel. Spørs om en Audi entusiast ser på dette eller noen som vil ha en rå kjøremaskin.

S4en er ikke lagt på is nei ;)

Når det gjelder drømmebilene så jeg foreløpig skal holde meg for Audi quattro så neste blir enten RS4 B5 eller RS6 C6. RS4 blir nok en norsk bil da disse begynner å bli ganske så fornuftig priset i Norge mens RS6 C6 har fortsatt ganske så idiotiske priser pga avgiftene. Jeg må bare få gjennom noe papirhelvete hos kjære Tollvesen :)

Ellers en liten oppdatering for RS2en som har fått sine nye vintersko:

wp20141223112642prohighres1024.jpg

Har nå også funnet meg show/bilde skiltplater for bilen. Disse må bare få litt tlc, først.

Mandag blir en stor dag da jeg henter skilter fra BT og kan begynne å kjøre lovlig ;)

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fet bil. Også familiebil av dimensjoner da :-) gleder meg til å se denne på veiene her

Endret av Conkey

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
_Makki_

Gratulerer med fet bil. Også familiebil av dimensjoner da :-) gleder meg til å se denne på veiene her

Takk takk (y)

Det er litt småkult å eie en RS2 da for veldig mange er det en gammel og stygg bil ;) Men de endrer litt på tanken når ladetrykk kommer på det fine 1,65bar :P F.eks, en eier av en fet (tung) MB ML med ALT for store hjul :P Han var da mann nok for å gratulere meg en sprekk bil og gammel bil da han kjørte av bak meg på Shell, også for å tanke VPower bensin :)

Det er gjort litt med bilen nå, men får laste opp flere bilder når jeg får tid til det.

Smykken ble vasket på nyttårsaften da jeg ikke liker å gå inn i nytt år med skitten bil ;)
Skulle være en kjapp vask, men jeg kan ikke slikt :P Så da ble det 4 timers kjapp vask.
Den har sånn ca 4 forskjellige sølvfarger på seg, men det er det minste problemet, for meg :) Da bilen ble avfettet og spylt med godt trykk så begynte uoriginalen fargen og si "hadet bra"
Er bare kjekt da jeg synes original fargen er fin på denne :)
Så ja det er en del jobb foran meg, men det liker jeg :)
Ellers, jeg bryr meg ikke hvem og hvorfor (jo jeg vet hvorfor) men den personen som har satt inn en TDI kasse i en RS2, tror ikke han vet hva han hmmm gjorde? Bilen er jo kjempe økonomisk å kjøre men hvem faen bryr seg om å spare bensin nå er kjøper RS2?!?! Så original kasse skal inn bare at den trenger litt TLC :P
Det jeg fant ut nå er at org coiler og hele det elektriske må ut. Samt noen andre RS2 sykdomer må fikses. Alder og slitasje på ting og tang er dessverre normalt på alle biler uansett. Derfor mener jeg det som alltid min far har sagt til meg. Bedre å kjøpe en bil som har gått lenge og har fått riktig vedlikehold enn å kjøpe en som har gått lite uten noe historikk eller minimalt med vedlikehold.
Her er litt info om bilen tilsendt av Audi importøren ;)
bildata01.jpg
bildata02.jpg
bildata03.jpg
bildata04.jpg
Noen bilder av bilen vasket og klar for nytt år foran seg på veien ;) (hjul ble ikke tatt av for vask her :(
dsc03772.jpg
dsc03773.jpg
dsc03775.jpg
dsc03777.jpg
dsc03778.jpg
dsc03779.jpg

Vi (meg og bilen) var på snowboard tur i helgen og tatt noen bilder. Et jeg liker er ved krafterket ;)

dsc039472.jpg

:wub:

Endret av _Makki_
  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

Kul slede! Liker litt halvgamle biler jeg også. Skal ned til Italia om et par uker å hente meg en 1995 modell med turbo jeg også. Dobbel turbo for å være nøyaktig ;)

Gleder meg til å lese mer om denne fremover! Keep it coming! Skulle nesten slått sammen begge trådene? S4 og RS2 i en tråd er jo lekkert :D

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Kul slede! Liker litt halvgamle biler jeg også. Skal ned til Italia om et par uker å hente meg en 1995 modell med turbo jeg også. Dobbel turbo for å være nøyaktig ;)

Gleder meg til å lese mer om denne fremover! Keep it coming! Skulle nesten slått sammen begge trådene? S4 og RS2 i en tråd er jo lekkert :D

Takk!

Hvis det er snakk om en 1995 quattroporte biturbo så vil jeg gjerne ta på den bilen en gang :)

Hehe, S4 blir ALDRI en RS2 uansett. Jeg har prøvd litt diverse oppsett på S4en og det er noe med karosseri og vekt (samt power og ladetrykk) som gjør at RS2 er helt unik når det gjelder kjøreegenskaper og glede for den som sitter og styrer den. Testet den litt i Røldal i helgen og det er helt fantastisk at en så gammel quattro kan gi så mye glede og presisjon på vinterføret.

For øvrig så er det noe galt med denne bilen, jeg kjører bare fra Shell til Shell og kjøper bensin.......... :P

  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet den litt i Røldal i helgen og det er helt fantastisk at en så gammel quattro kan gi så mye glede og presisjon på vinterføret.

For øvrig så er det noe galt med denne bilen, jeg kjører bare fra Shell til Shell og kjøper bensin.......... :P

Det er mulig å leke mye opp de svingene der, tror nok du opplevde mer kontrollert galskap enn jeg gjorde for 2 år siden i en chippet MB E320cdi med esp off. Holdt på å bli dyrt...

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...