Gå til innhold

God poleringsmaskin til en rimelig pris


Oliwaa

Recommended Posts

Har noen en anbefaling til en god poleringsmaskin for en nybegynner i prisklassen 500-3000 kr?

vil ha en som er grei kvalitet, lett å jobbe med og ikkje så tung.

og gjerne hvilke slipemidler som er å anbefale.

Mvh Ola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

DA er lettest å bruke ja og roterende er mer effektivt. Jeg har skrevet litt om forskjellene mellom disse 2 maskintypene i min maskinpoleringsguide du finner link i signaturen min). Der står det også litt om bruk og annen nyttig info.

DAS6p som Krisfje anbefaler her er en god maskin i budsjett pris klassen. Eller så er Rupes sine meget gode og veldig populære om dagen. Disse koster litt mer og selges som sett sammen med produkter, puter, mf osv som du du trenger.

Ser du litt nedover i Rupes Duetto testen min så er du også hvordan DAS6p fungerer sammen med Rupes produkt og pute.

Velger du roterende så har jeg kun erfaring med Flex sine maskiner. Dette er maskiner av høy kvalitet som absolutt er verdt prisen de koster.

Håper dette var til hjelp. :)

Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

da trur eg det blir en DAS6 Pro, ser veldig enkel og grei ut.

kjøper den Bilnerden da har dere noen anbefalinger på puter til den også.

skal hovedsaklig brukes på en sølv Audi A4 2001 sedan som har en ganske ok lakk.

Da kan du velge imellom Menzerna, Auto finesse og Rupes. Selv har jeg kun testet Rupes og er veldig fornøyd med både puter og produkt.

Her kan du se en liten test med blå/blå Rupes på DAS6p.

Går du for Rupes vil jeg anbefale å også ta med gul pute og produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Menzerna i kombinasjon med uber er en meget deilig combo. Lange kjøretider med meget god og oljete polish. Personlig foretrekker jeg Menzerna fremfor Rupes uansett

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg ville også gått for Menzerna+das6-pro.. Synes personlig de rupespolishene støver litt (rubbing) mye, og Menzerna kan du nesten kjøre i evigheter. Eneste er at med sistnevnte bør du ha Top-inspection til å tørke over og få vekk all polisholjer.

De rupesptoduktene er absolutt ikke dårlige, men synes Menzerna er bedre, iallefall på "vanlig" DA-maskin. Jeg ville også kjøpt Menzerna-puter, da jeg synes de er litt bedre enn uber. Dog bruker jeg uber hver dag..

Det blir jo mye smak og behag, og det er proffprodukter som skal gi gode resultater uansett:)

Om du skal ha roterende, ville jeg og kjøpt flex. Jeg har bukt en del maskiner og dette er etter min mening den beste/letteste/best pris maskinen du får. Den er nydelig å bruke.

Om du bare skal ha en maskin, og du vil gå litt over budsjettet, ville jeg gått for rupes duetto, alle rupesmakinene er gode, men dette er (etter min mening) den beste allrounderen.

Lykke til med valget, du blir sikkert fornøyd uansett hva du velger av de nevnte produktene. De krever litt forskjellige teknikker, men dette er noe du "lærer" etterhvert.:)

  • DCN Poeng 1

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det blir nok bra :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...