Gå til innhold

Vask uten vann? -Ecosmart fra CG


Stoneass

Recommended Posts

Hei,

Noen som har erfaringer med Ecosmart fra Chemical Guys? Blir det riper i lakken?

Nå om vinteren blir det lite berøringsvask, så tenkte dette kunne være bra å gå over med etter avspyling i vaskehallen. Er litt skeptisk da jeg får litt "too good to be true" følelsen :)

https://m.youtube.com/watch?v=B16JwwwSOLI

Endret av Stoneass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike produkter er laget for land som har vannrestriksjoner, og ikke minst et helt annet klima enn det vi har i norge.

På lett støvete biler (på andre siden av dammen) hvor det ikke er lov å bruke HT eller hageslange hjemme, er nok slike produkter fint å ha. På vinterskittne biler fra norge er det nok mer skånsomt å kjøre de i vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ecosmart er en waterless wash, altså spray på og tørk av, på en norsk vinterskitten bil er du garantert riper på et eller annet nivå.

ONR skal blandes med vann, og bilen vaskes med svamp/hanske, men skal ikke skylles etterpå. Blir nok hakket mer skånsomt(?) enn Ecosmart, men fortsatt litt ufint. Får man tatt en skikkelig forvask før ONR, fungerer den forsåvidt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler forvask på vinteren ja men ONR tar ein del dritt så den er gasnke god spesielt om du går over 2 ganger pr panel.

Det er greit, men det er jo ingen grunn til å bruke ONR hvis man uansett har mulighet til å vaske på vanlig vis med vanlig såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit, men det er jo ingen grunn til å bruke ONR hvis man uansett har mulighet til å vaske på vanlig vis med vanlig såpe.

Nei da det er vel det beste det men ONR er eit greit alternativ synes eg.ONR selv mener jo at såpa dere er bedre ein vanleg bøtte vask hvist man leser på side deres ialllefall på FB siden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren har jeg ikke mulighet til å vaske utenfor eller i lokalene jeg leier, så da blir det forvask i vaskehall og ONR vask på verkstedet. Det fungerer ganske greit og bilen får tørket opp skikkelig i motsetning til i vaskehallen :)

ONR vask, eller Eco-smart som nevnes her er nytteløst på vinteren i Norge eller på generelt møkkete bil selv om du skal polere etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...