Marius Engel

Glanstørk/renset vann i selvvaskanlegg?

I flere selvvaskanlegg har de noe for siste avspyling som kalles glanstørk og/eller renset vann.

Hva er denne glanstørken egentlig?

Hvis dette er renset vann, da betyr vel det at man ikke trenger å tørke bilen etterpå?

Jeg tenker at da må en kjapp tur innom selvvasken være en grei berøringsfri vask dersom man har styr på kjemikaliene som blir bruk (eller har medbrakt).

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glanstørk er vel "nesten" som nanolex Washcoat, Hydro2 osv.

Uten at det kan sammenlignes med disse produktene. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glanstørk er vel "nesten" som nanolex Washcoat, Hydro2 osv.

Uten at det kan sammenlignes med disse produktene. :)

Ok. Det er jeg ikke interessert i å bruke.

Er det vanlig at det er renset vann på vaskeanleggene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med renset vann mener du type "uten kalk og ting som lager flekker på lakken", dvs sånt man får ved å sile vannet gjennom f.eks Auqa Gleam? Så tror jeg svaret er nei.

Jeg fant ved å søke litt en tulleside med robotoversatt-artikkel at noen bilvasker annonserer med "bløtt vann" og da er det førstevalget for den kresne håndvasker. Ikke at jeg har lagt merke til det i Norge. Hvor forøvrig det i utgangspunktet er mest vanlig med bløtt vann. Min erfaring er at det uansett blir flekker med vanlig springvann selv om det er aldri så bløtt, med mindre man bruker Aqua Gleam som fjerner alt mulig rart som kan lage flekker (jeg har en selv, jeg nevner det ikke fordi jeg selger på provisjon eller noe)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

artikkel om Aqua Gleam:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I flere selvvaskanlegg har de noe for siste avspyling som kalles glanstørk og/eller renset vann.

Hva er denne glanstørken egentlig?

Hvis dette er renset vann, da betyr vel det at man ikke trenger å tørke bilen etterpå?

Jeg tenker at da må en kjapp tur innom selvvasken være en grei berøringsfri vask dersom man har styr på kjemikaliene som blir bruk (eller har medbrakt).

Glansvask er renset vann og du må tørke bilen for ikke å få water spots. I tillegg så fester ikke dritt seg like raskt til en tørket bil slik at den holder seg finere lengre.

Se hele filmen eller fra 12min hvor han prater om spot free rinse

https://www.youtube.com/watch?v=qQ32CqvgtMA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive