Gå til innhold

Vurderer maskinkjøp


JGNotland

Recommended Posts

Hei, sitter på Bilnerden og vurderer å bestille maskin. Eg ser at dei har eit gruppekjøp på gang. I følge posten, så er gruppekjøpet over 14.12, men maskinen ligg fortsatt i nettbutikken med den prisen.

Har ein BMW 3 serie frå 2008 (e91). Har forstått at den har veldig hard lakk. Eg lurer på om ein Kestrel DAS-6 Pro og Menzerna produkt vil gi tilstrekkelig cut til litt korrigering? har ingen erfaring med maskin. planen var egentlig å leite opp eit kurs til våren og få litt opplering, for så å handle maskin, men det virker som ein god pris...

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slengt med eit par av http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=296:600c9bc5709bc44786a3985de7f02f39

Den skal etter det som står gi bedre cut på hard lakk.

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei. Den maskinen er helt super for prisen. Om du har tenkt å legge litt penger i det, ville jeg vurdert rupes duetto..

Ikke noe galt med das6, men rupes har mye bedre cut. Men igjen, vanskelig å slå maskin/pris på det gruppekjøpet.:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Går helt fint med den maskina siden de avslutter fint :) Tar litt lengre tid å få vekk dype riper, men om du polerer bare egne kjøretøy så er en sånn maskin og produkt tilstrekkelig.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Den maskinen er helt super for prisen. Om du har tenkt å legge litt penger i det, ville jeg vurdert rupes duetto..

Ikke noe galt med das6, men rupes har mye bedre cut. Men igjen, vanskelig å slå maskin/pris på det gruppekjøpet. :)

Har sjølvsagt sett på rupes sin maskinpark, og fått med meg at det for øyeblikket er Rolls Roycen innen DA. Prisen blir veldig vanskelig å forsvare, då eg ikkje driv med dette (foreløpig), og den blir kun rekna til eigen bil, og kanskje eit og anna familiemedlem.

Går helt fint med den maskina siden de avslutter fint :) Tar litt lengre tid å få vekk dype riper, men om du polerer bare egne kjøretøy så er en sånn maskin og produkt tilstrekkelig.

Det er litt RDS på bilen, men Menzerna sin grove polish har eg fått med meg at er rimelig røff... Eg er veldig i nybegynnerfasen, og har som sagt ingen praksis. Roterande maskin er vel overlegen på korrigering. Dei er eg redd for å bruke, utan nokon form for opplering. Eg har god tid og snart juleferie, så eg får prøva meg litt fram!

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen, og ditt bruk hadde jeg også gått for Das6. Veldig grei maskin.

Men at man blir skuffet av å gå fra denne til LHR15 høres likevel utenkelig ut, dersom man har et bruksmønster som forsvarer kjøpet - eller at man bare er "DCN-gærn" som mange av oss her er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt DAS6-Pro i flere år, og ble skuffet av overgangen til Rupes LHR15.

Anbefaler å kjøre DAS6-Pro til 1/4 av prisen til å starte med :)

Den er grei!

Men som nevnt over i første post; Bilnerden har jo egentlig avslutta gruppekjøpet i følge dei sjølv, 14.12. Likevel ligg produktet der enda, til den prisen. Burde dette gå bra?

Til den prisen, og ditt bruk hadde jeg også gått for Das6. Veldig grei maskin.

Men at man blir skuffet av å gå fra denne til LHR15 høres likevel utenkelig ut, dersom man har et bruksmønster som forsvarer kjøpet - eller at man bare er "DCN-gærn" som mange av oss her er..

Eg har nok bare blitt bitt av ein forferdelig basill! Men for nokon fantastiske produkt som finnest på markedet! Alt begynte med å bytte ut biltema svampen og shampoen med Wash mitt og Meguiar's NXT Gen såpe, og sidan har det balla på seg! Søsken og foreldre meiner eg burde leggast inn på ei avdeling etter vask nr to den veka, på ein onsdag...

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr gruppekjøpet : send en Mail til Bilnerden, Evt send en PM her på forumet - det er kun der du får noe skikkelig svar på dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I handlekurven ligg det Uber i 4 fargar, 2x 140 og 1x 100 av kvar.

gruppekjøp maskin med Microfiber

1 stk Menzerna Fast Gloss FG400 250 ml
1 stk Menzerna Power Finish PF2500 250 ml
1 stk Menzerna Super Finish SF4000 250 ml

spesialsvamp

padbørste

liten bakplate til 100mm og 80 mm pad

maskeringstape

Flexipad microfiber cutting pad 2x100 og 2x80mm

Har og slengt med Spot repair våtslip. Har lyst til å lere meg dette, men har ingen erfaring.

Noko anna som eg absolutt burde ha?

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg byttet bort flexipads MF til Rupes sine.

På denne maskinen hadde jeg faktisk også vurdert flere enn 2 pads i de mest brukte ( gul/orange er vel tøffest mtp bruk til korrigering)

Denne maskinen kan være litt tøff mot pads dersom man ikke bytter ofte / tar en del pauser.

Og så hadde jeg vurdert en wipedown, menzerna Top inspection feks, til å sjekke resultat etter polering.

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg byttet bort flexipads MF til Rupes sine.

På denne maskinen hadde jeg faktisk også vurdert flere enn 2 pads i de mest brukte ( gul/orange er vel tøffest mtp bruk til korrigering)

Denne maskinen kan være litt tøff mot pads dersom man ikke bytter ofte / tar en del pauser.

Og så hadde jeg vurdert en wipedown, menzerna Top inspection feks, til å sjekke resultat etter polering.

Den er grei. Får eventuelt prøva med 3 stk gul og Orange.

Er det kvaliteten på Rupes som er overlegen?

Angåande Wipedown.. har lest litt om at ein kan blande sjølv, til ein rimelig penge?

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes MF pads til Rupes er mye bedre ja.

Men også her hadde jeg vurdert å bytte hyppig, og spesielt på DAS6.

Wipedown kan du blande selv også ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, då startar eg med 2 av Liten og 2 av stor Rupes Microfiber. Prøver å legga inn ei bestilling no, så får eg sjå kva Bilnerden seier til at gruppekjøpet egentlig er utgått :/

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Bare så det er sagt, Menserna TI er fullstendig overlegen IPA til Menzerna polish.
På myk lakk smører man bare polishen utover og det blir bare klin med IPA, Menzerna TI er det eneste jeg har funnet som gjør god nok jobb i slike tilfeller.
På hard lakk går IPA greit, men ikke like bra som TI, men Menzerna TI er vel 10ganger dyrere og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bare så det er sagt, Menserna TI er fullstendig overlegen IPA til Menzerna polish.

På myk lakk smører man bare polishen utover og det blir bare klin med IPA, Menzerna TI er det eneste jeg har funnet som gjør god nok jobb i slike tilfeller.

På hard lakk går IPA greit, men ikke like bra som TI, men Menzerna TI er vel 10ganger dyrere og..

Men så holder den lenge og da :)

Okei, då startar eg med 2 av Liten og 2 av stor Rupes Microfiber. Prøver å legga inn ei bestilling no, så får eg sjå kva Bilnerden seier til at gruppekjøpet egentlig er utgått :/

Send bilnerden en pm så ordner det seg :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn ordre no, Tusen takk til eit fantastiks forum! Mykje vetige, og ikkje minst veldig raske svar. VIP medlemskapet går til ein god kunnskapsbase ser eg :D

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk Menzerna Fast Gloss FG400 250 ml

1 stk Menzerna Power Finish PF2500 250 ml

1 stk Menzerna Super Finish SF4000 250 ml

Bilnerden selger disse i pakke med pader: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=202

Har ikke regnet på det, men antar det er noe å spare på å kjøpe denne kontra polish og pads løst. Så kan du jo spe på med ekstra pads i tillegg.

PS: vet ikke om du trenger 160mm pakke eller om 140mm er nok (jeg kjøpte samme maskin for litt siden etter råd herfra, samt den pakken. Tok da 160mm pads - tenkte det er bedre at pads stikker litt utenfor enn at bakplaten (hard plast) slår borti speil etc

Edit: ser jeg var litt sein, men gutta hos BN er utrolig servideinnstilt, send evt en mail og be om pakke i stedetfor (om dette ikke er gjort)

Endret av Conkey

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilnerden selger disse i pakke med pader: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=202

Har ikke regnet på det, men antar det er noe å spare på å kjøpe denne kontra polish og pads løst. Så kan du jo spe på med ekstra pads i tillegg.

PS: vet ikke om du trenger 160mm pakke eller om 140mm er nok (jeg kjøpte samme maskin for litt siden etter råd herfra, samt den pakken. Tok da 160mm pads - tenkte det er bedre at pads stikker litt utenfor enn at bakplaten (hard plast) slår borti speil etc

Det var den pakken eg bestillte. Gløymte å presisere det. Blei for min del 140 mm, men kanskje ikkje så dumt det du seier her med å ha ein cm ekstra rundt heile bakplaten!

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

140mm funker bra med 125 bakplata

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...