1983

Lakk til steinsprang

Har noen knøttsmå steinsprang på panseret. Svart metallic, steinsprangene er bare gjennom lakken, ikke gjennom grunningen.

Tenkte å legge litt lakk i hullene og våtslipe etterpå. Men siden hullene er så små, så blir det kanskje vanskelig å legge både farge og klarlakk over? Altså at jeg sliper meg gjennom klarlakken siden hullene er så små ?

Så jeg tenkte litt i de baner på å finne en svart lakk, som ikke trenger klarlakk ? (sikkert som å banne i kirka å spørre om noe slikt her :D )

Men tips til å finne en slik lakk ?

Alt krever jo klarlakk etterpå i dag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har brukt lakkstift fra møller tidligere, farge og klarlakk, da blandet eg farge og klarlakk, la i hullene å våtslipte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort det samme med flekklakk fra BMW.

Prøvde å legge klarlakken over fargelakken til å begynne med, men fikk problemer med at klarlakken slipper etter en stund. Jeg fikk bedre resultat ved å blande fargelakk og klarlakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 70%farge, og 30% klarlakk. Fyll i (Evt i flere omganger) slik du har å slipe på.

Har funket med absolutt alt av lakk hittil hos meg - bortsett fra mitsubishi som klumpet seg umiddelbart etter det ble blandet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, takker for tips :D

Da skal jeg blande lakk og klarlakk og bare bruke en tannpirker for å fylle i hullene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde dette.

Det ble til en tykk masse, fortsatt flytende, men minna litt om tynn sirup i konsistens. La ikke dette i noen steinsprang, men testa på noe annet. Får se om det tørker og blir hardt.

Er det vanlig at det blir tykkere ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive