Gå til innhold

Montere defa?


danvoll

Recommended Posts

Jeg er klar over at det finnes 100vis av tråder om dette her. Men de fleste trådene som omhandler det som er relevant er relativt utdatert.

Byttet ut min E46 320CD mot en mikroskopisk polo 2010 - 1.2 tdi. Som vanlig pga økonomi, studentbudsjettet er ikke så glad i dyr BMW. Men nok om det...

Hadde i denne BMW'en Defa kupevarmer - og jeg kjenner veldig stort savn etter dette.

Er dette noe jeg klarer og montere selv?(Kan ingenting :P) Har jeg virkelig behov for motorvarmer?

Hva koster dette individuelt?

Har ikke behov for app på telefon da jeg kjører det gjennom Adax og simkort.

Noen som får noen gode priser på slikt, og ikke tar 1200 kr timen for å montere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert motor og kupevarmer på en BMW. Ganske enkelt egentlig, det var dog bunnpannevarmer.

Hvis du finner en kabel gjennomføring fra motorrommet til kupeen, så er det bare å tre igjennom kabelen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå innpå bilradiospesialisten, der ligger bruksanvisning i PDF fil. Ser latterlig enkelt ut spør du meg :)

Enkelt for deg ja, men for en som ikke kan noenting om bil, så er det noe annet... :P

Har montert motor og kupevarmer på en BMW. Ganske enkelt egentlig, det var dog bunnpannevarmer.

Hvis du finner en kabel gjennomføring fra motorrommet til kupeen, så er det bare å tre igjennom kabelen. :)

Tror ikke at det er så veldig hokus pokus og montere kupevarmeren, det er motorvarmeren jeg er redd for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Det er ofte ikke så vanskelig om det er "blokkvarmer".
Men la deg ikke lure av bruksanvisningen til DEFA før du har undersøkt hvor varmeren skal sitte, for de bildene der er stort sett etter at man har fjernet diverse kabler, innerskjermer, luftslanger og annet tjafs som er i veien.

Er det varmer som krever demontering av frostlokk er det ofte helt nødvendig med et spesialverktøy for å få ut dette lokket.
Du er også stort sett fullstendig avhengig av bukk eller grav for å komme til.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte ikke så vanskelig om det er "blokkvarmer".

Men la deg ikke lure av bruksanvisningen til DEFA før du har undersøkt hvor varmeren skal sitte, for de bildene der er stort sett etter at man har fjernet diverse kabler, innerskjermer, luftslanger og annet tjafs som er i veien.

Er det varmer som krever demontering av frostlokk er det ofte helt nødvendig med et spesialverktøy for å få ut dette lokket.

Du er også stort sett fullstendig avhengig av bukk eller grav for å komme til.

Jeg har montert tre blokkvarmerer på tre forskjellige BMWer og jeg brukte ikke bukk eller grav. Hadde bare oppkjøringsramper. Fungerte det å. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

"Det er ofte ikke så vanskelig om det er "blokkvarmer".
Du er også stort sett "

Monterte varmer på en D-Max for en måned siden og trengte heller ikke bukk på denne.
Men jævla trådt på de bilene man ikke kommer til via innerskjermer uten bukk.

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske plug n play, har montert på en haug lastebiler, og en del biler. Meget varierte og kreative plasseringer på motorvarme element.

Største problem pleier være hvor du vil ha ovn i kupe og kontakt i støtfanger etc. Liker å plassere sistnevnte slik at den ikkje river ut hele fronten på bilen når du reiser avgårde med ledningen i;)

Hvor holder du til? Ga 3500 for et sett for en del år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...