Dahlsv1

Vannavstøtene vinduer i fremtiden?

Blir de så vannavvisende at man ikke trenger viskere lenger da? hvis ikke vil jeg tippe at disse "piggene" vil slites litt vel fort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg holder meg til viskere.. "Salstøv" fra bilen forran pleier ikke bare å prelle av.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på congress hotel i Trondheim nettopp. Vannet preller av alle rutene! Skulle tro det var ruteforsegling på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste hoteller og andre store glass-fasade bygninger har vinduer som er ferdig forseglet ifra fabrikk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste hoteller og andre store glass-fasade bygninger har vinduer som er ferdig forseglet ifra fabrikk.

Med middel, eller noe permanente greier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Permanent er det vel uansett ikke. Men såvidt jeg vet (uten at jeg er noe ekspert eller bedreviter på området) så har vel noen en herdeprosess som inkluderer en form for forsegling tilslutt, og andre har dette påført (maskin såklart) på tilsvarende måte vi legger på rutene, altså prinsippet er det samme, utførelse såklart i litt annen skala og effektivitet osv.

Endret av Vårhus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje volvo noe slikt på nyere biler?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje volvo noe slikt på nyere biler?

Ja mange nye volvoer har sideruter fremme som er sånn. Så snart er det nok på flre biler :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke Volvo modeller har dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke Volvo modeller har dette?

Vannavvisende ruter er ekstrautstyr, var vel tilgjengelig fra 2008 tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

XC-70 2013 til noen jeg kjenner har dette på siderutene. Det fungerer knall enda etter 2 år og 40 000km :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt vannavvisende sideruter (bare foran) på begge mine Volvo V60 2012 og 2015. Fungerer toppers etter 3 år :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vannavisende speiler på min Volvo V70 2007. Det fingerte ikke når bilen ble kjøpt brukt i 2010, står i instruksjonsboken at speilene ikke skal vaskes - kun spyles for å unngå å ødelegge belegget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vannavvisende ruter på V60`n, bruker likevel ruteforsegling for å få hakket råere vannavvisning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lexus IS300H har vel dette orginalt tror jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Lexus is 300h har dette på siderutene foran. Ikke noen av de andre rutene.

holdbarheten gjenstår å se.

litt tungvint når man vasker bil, da såpevannet også tørker ut veldig fort under berøringsvasken. Gjerne på ca 30 sekunder.

Og salt guffe preller ikke av. Så tror det ville vært dødfødt med et slikt belegg for å erstatte vindusviskere.

Trodde de fleste moderne bilder hadde dette på siderutene foran? Mener min 2010 diesel impreza hadde det. Mener også at de fleste nye Toyota fra auris og oppover i modellrekken har det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive