Bruum

Spot repair oppdrag

Hei,

Jeg har leid meg en midlertidig bil igjennom utleie firma. Bilen er av type Toyota Avensis 2008 modell.

Var uheldig forrige dagen og klarte og kjøre inn i parkerings stolpe og skrapet opp venstre bakdør.

Skadene er 1 mindre bulk, 1 litt større. Lakk borte på plast list og riper over døren(polert bort 98%.

Er det noen her inne som kunne hjulpet meg ?

Har kjøpt lakk på sprayboks og klarlakk.

Noen her inne som evnt har lyst på en haste sak? (Oslo-Akershus)

På forhånd tusen takk for svar :)

post-6119-0-21410500-1417638633_thumb.jp

Endret av Bruum
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, så kjedelig! Spesielt på en leiebil som må inn igjen til utleier!

Hvis det er riper inn til grunningen og ikke maling som er overført fra stolpen som henger fast på døren, tror jeg desverre du bare kan glemme å få det fint med sprayboks! :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, så kjedelig! Spesielt på en leiebil som må inn igjen til utleier!

Hvis det er riper inn til grunningen og ikke maling som er overført fra stolpen som henger fast på døren, tror jeg desverre du bare kan glemme å få det fint med sprayboks! :(

Hei, takk for svar.

På selve døren er det meste polert bort, bilde er tatt før poleringen. Det er kun listen som må lakkeres. Egenandel er på 10.000, mener jeg skal få ordnet dette til en langt lavere pris.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha :P

Trodde bildet var etter du hadde fjernet 98%!

Sleng ut et bilde slik som ståa er nå, så er det sikkert lettere å vurdere for de som er aktuelle! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fleste her inne kan polere, ikke lakkere. vil anbefale deg å ta en tur til et kyndig verksted for å få retta ut den bulken med PDR metoder og eventuelt bytte hele listen. Hvis du vil ha hjelp med å polere vekk gjenstående riper kan jeg hjelpe deg med det, men kun det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om du finner en ny list på Ebay :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krympeteknikk for å slå ut bulken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilkosmetikk.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes du skal tenke deg om 2 ganger før du tar en DIY garagefix på en leiebil, skal du prøve å fixe dette selv for å slippe egenandelen ville jeg forhørt meg med selskapet først, og samtidig høre hva de mener om at du evt. leverer bilen til profesjonelle på egen regning. Du kan selvfølgelig være heldig, men finner de ut at du har gjort dette i all hemmelighet risikerer du nok at de trekker deg 10.000.- uten diskusjon, så må du evt. føre saken for retten på egen regning for å sannsynligvis ikke få igjen pengene.

Selskapene reparere sjelden kosmetiske skader på bilene selv om man må betale egenandel, og det har de dessverre lov til.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes du skal tenke deg om 2 ganger før du tar en DIY garagefix på en leiebil, skal du prøve å fixe dette selv for å slippe egenandelen ville jeg forhørt meg med selskapet først, og samtidig høre hva de mener om at du evt. leverer bilen til profesjonelle på egen regning. Du kan selvfølgelig være heldig, men finner de ut at du har gjort dette i all hemmelighet risikerer du nok at de trekker deg 10.000.- uten diskusjon, så må du evt. føre saken for retten på egen regning for å sannsynligvis ikke få igjen pengene.

Selskapene reparere sjelden kosmetiske skader på bilene selv om man må betale egenandel, og det har de dessverre lov til.

Helt enig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takk for inspill..

Konklusjonen ble som trogha sitt inlegg der jeg faktiskt ikke utbedrer skaden, men tar dette ved levering og jeg har anskaffet meg takst på skaden (altså hvor mye det koster av profesjonelle). Dette er ca 1/2 av egenandel, så jeg håper det blir en slik løsning.

Takk for alle inspill

mvh

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive