Gå til innhold

Bildør sitter fast i karmen


AppelsinSkall

Recommended Posts

AppelsinSkall

Hallo.

Sliter litt med at bildørene sitter fast i karmen nå som det begynner å bli kaldt her på østlandet.

Har i alle år hørt at silikon er rette "fiksen" for problemet.

Hva mener dere? Er dette noe Seal Feed ordner opp i?

Mvh

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "silikonstift" og syns det funker utmerket.. Gidder ikke stresse med noe spesial superduper ekslusive produkter.. Statoil, Shell eller Esso sin funker helt suverent :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet selv med min BMW 1-serie med kupedører eller hva de heter, altså uten karm. Vinduet fryser seg fast nedi selve døra. Og med disse dørene skal jo vinduet trekkes automatisk 1cm ned når du åpner døra, og kjøres opp igjen 1cm når du lukker den igjen. Dette funker ikke når den er fryst. Er det noen tips for akkurat dette også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Du kan jo prøve å behandle vinduet med G1eller annen vindusforsegling. Mine biler har vært mye lettere å skrape isen av vinduer og speil etter at de ble behandlet med G1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Jeg har hørt om folk som bruker silikonspray på hele vinduet når det har gått trått og sitti fast.

Om det er en lur måte å løse problemet på vet jeg ikke.

Jeg har akkurat samme problem. Sveiver ned vinduet hver dag pga jobb, og det sitter godt fast den første gangen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt forslag! Men hvordan kommer jeg til helt nederst under lista osv, hvor det sikkert fryser? Eller mulig det er andre steder det fryser, jeg er ikke sikker egentlig.

Har hatt coupe noen vintere å kjenner litt til problemet, fryser oppe, å der var det noe filt pakning på audien så var ikkje så godt med silikon stift.

Å så fryser det inni døra, både på pakningene og på vindus heismotor-wirene, som fører til at de kan ryke. Garasje eller lunkent vatn er faktisk eneste eg fant ut som funket. Sånne vinduer er helt ubrukligt i norge.

Å siden det er bmw du har så bør du ikkje bruke silikonbasert middel på pakninger, bmw har eget middel(teflonbasert? Husker faktisk ikkje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner. Mener å huske at den ikke var så ille for noen år siden som den er nå. Kan det være noen grunn til det?

Har Krytox som jeg kan smøre med, både fettbasert og oljebasert. Dette er vel det BMW anbefaler å bruke tror jeg(?).

Hadde vært deilig å slippe dette nå, er grådig lei av igjenfryste vinduer... Ødelagt 1stk heismotor alt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakningsmessigt kan du nok redde med å smøre vinduene å kjøre de ned. Med wire systemet må nok smøres også(linolje eller grease ser eg for meg hjelper best)

Aller best er garasje, men eg parkerte i carport to vintre uten å ødlegge vindusheis og frosne ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner. Mener å huske at den ikke var så ille for noen år siden som den er nå. Kan det være noen grunn til det?

Har Krytox som jeg kan smøre med, både fettbasert og oljebasert. Dette er vel det BMW anbefaler å bruke tror jeg(?).

Hadde vært deilig å slippe dette nå, er grådig lei av igjenfryste vinduer... Ødelagt 1stk heismotor alt også..

Prøv å skrubbe pakningene med surfex og tørke godt, så de er helt rene. Da opplever jeg ihvertfall at mine BMW-pakninger er mindre "sticky".

Og prøv (som andre har sagt) å legge ruteforsegling på couperuter, sveiv ned og legg ruteforsegling over kanten og litt ned på innsiden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...