mmosberg

Erfaring med GTechniq G5, skuffet

28 innlegg i emnet

Behandlet frontruten på Audien med GTechniq G5, men er ikke veldig fornøyd. Renset først med G4 og la deretter G5 som anvist.

Altså, vannet blåser av når man får litt hastighet. Fra 60 km/t og oppover vil jeg si. Men ikke noe bedre enn ved bruk av Rain X som jeg forøkte for en tid tilbake. Grunnen til at jeg sluttet med Rain X på frontruten, bruker nå bare på side og bakvinduer og glasstak, er at når man bruker vindusviskerene så blir ruta "grå" et lite sekund etter at viskerene har sveipet over. Akkurat det samme skjer nå etter G5 behandlingen. Dette er ubehagelig, spesielt ved møtende trafikk i mørket. "Gråheten" (som antakelig er en tynn vannfilm) blir lyst opp av møtende trafikk og er ubehagelig/blendende. Og visking kommer man ikke unna. Ligger man bak annen trafikk som virvler opp små vanndråper så blåser ikke disse av like bra som naturlig regn.

Her et bilde tatt i 90 km/t som viser litt av de små dråpene som ikke blåser av:

post-8062-0-96571900-1417544118_thumb.jp

Basert på tilbakemeldinger i flere tråder her på forumet hadde jeg trodd at G5 skulle være mye bedre enn det jeg opplevde. Holdbarheten kan jeg ikke kommentere da frontruta ble behandlet i går, men ærlig talt håper jeg den forsvinner like fort som Rain Xen jeg hadde på for en tid tilbake. Jeg kommer til å fortsette med Rain X på øvrig utvendig glass. Prisen på GTechniq G5 kan her ikke forsvares.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker nanolex glass ultra på frontrute, og g5 på alt annet. Glass ultra er også rå på holdbarhet!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G4 for hånd eller maskin? Vasket du ruta etter g4?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G4 for hånd eller maskin? Vasket du ruta etter g4?

G4 for hånd. Et he_vete å buffe av. Ingen vask i mellom, kun tørking med en fuktet microfiber klut som anvist på G4 flaska.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er enkel å buffe av om du jobber den skikkelig ut, da er det omtrent ingenting som ligger igjen heller..

Deretter vasker jeg over med G6 og en runde med Monopol Silikonfjerner før jeg legger G5/G1...

Funker for meg ihvertfall..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge lot du den ligge, temperatur, ute, inne og hvor lenge stod den etter buffing? Tenker da på G5. At G4 er så vanskelig å buffe som du beskriver er rart, var hvertfall ikke noe problem her. Elsker G5 jeg. Billig, lett å bruke og fungerer utmerket.

Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er legginga det er noe feil med mener dere?

Det er ingen som kjenner seg igjen på hvordan han opplever effekten?

Det er ikke sånn det skal være, og hvordan skal det så være?

Jeg spør for jeg kjenner meg veldig igjen i det ts beskriver, riktignok med den gamle G3. Den sitter fortsatt på halve ruta mi flere år etterpå og samler smådråper som blir som et gigantisk lysteppe hver gang jeg passerer en lyktestolpe i duskregnet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplever med rain-x og scholl neo at frontruten dugger igjen i tuneller. Noen som opplever det samme?

Det posetive med å ikke legge på frontruten er at scoll neo er nesten evigvarende på sideruter og bakrute. Spray og tørk, ferdig :)

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er irritert på G3 så er det ikke verre enn å polere lett over med maskin og en vanlig polish :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er irritert på G3 så er det ikke verre enn å polere lett over med maskin og en vanlig polish :)

Helt med på den, har latt den være på for å se hvor lenge den holdt, konkluderte med jækla lenge...for jækla lenge sida, men så har jeg liksom ikke fått somla meg til å fjerne den. Nanosvamp hjalp ikke noe i alle fall.

Og bare for å presisere det, avprellingseffekten er sterkt redusert for lengst, men man ser fortsatt skille på ruta.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge lot du den ligge, temperatur, ute, inne og hvor lenge stod den etter buffing? Tenker da på G5. At G4 er så vanskelig å buffe som du beskriver er rart, var hvertfall ikke noe problem her. Elsker G5 jeg. Billig, lett å bruke og fungerer utmerket.

Temperert garasje, 15-18 C. Lot den ligge til den var "hazet" (helt knusktørr blir den vel aldri). Sto i garasje 12-15 t etter ferdig behandling.

G4 var forferdelig å buffe av synes jeg. Som sagt la jeg den for hånd, vurderte maskin, men frontruta på Audien er såpass bra at jeg ikke så behov for å maskinpolere. Kan den dårlige opplevelsen jeg har fått med G5 skyldes dårlig forbehandling? Ingen andre G5 brukere her som får "grå" hinne etter viskerene?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes G5 er ganske grei å legge og virker ganske bra. Jeg kjører for mye i fartsgrenser under 70km/t så får ikke testet den så godt. Hatt på i ca 6 uker og virker greit enda. Ikke som nylagt men har vært ekstremt mye regn denne høsten så har brukt vindusviskere på hver kjøretur.

Har også opplevd G4 som vanskelig å buffe hvis man legger for tykt eller vannet den ut.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den grå hinna kan i og for seg også være viskerne. Da jeg byttet opplevde jeg det samme. Bosch la ikke igjen den samme hinna som de nye trico teflon shield gjør. Men den er borte på et kvart blunk. Er som om teflonbehandlinga, og/eller kanskje rutebehandlinga hindrer gummien 100 prosent nærkontakt med glasset.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke viskerne. Kjenner meg igjen med den hinna, både av RainX og G5. Den er nok ikke til å unngå. I mitt tilfelle ble den lagt på et helt nytt frontvindu med helt nye viskere.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G4 er mye lettere å kjøre/buffe med maskin på laveste hastighet med grov pute, bare spre ut dærtene før du kjører. Hvis ikke får du fregner hehe

Endret av polishduden
1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temperert garasje, 15-18 C. Lot den ligge til den var "hazet" (helt knusktørr blir den vel aldri). Sto i garasje 12-15 t etter ferdig behandling.

G4 var forferdelig å buffe av synes jeg. Som sagt la jeg den for hånd, vurderte maskin, men frontruta på Audien er såpass bra at jeg ikke så behov for å maskinpolere. Kan den dårlige opplevelsen jeg har fått med G5 skyldes dårlig forbehandling? Ingen andre G5 brukere her som får "grå" hinne etter viskerene?

Irriterer meg over grå hinne her også, hver dag. Fikk dette først med Rain-X. La derfor på CG Jetseal for 3 uker siden for å teste, og det er like krise.

Har G4 og 5 på vei i posten nå, så det er kjedelig å høre at dette er like kjipt. Kan det være rute-typen? Får satse på å bare bruke G4 for å fjerne det som er der...

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker at når jeg starter med forvarmet bilner dette problemet nesten fraværende..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har varmetråder i frontrute, og med dem på er det mye mindre synlig.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem med verken g1 g4 g5 rainx her. Har forresten 3 biler jeg tester holdbarhet på:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et par bilder fra forrige dagen.

Polert med G4 og deretter lagt på G5.

Er egentlig veldig fornøyd med hvordan denne fungerer, men har merket at dersom det er fuktig på veien og all dritten legger seg på frontvinduet så forekommer denne "filmen".

Bildene under er med forskjellig lys imot:

IMG_0561_zpsfe5899c5.jpg

IMG_0558_zps05330886.jpg
Når det er så mye dritt på veiene for tiden så tyr jeg til nødløsningen og står i en dæsj spylervæske.
Det løste problemet for meg og ved neste regnskyll så var det ikke merkbart med hverken film, spylervæske eller dritt.
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive