pejourdan

Gyeon WetCoat på eksisterende coating?

Noen som har prøvd denne for å toppe en eksisterende coating (f.eks. få mer hydrofobisk effekt)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde fungere bare fint det! brukte det for å booste egenskapene til Collinite 845 på min egen bil før sommeren, gjorde en fantastisk jobb der :) Har også laget en test med den som standalone sealer, blitt litt lite oppdatering dær siden det ikke har vært vaskevær på evigheter men til den prisen er det et flott produkt som varer 2-3måneder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde fungere bare fint det! brukte det for å booste egenskapene til Collinite 845 på min egen bil før sommeren, gjorde en fantastisk jobb der :) Har også laget en test med den som standalone sealer, blitt litt lite oppdatering dær siden det ikke har vært vaskevær på evigheter men til den prisen er det et flott produkt som varer 2-3måneder :)

Flott! :)

Var mer bekymret for om den ødela coatingen (eksempelvis C1) eller påvirket denne på negativt vis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å prøve Wetcoat på Fusso i dag.

Det er meldt regn og jeg lurte på om det har noe å si at jeg påfører wetcoat og lar være å tørke bilen etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trengte vist ikke å tørke etter høytrykk

fusso + wetcoat = bra, ble vasket med bathe før påføring
post-9157-1435520831,1765_thumb.jpg

Endret av einarhelge
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket min mors upolerte, meget ripete gamle Avensis med Bathe+ her om dagen da den nesten ikke hadde noe beskyttelse igjen. Gav finfin effekt. Men jrg syntes den glei endel dårligrre enn de andre såpene jeg bruker(mr.Pink, CW+G og G wash) Syntes også den "brukte" veldig mye mere vann enn ellers vask med de andre såpene. Bruker spesialsvampen.

Flere som opplever dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfordringen til Gyeon produktene, er at de legger igjen MYE vannflekker...   bilen MÅ tørkes ren etterpå.

Nytter ikke hvis man skal ha en enkel avspyling, og ikke gjøre noe etterpå... og dette varer i mange vask etter man har brukt gyeon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk heldigvis fint å påføre wetcoat uten å tørke bilen i går. Det var overskyet og regnet umiddelbart etter jeg var ferdig.
Slik ser en av bilene ut i dag

post-9157-1435564917,3648_thumb.jpg

post-9157-1435564928,041_thumb.jpg

Det jeg ikke viste var at det ble litt for bra sheeting.

Fra taket forsvant vannet videre og inn i bilen, ned på setet (som selvsagt har i1 på seg og samlet det i en pen dam )

..og på datteren min (som ikke har i1 på seg, ble blaut)

Endret av einarhelge
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved påføring av Wetcoat på ubehandlet bil så synes jeg det gir mye vannflekker, men dersom bilen har beskyttelse fra før så er jeg ikke plaget av vannflekker :)

Ellers er vel tørk en nødvendighet hos meg så sant det ikke meldes 7 dager med konstant regn ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk heldigvis fint å påføre wetcoat uten å tørke bilen i går. Det var overskyet og regnet umiddelbart etter jeg var ferdig.

Slik ser en av bilene ut i dag

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1435564917.497239.jpg

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1435564928.380190.jpg

Det jeg ikke viste var at det ble litt for bra sheeting.

Fra taket forsvant vannet videre og inn i bilen, ned på setet (som selvsagt har i1 på seg og samlet det i en pen dam )

..og på datteren min (som ikke har i1 på seg, ble blaut)

Urutinert å ikke forsegle jentungen før du setter henne i bilen.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Gyeon Wetcoat på toppen av Collinite 845. 845 ble lagt på medio februar, wetcoat ultimo April. I juni var det fortsatt ok beading, så wetcoat fungerte overraskende bra. 

Har alltid tørket raskt over bilen etter legging av Wetcoat. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La wetcoat på min igår på kvelden. Droppet tørken da myggen var komt forbi huden min, og på vei inn i blodårene. Kunne heller ikke kjøre den tørr pga øl. Ser idag at bilen er full av vannflekker, selvom det låg ganske lite vann igjen etter avspyling. Flaks eg har planlagt polish av bilen til helgen igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La wetcoat på min igår på kvelden. Droppet tørken da myggen var komt forbi huden min, og på vei inn i blodårene. Kunne heller ikke kjøre den tørr pga øl. Ser idag at bilen er full av vannflekker, selvom det låg ganske lite vann igjen etter avspyling. Flaks eg har planlagt polish av bilen til helgen igjen :)

Greit å vite om dette problemet. La du på panel for panel med avspyling like etterpå, eller lot du middelet virke litt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere tar siste avspyling med 0ppm vannfilter på slangen så unngår dere waterspots og kalkflekker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å vite om dette problemet. La du på panel for panel med avspyling like etterpå, eller lot du middelet virke litt?

Eg tar panel for panel, avspyling med engang. Har prøvd å la det ligge litt tidligere, men funne ut at resultatet blir best når en følger "bruksanvisningen" :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive