Gå til innhold

Skil 9955 eller Flex 14-2 til mitt bruk


Jæren

Recommended Posts

Heisann

Jeg polerer litt på egne og familiens biler idag, skal nå begynne å ta litt utenom også "når det passer", blir ca 2-3 biler i måneden(Rubbing, polering, voksing)

Har idag Krauss 900w DA, men ser nå st det vil bli nødvendig med en roterende til de tøffeste rubbingjobbene.

Har sett lenge på Flex 14-2, men kviet meg med å kjøpe pga veldig høy pris(4200,-)

Ser at mange snakker varmt om billigmodellen Skil 9955(1490,-) kan dette være noe for meg siden jeg ikke bruker den såååå mye?

Burde jeg evt gått for en mellomting?(metabo/makita)?

Setter pris på svar, helst fra folk som har erfart disse maskinene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg kan ikke så mye om skil, men det skal visst være bra maskiner! Lag deg en tråd i kjøp og salg forum der du vil kjøpe en god roterende :) Sikkert noen som har liggende noe bra!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 biler pr mnd er heller ikke veldig lite spør du meg..

Da snakket man 24-36 biler pr år (- litt ferie kanskje)

Da hadde hvertfall jeg prioritert skikkelig verktøy som både et holdbart og som er godt å jobbe med.

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart gått for flex maskinen. Har 2 stk selv, som blir brukt mye, å de er lette, ergonomisk gode og jobbe med, har lavt start turtall, og softstart.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med Tommy her! Gå for flex, fantastisk maskin å jobbe med. Anbefales fra en som har prøvd litt forskjellig.

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har bare prøvd Makita og Flex, og Makitaen ble for tung å holde på med i lengden. Flexen er mye lettere og har bedre ergonomi (for meg). Angrer ikke et sekund på at jeg byttet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert Metabo sin? Har denne selv, men har ikke fått prøvd den så mye.. Men den virker som en meget solid og god maskin, og er greit priset, vertfall når juletilbudene strømmer på..

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=375

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert Metabo sin? Har denne selv, men har ikke fått prøvd den så mye.. Men den virker som en meget solid og god maskin, og er greit priset, vertfall når juletilbudene strømmer på..

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=375

Jeg hadde Metabomaskinen i noen år, å det er en god maskin, men litt dårlig ergonomisk, med ganske tykk "kropp" i bakkant, og hastighestjusteringen helt bak ved ledningen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Metabomaskinen i noen år, å det er en god maskin, men litt dårlig ergonomisk, med ganske tykk "kropp" i bakkant, og hastighestjusteringen helt bak ved ledningen.

Flex ser så god ut reint ergonimisk, frister derfor veldig å kjøpe denne kun av den grunn, men er den vært dobbelt så mye som andre maskiner som ellers ser like bra ut.

Metaboen ser ut til å ha litt av det samme prinsippet, men ser at den er tykkere ja. Kunne kanskje gjort bruken min?

Ser at mange her inne holder også tett til hjertet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Flex PE 14-3! Veldig fornøyd med den! Ca en tusenlapp billigere enn storebror!

Fikk beskjed fra scandicshine at det var betydelige forskjeller på disse to (14-2 og 14-3) ikke minst ergonomisk. Noen som kjenner til de begge, og vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...