ChrisLK

FG400 Stram lukt

Hei! Har bruk FG400 en stund nå og er utrolig fornøyd med resultatet den leverer, men har fått nokk av lukten. Pads, mf kluter og til og med vaske maskina lukter bensin :huh: Er det noen andre som har lagt merke til det eller er det bare jeg som er fin i nesen ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna lukter ikke spesielt godt nei - fruen klager faktisk litt på det samme når jeg har bøtte til pads og MF stående på vaskerommet. Hun nevner det KUN når menzerna har vært brukt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor har jeg egen vaskemaskin i bua. Men jeg liker den lukta da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nevnt lukta et par ganger. Den er ufyselig og det eneste som trekker ned.

Ellers er FG400 en eneste opptur når det gjelder finish, hvor lett den er å bruke og buffe av, samt korrigeringsevne og hvor mye den støver. Synd den lukter som den gjør... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppbevarer alle Menzerna polisene mine i en bøtte med gamma seal lid, vel nesten alle da den er full. :P Uansett det lukter ikke fra bøtta når man skrur på lokket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg noen sånne vaskemaskin-rens som jeg kjører etter å ha vaska greier med Menzerna på. Hvis ikke frykter jeg at jeg blir husløs!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ikke bare min flaske som lukter stramt :) Synes faktisk det er en så stor deal breaker at den lukter som den gjør at jeg vurdere og bytte til noe annet.. Noen som har forslag ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...synst ikke lukta er noe spes ekkel..? Den er ikke god, men ikke grusom :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lukter ganske stramt, ut fra det jeg har prøvd av poleringsmidlene til Menzerna. Stramt nok til at jeg ikke klarte bruke det fordi hodepinen kom snikende, og jeg likte også dårlig at alt av klær og tekstiler ellers stinket av løsemidlene.

Resultatmessig er jeg enig med ØHN, det er en eneste stor opptur. Fantastiske midler, men for min del tar jeg heller en runde eller to ekstra med Scholl S03 Gold enn to dager med dundrende hodepine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom man skal ha noe annet enn fg400, hadde jeg godt kunne anbefalt blå Rupes (Zephir) det er stort sett zephir og fg400 jeg bruker, bedre finnish og mindre hologrammer enn s03gold, og støver mye mindre synes jeg. Zephir funker også veldig greit på roterende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom man skal ha noe annet enn fg400, hadde jeg godt kunne anbefalt blå Rupes (Zephir) det er stort sett zephir og fg400 jeg bruker, bedre finnish og mindre hologrammer enn s03gold, og støver mye mindre synes jeg. Zephir funker også veldig greit på roterende.

Blå Rupes støver som et kokain-party, i forhold til FG400. Men den lukter bedre og leverer bra på de andre parameterne. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har reagert så mye på lukten til Menzerna, det er vel en yrkesskade etter å ha sniffet på Iron-X i 2010...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå Rupes støver som et kokain-party, i forhold til FG400. Men den lukter bedre og leverer bra på de andre parameterne. ;)

Åh jasså. Har du noen mørke, skjulte hemmeligheter ØHN ? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Kokain-Party" faktisk :rofl1:ØHN har god forum-humor man faktisk må le av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de åpne Rupes putene støver alt - også zephir.

På blå MF feks, støver det hvertfall ingenting hos meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ikke bare min flaske som lukter stramt :) Synes faktisk det er en så stor deal breaker at den lukter som den gjør at jeg vurdere og bytte til noe annet.. Noen som har forslag ?

Jeg syns FG400 er ganske lik Scholl S3gold, selv om jeg ser mange er uenige :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I cut synes jeg de er ganske like, men på lukt vinner Scholl any day. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte grønn på grønn på duetton på et tak igår. Ubrukelig mtp støv.det støvet 3 gamger mer enn hva det gjorde med koch og roterende på hele bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Menzerna sine poleringsmidler møter alle miljømessige, helsemessige og sikkerhetsmessige standarder. Vi legger alltid de strengeste miljøkrav- og -yrkesrelaterte HMS lover til grunn, helt fra første steg i utviklingen av nye produkter. Dette gir oss et meget godt utgangspunkt i å bidra med å verne om helsen til våre kunder" Jfr. Menzerna Polishing Compounds.

Høres jo bra ut dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive