mariuso

Vask etter spotlakkering

Hei,

Har i dag fått lakkert deler av hjulbue/støtfanger bak, etter en noe klønete incident i parkeringshuset på jobben. Jobben ble forøvrig utført av Bilkosmetikk på Hasle og ser veldig bra ut.

Lurer i den forbindelse på hvor lenge jeg må vente med DCN-vask med bilen, med surfex, prockbort og "det som verre er"?

Bilen ser egentlig ikke ut, og hadde trengt litt ekstra TLC :)

Edit: De nevnte 2 uker før håndvask med mild såpe, eller 2 uker før avfetting og maskinvask (hmm)... Vil det fungere å vaske resten av bilen, så lenge jeg holder meg unna det nylakkerte området?

Endret av mariuso
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje hvert noe problem for meg når eg har fått nylakerte biler.. Brukt prickbort og berøringsvask etter noen dager.. Var litt meir forsiktig med polering på dei nylakkerte områda, men dei trengte ikkje store jobben så det var jo greit :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke noe problem, selv om herdetiden hos lakkerer var veldig kort?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikkje sei hvor lenge bilen herdet før den blei tatt ut.. Beskjeden fra lakkverkstedet var at dei tok ingen ansvar for polering etter så kort tid.. Var hvertfall ikkje noe problem å vaske bilen, brukte fin pad og fint polerings middel der bilen var nylakkert for å få opp lik glans.. Ingen skade gjort på den bilen hvertfall.. Skulle foliere ein bil, og da fekk eg beskjed om 14 dager pga mange gasser som skal ut av lakken som ikkje hadde fått sluppet ut om den blei foliert og folien hadde boblet.. Lakken herder vell utenfra og inn uten at eg skal sei det med sikkerheit..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det blir anbefalt 2-3 uker for vask og 3-4 uker før det korrigeres eller legges ny voks/sealer..

Står litt her og her..
Også har man alltids denne B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive